1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. میزان تأثیر افزایش سرعت مجاز بر تلفات انسانی

میزان تأثیر افزایش سرعت مجاز بر تلفات انسانی

30 فروردین 1398
  • 0

مطالعه‌ی انجام شده توسط انجمن بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا IIHS نشان می‌دهد افزایش محدودیت سرعت در جاده‌های این کشور باعث شده هزاران نفر جان خود را از دست بدهند. این در صورتی است که می‌شد جان انسان‌های زیادی را حفظ کرد.


افزایش محدودیت سرعت جاده‌های آمریکا در 25 سال گذشته جان حدود 37 هزار نفر را گرفته که از این آمار 1900 کشته تنها به سال 2017 مربوط می‌شوند.

1.jpg
معاون تحقیقات و سرویس‌های آماری IIHS چگونگی تحت تأثیر گرفتن مرگ‌ومیر جاده‌ای توسط تغییرات محدودیت سرعت‌ها را از سال 1993 تا 2017 بررسی و تحلیل کرده است. با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون تغییرات بیکاری در طول زمان و تعداد رانندگان جوان در جاده‌ها، چارلز فارمر نتیجه گرفته افزایش 8 کیلومتر در ساعت حداکثر سرعت مجاز با افزایش 8 درصدی میزان مرگ‌ومیر در جاده‌ها و بزرگراه‌ها ارتباط دارد.


در نهایت گفته شده 36760 مورد فوتی بیشتر در جاده‌های آمریکا نسبت به زمانی که اگر این تغییرات در افزایش سرعت مجاز صورت نمی‌گرفت وجود داشته است.

2.jpg
ولوو اخیراً اعلام کرده حداکثر سرعت کلیه محصولات خود را از مدل سال 2021 به 180 کیلومتر در ساعت محدود خواهد کرد. هاکان ساموئلسن رئیس و مدیر اجرایی خودروهای ولوو می‌گوید تحقیقات این خودروساز نشان داده محدود کردن سقف سرعت خودروها به تحقق هدف ولوو که همان عدم فوت سرنشینان محصولات این برند است کمک خواهد کرد.

او گفته است:

با توجه به تحقیقات صورت گرفته ما می‌دانیم که چگونه موارد فوتی و جرحی را در خودروهایمان را حذف کنیم و اگرچه محدودیت سرعت یک درمان کامل نیست اما از حتی جان یک نفر را نیز حفظ کند ارزشش را خواهد داشت.

3.png

4.jpg
البته همه‌ی افراد از نتایج این مطالعه قانع نشده‌اند. تام ساروید یکی از کارشناسان ایمنی که با NBC نیوز مصاحبه کرده می‌گوید موضوع مهم‌تر در ترافیک‌ها حرکت با سرعت‌های ثابت است و این تفاوت بین سریع‌ترین و کندترین خودروهاست که خطری واقعی محسوب می‌شود.

 

5.jpg

منبع پدال


نظرات