1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. اولین مدل الکتریکی اینفینیتی 3 سال دیگر به بازار خواهد آمد

اولین مدل الکتریکی اینفینیتی 3 سال دیگر به بازار خواهد آمد

28 فروردین 1398
  • 0

اینفینیتی، مارک لوکس شرکت نیسان، با انتشار عکسی از کانسپت جدیدش اعلام کرد اولین ماشین الکتریکی‌ خود را که یک سدان است در چین تولید خواهد کرد.

کانسپت Qs قرار است هفته آینده در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شود. به گفته کارخانه ماشینی که براساس این کانسپت ساخته می‌شود تا سه سال دیگر به بازار می‌آید.

چین نه تنها بزرگترین بازار خودروی جهان بلکه مهم‌ترین بازار برای ماشین‌های الکتریکی است. دولت برای مبارزه با آلودگی هوا خودروسازان را مجبور کرده تا سهمی از محصولاتشان را به ماشین‌های الکتریکی اختصاص دهند.

سیاست دولت چین باعث شدت‌ گرفتن رقابت در این بخش از بازار شده است. علاوه بر شرکت‌های تازه وارد چینی، کارخانه‌های خارجی هم به سرعت مدل‌های الکتریکی خود را برای فروش آماده می‌کنند.

مدل جدید اینفینیتی، علاوه بر محصولات تسلا با مدل‌های جدید الکتریکی آئودی، بنز و ب‌ام‌و رقابت خواهد کرد.

اینفینیتی با کانسپت خود چهره جدید مدل‌های آینده کارخانه را نمایش می‌دهد. ارتفاع ماشین از سدان‌های کنونی در بازار بلندتر است تا علاوه بر دید بهتر، جای کافی برای قراردادن باتری‌ها فراهم باشد.

کریم حبیب، مدیر طراحی اینفینیتی می‌گوید داخل ماشین کاملا با ماشین‌های کنونی متفاوت خواهد بود. به گفته او، حذف موتور درون‌سوز و سیستم تعلیق در ماشین‌های الکتریکی جای بسیار زیادی برای سرنشینان باز کرده است.

سدان Qs اولین گام از تغییر استراتژی اینفینیتی و تبدیل این شرکت به یک خودروساز الکتریکی است. اینفینیتی اعلام کرده از سال ۲۰۲۱ به بعد ماشین‌هایش یا الکتریکی و یا هیبرید-الکتریکی خواهد بود.



نظرات