1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از نسل جدید کراس‌اوور هیوندای کِرتا در نمایشگاه شانگهای + عکس

رونمایی از نسل جدید کراس‌اوور هیوندای کِرتا در نمایشگاه شانگهای + عکس

6 اردیبهشت 1398
  • 0

هیوندای نمایشگاه شانگهای را به‌عنوان مکانی برای رونمایی از نسل کاملاً جدید کراس‌اوور ساب‌کامپکت کرتا انتخاب کرده است. این خودرو که در برخی بازارها با نام ix25 عرضه می‌شود، در نسل جدید از طراحی به‌مراتب تهاجمی‌تری برخوردار شده است. در بخش جلویی این کراس‌اوور کوچک، جلوپنجرهٔ آبشاری جدیدی جلب‌توجه می‌کند که در دیگر محصولات جدید هیوندای مثل پالیسید هم مشابه آن‌را دیده‌ایم. در طرفین این جلوپنجره، چراغ‌های دوقسمتی جای گرفته‌اند که با الهام از چراغ‌های مدل کُنا طراحی شده‌اند.

2.jpg
در بخش عقبی خودرو نیز چراغ‌های سه‌تکه‌ای دیده می‌شود که احتمالاً بحث‌برانگیزترین قسمت کرتا جدید خواهند بود. دیگر قسمت‌های خودرو اما کاملاً معمولی به نظر می‌رسد. این کراس‌اوور کوچک همچنین از ویژگی‌های آفرودی مثل پوشش‌های پلاستیکی بدنه و محافظ نقره‌ای‌رنگ سپر جلو هم سود می‌برد و به نظر می‌رسد فاصلهٔ مناسب و معقولی هم از سطح زمین داشته باشد.

3.jpg
طراحی داخلی نسل جدید کرتا نیز کاملاً با دیگر محصولات هیوندای متفاوت بوده و بسیار مدرن به نظر می‌رسد. در اینجا داشبورد طراحی کاملاً جدیدی دارد اما تریم دورنگ آن همچنان حفظ شده است. کنسول مرکزی خودرو نیز مشکی براق بوده و به صفحه‌نمایش بسیار بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی متصل شده که نما و احساس لوکسی به داخل کرتا بخشیده است. نمایشگر لمسی خودرو اما یادآور محصولات تسلا است. انتظار می‌رود صفحه آمپر این کراس‌اوور جدید کره‌ای نیز دیجیتالی باشد.

4.jpg
به گفتهٔ هیوندای، نسل جدید کرتا 4.30 متر طول، 1.79 متر عرض و 1.62 متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با 2.61 متر است. این یعنی نسل جدید کراس‌اوور ساب‌کامپکت هیوندای 3 سانتیمتر طول، 1 سانتیمتر عرض و 2 سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد اما ارتفاع آن 7 میلی‌متر نسبت به قبل کاهش یافته است. هیوندای فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرانه‌های نسل جدید کرتا منتشر نکرده است.

5.jpg

 

منبع پدال


نظرات