1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت خودروها به صورت ساعتی در بازار بالا می رود - رشد 5 تا 30 میلیونی فقط در چند هفته!

قیمت خودروها به صورت ساعتی در بازار بالا می رود - رشد 5 تا 30 میلیونی فقط در چند هفته!

11 اردیبهشت 1398
  • 4
  • 20298

رصد قیمت های خودرو در ساعت های پایانی معاملات دیروز  حکایت از ارقام عجیب و غریبی داشت؛ ارقامی که حتی در مقایسه با بیستم فروردین ماه امسال تفاوت های اساسی داشته و مشتریان و مصرف کنندگان خودرو دلیلی منطقی برای این افزایش ها پیدا نمی کنند.

بر اساس بررسی های میدانی در بازار خودروی تهران بطور نمونه پژو 206 تیپ 2 که 18 فروردین ماه 72 میلیون تومان قیمت داشت، دیروز به 95 میلیون تومان رسید.

 

بر اساس این گزارش پژو 206 وی 8 در مدت یاد شده از 88 میلیون تومان به 114 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 از 86 میلیون به 112 میلیون تومان، سمند ال. ایکس از 72 میلیون به 86 میلیون تومان، پژو 405 جی. ال. ایکس از 68.5 میلیون به 85 میلیون تومان و سراتو شرکتی سایپا از 245 میلیون به 330 میلیون تومان رسید.

 962310_979.jpg

رئیس اتحادیه خودرو:اگر خودروسازان داخلی قادر به تامین نیاز بازار نیستند، وزارت صنعت اجازه ورود خودروهای کارکرده برا صادر کند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در این زمینه می گوید: افرادی که خودرو دارند، قیمت های سلیقه ای می دهند، اگر خواهان کاهش التهاب در بازار خودرو هستیم باید خودرو به اندازه کافی در بازار موجود باشد.

التهاب باورنکردنی در بازار خودرو؛ قیمت ها به صورت ساعتی در بازار بالا می رود/رشد 5 تا 30 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی فقط در چند هفته!

به اعتقاد «سعید موتمنی» اگر خودروسازان داخلی قادر به تامین نیاز بازار نیستند، وزارت صنعت باید دستکم اجازه ورود خودروهای زیر 10 تا 15 هزار دلار کارکرده به داخل را صادر کند.

وی بیان داشت: حتی یک روز وقفه در عرضه خودرو به بازار، بازگشت آن به حالت عادی و خروج از بی تعادلی را هفته ها به تاخیر می اندازد.

موتمنی در گفت و گو با ایرنا به گذشت 18 روز از آغاز مجدد فعالیت بازار پس از پشت سرگذاشتن عید اشاره کرد و گفت: تاکنون التهاب بازار فروکش نکرده و شاهدیم قیمت ها بطور ساعتی در بازار بالا می رود.

وی اظهار داشت: افزایش 70 تا 80 درصدی قیمت خودروهای مونتاژی و رشد پنج تا 30 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در چند روز اخیر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و هیچ اتفاقی در سایر بازارها از جمله طلا، سکه و ارز نیفتاده که چنین رشد قیمتی را شاهد باشیم.

این مقام صنفی به قیمت 480 میلیون تومانی مزدا 3 گروه بهمن در بازار اشاره کرد و گفت: پارسال همین موقع با چنین مبلغی می شد یک تویوتا لندکروز کارکرده خریداری کرد.

وی ادامه داد: در حالی که اسفندماه پارسال با عرضه مداوم خودرو از سوی خودروسازان، وضعیت آرامی را در بازار شاهد بودیم، اما اکنون دوباره بازار ملتهبی را شاهد هستیم.

موتمنی در عین حال خاطرنشان ساخت که در طرف تقاضا نیز مردم برای خرید خودرو صف نکشیده اند، اما آنانی که پول دارند نسبت به خرید اقدام می کنند و خودروها را از پارکینگی به پارکینگ دیگر جابجا می کنند.

وی تاکید کرد: ثبات بازار مستلزم عرضه خودرو است.

برخی نمایشگاه داران در این زمینه می گویند: افزایش قیمت ها اکنون ساعتی شده و به هیچ عنوان نمی توان قیمتی برای خودروها به مشتریان ارائه داد.

آنان گفتند: قیمت برخی خودروها در مقایسه با فروردین ماه پارسال سه برابر شده و مسئولان تا کی می خواهند دست روی دست بگذارند و نظاره گر باشند؟ اگر نمی توانند بازار را مدیریت کنند حداقل اجازه ورود خودروی کارکرده بدهند، زیرا فقط عرضه خودرو است که می تواند این وضعیت را سر و سامان دهد.

یکی از نمایشگاه داران شرق تهران که خواست تا نامش فاش نشود، به ایرنا گفت: تا پنج سال قبل هر دستگاه تویوتا پرادو در بازار 180 میلیون تومان داد و ستد می شد، اما همان خودرو با وجود چند سال کارکرد امروز به بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان معامله می شود.

