1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. از شاسی‌بلند الکتریکی فولکس‌واگن I.D. Roomzz رونمایی شد + عکس

از شاسی‌بلند الکتریکی فولکس‌واگن I.D. Roomzz رونمایی شد + عکس

30 فروردین 1398
  • 0

نمایشگاه خودروی شانگهای تا چند روز دیگر آغاز بکار می‌کند و فولکس‌واگن می‌خواهد از جمله برندهایی باشد که جدیدترین محصول خود را زودتر از بقیه معرفی می‌کند. این خودرو باعث گسترش خانواده‌ی الکتریکی I.D. خواهد شد. شایان ذکر است چین در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی است.


این شاسی‌بلند تمام الکتریکی که I.D. Roomzz نام دارد در بازار شاسی بلندهای سه ردیفه حضور می‌یابد و قوای محرکه‌ی بدون آلایندگی داشته و از تکنولوژی‌های هوشمندی سود می‌برد. پلتفرم این خودرو از نوع MEB بوده اما ابعاد خودرو بزرگ‌تر از مدل I.D. Crozz می‌باشد.

2.jpg
یکی از ویژگی‌های کلیدی این کانسپت پیکربندی صندلی‌های سه ردیفه است. در بخش جلوی کابین می‌توانید پانل شیشه‌ای و دیجیتالی را مشاهده کنید. داشبورد و غربیلک فرمان نیز در جلوی راننده و به عنوان صفحه‌نمایش مجازی شناور هستند. این کانسپت از حالت اتوپایلوت برخوردار است و بنابراین بدون وجود راننده نیز می‌تواند حرکت کند.


کانسپت فولکس‌واگن I.D. Roomzz از تکنولوژی 4Motion خاص خود سود برده و دو پیشرانه‌ی الکتریکی نیروبخش اکسل‌های جلو و عقب بوده و قدرت ترکیبی آن‌ها 302 اسب بخار است. این مجموعه باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 6.6 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعتی می‌شود.

 3.jpg

موضوع مهم‌تر اینکه کانسپت موردبحث از باتری 82 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که باعث ایجاد برد 450 کیلومتری (استاندارد WLTP) و 475 کیلومتری (استاندارد NEFZ چین) می‌شود.

 

نسخه‌ی تولیدی کانسپت های I.D Crozz، I.D. Roomzz و I.D کامپکت در سال 2020 معرفی خواهند شد. این سه خودرو به‌صورت جهانی به فروش خواهند رفت. از طرف دیگر مدل‌های I.D Vizzion و I.D. Buzz را داریم که در سال 2022 نسخه‌ی تولیدی آن‌ها معرفی خواهد شد.

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

منبع پدال


نظرات