1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قوی‌ترین مرسدس-ای‌ام‌جی A45 دنیا معرفی شد + عکس

قوی‌ترین مرسدس-ای‌ام‌جی A45 دنیا معرفی شد + عکس

21 اردیبهشت 1398
  • 0

قطعاً هیچ‌کدام از ما با این جمله که نسل پیشین مرسدس-ای ام جی A45 از نظر استانداردهای هاچبک های داغ یک خودروی کند بوده موافق نیستیم. پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوی این خودرو قدرت قابل‌توجه 376 اسب بخاری و گشتاور 475 نیوتون متری تولید می‌کند؛ بنابراین با خودرویی قدرتمند و خشن طرف هستیم.


هنوز هم باور اینکه چنین قدرت و گشتاوری از یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری که در خودرویی تولید انبوه بکار رفته به دست می‌آید سخت است. A45 موردبحث تنها در عرض 4.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. این پرفورمنس برای یک هاچبک جمع‌وجور و تولید انبوه کاملاً دیوانه کننده بوده اما خب هستند افرادی که به همین عملکرد بالا نیز قانع نمی‌شوند.

2.jpg
برای مثال این مرسدس-ای ام جی A45 را در نظر بگیرید که توسط تیونری یونانی به یک هایپر هاچبک تبدیل شده است. البته ما جمله‌ی قابل‌توجه “قوی‌ترین مرسدس-ای ام جی A45 دنیا” که توسط طرفداران درباره‌ی این خودرو منتشر را تأیید نمی‌کنیم اما نگاهی به آمار و ارقام منتشر شده خبر از جانوری مخوف می‌دهد. این خودرو قدرت فراتر از 600 اسب بخاری و گشتاور 634 نیوتون متری دارد. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم تایم لپسی از مراحل ساخت و اضافه شدن کیت توربوی افترمارکتی به آن را مشاهده کنیم.


همچنین در ویدئو می‌توانیم تست داینو و سپس تست پرسرعت خودرو در بزرگراهی خارج از آتن را ببینیم. در ویدئو می‌توانیم تمرکز روی پشت آمپر خودرو را ببینیم که سرعت 300 کیلومتر در ساعت را نیز نشان می‌دهد.

3.jpg
یک AMG A45 دیگر نیز وجود دارد که خروجی پیشرانه‌ی آن 542 اسب بخار و گشتاورش 660 نیوتون متر بوده و توسط پوسایدون ارتقا یافته است. این تیونر به منظور استهلاک کمتر پیشرانه قدرت محدودتری را استخراج کرده است. خودروی این تیونر نیز می‌تواند به سرعت فراتر از 306 کیلومتر در ساعت دست یابد.

منبع پدال


نظرات