1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دلیل استقبال مردم از خرید خودروهای چینی در ایران چیست؟

دلیل استقبال مردم از خرید خودروهای چینی در ایران چیست؟

4 اردیبهشت 1398
  • 3

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران می‌گوید: به دلیل عدم عرضه خودروهای خارجی تقاضا برای خرید خودروهای چینی در بازار افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان قیمت خودروهای چینی تا 30 درصد گران شود.

با آنکه انتظار می‌رفت هزینه واردات خودروهای چینی در سال ۹۸ افزایش یابد و بالعکس آن تقاضا کاهش یابد اما بررسی بازار خودروهای چینی نشان می‌دهد تقاضا در بازار خودروهای چینی به شدت اوج گرفته است.

در مقابل نیز قیمت خودروهای چینی به دلیل بالا رفتن میزان تقاضا به شدت گران شده است. در روزی که بازار کالاها روند هیجانی ندارند، معلوم نیست در بازار خودرو چینی چه اتفاقی افتاده است، امروز قیمت خودروهایی همچون ام وی ام۳۱۵، لیفان ۸۲۰، تیگو۵، دانگ فنگH30کراس و جک S5 اتوماتیک به ترتیب ۴٫۹ ، ۶٫۵، ۴٫۹، ۲٫۶ و ۲٫۵ گران شده است. حال این سوال مطرح است که آینده خودروهای چینی در بازار ایران چه خواهد شد؟ آیا در ماه‌های آینده قیمت خودروهای چینی گران‌تر می‌شود؟


چرا خرید خودروهای چینی جذاب شده است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت خودروهای چینی گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: وقتی در حوزه خودرو استراتژی تعریف نشود، صاحبان سرمایه در این بازار خود استراتژی تعریف می‌کنند. در حقیقت چنانچه به تقاضای بازار خودرو پاسخی داده نشود و کمبود عرضه حاصل شود قطعا هر اتفاقی در بازار خودرو رخ خواهد داد.

مهدی دادفر افزود: تقاضا برای خرید خودروهای چینی به دلیل شکل و شمایل ظاهری و واردات آسان قطعات این نوع خودروها افزایش یافته و فعالان این حوزه به هر طریقی تولید این نوع خودروها را در کشور زنده نگه داشته‌اند و حالا برای خودروهای مونتاژی خود به دلیل استقبال زیاد مردم قیمت تعیین می‌کنند.

او اظهار کرد: در این شرایط که واردات خودروهای خارجی متوقف شده تقاضا برای خرید خودروهای چینی از سوی مردم به شدت وجود دارد. بنابراین کسانی که تقاضا را پاسخگو باشند با هر قیمتی می‌توانند خودروها را به بازار عرضه کنند.

دادفر در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مجدد خودروهای چینی در بازار وجود دارد یا خیر؟ گفت: چنانچه همین رویه وجود داشته باشد و به تقاضاهای موجود در بازار پاسخی داده نشود، قیمت خودروهای چینی تا پایان تابستان ۳۰ درصد گران‌تر خواهد شد.



نظرات

  • Hesam Hesam (6 اردیبهشت 1398 ساعت 20:58)

    هر کس می خواد خودرو ی چینی بخره بهتره قیمت قطعات یدکی اش رو اول چک کنه بعد اقدام به خرید کنه . خدمات پس از فروش و قیمت قطعات داخلی ها خیلی خیلی مناسب تر از چینی ها هستند . می تونید برید قیمت قسمت های مختلف بدنه تا اجزای درون کاپوت رو مقایسه کنید تا متوجه قیمت چندین برابری قطعات چینی ها بشید .

  • مجید مجید (5 اردیبهشت 1398 ساعت 08:41)

    برای اینکه مردم ترجیح میدن با پول بیشتر ماشین چینی بخرند ولی پولشون تو جیب این ******نره

  • محمد محمد (4 اردیبهشت 1398 ساعت 15:40)

    اشتباه میکنید،،، این نمایندگیها هستند که هر روز قیمت ها رو افزایش میدهند نه استقبال مردم برای خرید،،، بیشتر خودروهایی که داخل نمایندگی ها برای فروش قرار گرفته چندین ماهه که روی دستشون مونده و هنوز مدل سال قبله،، لطفأ از این نظرها و تحلیلهای الکی ندهید.