1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس بنز GLB ؛ فرزند کوچک کلاس G معرفی شد + عکس

مرسدس بنز GLB ؛ فرزند کوچک کلاس G معرفی شد + عکس

4 اردیبهشت 1398
  • 0

یکی از خودروهایی که مدت‌ها برای دیدن آن انتظار کشیدیم، مدل GLB مرسدس بنز است.

اولین تصاویر این مدل مفهومی از غرفه بنز در نمایشگاه خودرویی شانگ‌هایی به نمایش درآمد و یک SUV برای پر کردن فاصله GLA و GLC محسوب می‌شود.

در نسخه تولیدی خودرو حدود 4.6 متر طول و 1.8 متر عرض داشته و ارتفاعش به 1.9 متر می‌رسد. فاصله بین محوری خودرو نیز به 2.82 متر رسیده که به معنای ایجاد فضای مناسب برای سرنشینان درون کابین است.

خودرو فضایی برای 7 سرنشین را فرآهم آورده و با طراحی بسیار کاربردی، دلنشین از آب درآمده است. به همین دلیل این خودرو "کودک خودروهای کلاس G" شناخته می‌شود.

2.jpg
مدل مفهومی مرسدس بنز معرفی شده در چین، به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر بنزینی مجهز است که با گشتاور 350 نیوتن‌متر 221 اسب‌بخار خروجی دارد. این موتور با یک سامانه انتقال قدرت 8 سرعته و دو کلاچه هماهنگ است که نیرویش را از طریق سامانه "4ماتیک آل‌ویل درایو" منتقل می‌کند.


در نمای روبه‌رویی، شاهد چراغ‌های مستطیلی با لبه‌های گرد و جلوپنجره هستیم. نمادهای نقره‌ای در میان فضای مشکی جلو پنجره با رنگ مه‌شکن‌ها هماهنگی دارد.

4.jpg
کابین کلاس GLB بسیار شبیه کلاس A بوده و شامل سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX می‌شود. چرم و مواد ناپا بلوطی نیز درون خودرو به کار رفته است.

خودرو ساز آلمانی هنوز در خصوص زمان ورود این خودرو به بازار جزئیاتی را مطرح نکرده است.

 

1.jpg



نظرات