وی بیان داشت: در جهان اکثر مردم سوار خودروهای زیر 10 هزار دلار می شوند، خودرو کالایی مصرفی است و مانند کشور ما نیست که به کالایی لوکس یا سرمایه ای تبدیل شده و خودروهایی که باید در حقیقت به قبرستان خودروها منتقل شوند، با چند برابر قیمت خرید فروخته می شوند.

به گزارش عصر ایران وضعیت نابسامان خودرو این روزها هیچگونه پایداری ندارد و وجود دلالان و نابسامانی که در این بازار به وجو د آمده است باعث شده تا قیمت ها به صورت ساعتی تغغیر یابد که برای ساماندهی این وضعیت نیاز به دخالت جدی دستگاه های مسئول در این زمینه به شدت احساس می شود.

 




نظرات

  • منصور منصور (12 اردیبهشت 1398 ساعت 00:44)

    منصور
    متاسفانه ابزار اصلی این افزایش قیمتها نرم افزارهای داخلی مثل شیپور و دیوار میباشند چونکه هیچ هزینه وامکان کنترلی جهت قیمت گذاری طراحی نکردهاند و هر کس اجازه دارد هر قیمتی که دوست دارد را ثبت کند .خود بنده چندین بار بصورت تلفنی از برنامه دیوار و شیپور خواسته ام که در قسمت هر اگهی بخشی مربوط به نظرات عمومی افزایش دهندکه برای عموم قابل رویت باشد تا خود مردم همدیگر رو کنترل کنند و نسبت به قیمت کاذب هر اگهی اظهار نظر نمایند .متاسفانه مردم ما از هر تکنولوژی در جهت خلاف منافع خودشون بهره میبرند البته خدا رو شکر در حال حاضر قیمت از رو نرم افزارهای فوق حذف شد و یقینا فضای دلالی با این کار روانی که بازی با ارقام و افزایش شدید وکاذب قیمت خودرو توسط این دو برنامه بوجود امده بود از بین خواهد.طبیعتا هر کسی قیمت مال و یا نیاز خویش را میداند و چنانچه اگر نیاز باشد معامله ای انجام گردد با قیمت واقعی انجام میگیرد .دلیل دیگر خود شرکتهای تولید خودرو هستند که به جای اینکه هزینه های تولید .سود ... را محاسبه کنند و قیمت واقعی خودرو را مشخص کنند با قیمت گذاری حاشیه بازار و عدم توزیع خودرو بزرگترین دلالی خودرو را انجام میدهند بیشترین سود را به جیب برده و بزرگترین ظلم را در حق مردم میکننند دلیل سوم فرهنگ اشتباه و غلط مردم ماست که خود به هر مسئله منفی به جای مقابله و تحریم واکنش مثبت میدهند و خود زنی میکنند .

  • آزاد آزاد (11 اردیبهشت 1398 ساعت 13:15)

    درحال حاضر بی صاحبترین مملکت رو داریم.بی عرضه ترین************** رو داریم و پست ترین مدیران.والبته بی عرضه ترین مردم هم هستیم.

  • رضا ایرانی رضا ایرانی (11 اردیبهشت 1398 ساعت 09:18)

    ???? سوء استفاده گروه دلالان از شیپور و دیوار برای افزایش قیمت خودروها‼️

    ▪️بر اساس شنیده‌ها چندین گروه تلگرامی مختلف برای هماهنگی جهت دست‌کاری قیمت خودرو وجود دارد. معمولاً هر کدام از این گروه‌ها به شکل متمرکز روی یک خودروی نسبتاً کم‌یاب و یا محصولات یک گروه خودروسازی غیر ایرانی فعالیت می‌کنند.

    ▪️به عنوان نمونه نیمی از اعضای فعال گروه حدود 400 نفره که مخصوص ماشین jac است بعد از نظرخواهی در گروهشان برای قیمت مشغول به کار می‌شوند و آگهی‌هایی با قیمت جدید را در سایت‌های دیوار، شیپور و باما قرار می‌دهند.
    ▪️این البته تنها اقدام نیست. برای اینکه قیمت جدید تبدیل به یک قیمت نرمال شود، نه تنها در نقش فروشنده، بلکه در نقش خریدار هم ظاهر می‌شوند و عده‌ای وظیفه دارند تا به عنوان خریدار هم آگهی ثبت کنند. اگر تصمیم بر این شده که قیمت جدید 350 میلیون تومان برای خودروی خاص باشد، پس آگهی‌های ثبت شده به عنوان خریدار هم حدود 330 میلیون تومان هستند و با این قیمت درخواست خرید خودرو را انجام می‌دهند.

    واقعیت تلخ واقعیت تلخ (11 اردیبهشت 1398 ساعت 12:05)

    دلال بزرگ و تنها دلال کشور ******************* هستن که فقط شوی فروش فوری راه انداختن و روزی ۱۰۰ تا خودرو هم نمیتونن تولید کنن!
    وقتی خودروساز عرضه به بازار رو متوقف می کنه و واردات هم ممنوع میشه خب مشخصه پراید میشه پرادو!
    ضمنا خودروسازها با عرضه کم میخوان قیمت بازار رو لحظه به لحظه افزایش بدن و در نهایت تیر خلاص که همون آزادسازیه رو به هدف بزنن!