1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. با مسدود شدن بستر مهم فعالیت دلالان خودرو قیمت خودرو کاهش یافت

با مسدود شدن بستر مهم فعالیت دلالان خودرو قیمت خودرو کاهش یافت

17 اردیبهشت 1398
  • 11

یک کارشناس اقتصادی گفت: با حذف قیمت خودرو از اگهی‌های خرید و فروش در سایت‌های اینترنتی، یكی از بسترهای مهم فعالیت دلالان بسته شده و این امر باعث كاهش قیمت‌ها در بازار شده است.

مصطفی میرزایی با اشاره به روشن‌شدن نقش دلالان و واسطه‌های بازار خودرو و كاهش فعالیت آنان در سایت‌های آنلاین خرید و فروش كالا گفت: با حذف قیمت خودرو از وبسایت های فروش، قیمت خودرو در بازار واقعی و با كاهش ملموس مواجه شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: در هفته‌های اخیر قیمت خودرو با ارائه یك بازی روانی سازمان‌یافته از سوی دلالان، بسیار ملتهب شد و مقابله نهادهای مرتبط با ادامه فعالیت آنان در سایت‌های اینترنتی، بسیار مؤثر واقع شد و در همین چند روز اخیر قیمت‌ها در بازار با کاهش ملموس مواجه شده است.


این كارشناس اقتصادی قیمت‌هایی كه در بازار برای خودروهای تعیین می‌شود را بدون خریدار دانست و گفت: به‌ عنوان مثال فروشنده یك‌ دستگاه پراید خودرو خود را نزدیک به ۴۹ تا ۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌كند تا بتوانند آن ‌را با رقمی در حدود ۴۴ تا ۴۵ میلیون تومان به‌ فروش برساند.

میرزایی صدور مجوز افزایش ۱۰ درصدی فروش فوری توسط وزارت صنعت را یكی دیگر از عوامل كاهش قیمت‌ها دانست و تأكید كرد: با اجرای این سیاست تیراژ خودروهای تحویلی به مشتریان افزایش می‌یابد و موجب تسریع در عرضه به بازار و كاهش قیمت‌ها خواهد شد.



نظرات

  • محمود محمود (17 اردیبهشت 1398 ساعت 16:21)

    بابا مردم عزیز(به قولی دلالان محترم) نباید تو قیمت از خودروسازا جلو میزدید یه کم با حوصله با این خودروسازا قیمت افزایش میدادید به این قیمتای نجومی هم میرسیدید

  • Farhad Farhad (17 اردیبهشت 1398 ساعت 16:06)

    این قیمتا توبازار کاذبه
    باید نخریم تا قیمت بیاد پایین
    تو این بازار فقط دلالا دارن سود میکنن
    نه مصرف کننده واقعی

  • محمد محمد (17 اردیبهشت 1398 ساعت 14:09)

    الان داخل برنامه دیوار داخل شهر دزفول ۵تا پرایدمدل ۸۸گزاشتن ۳۵یا ۳۴یا۳۳میلیون چی ارزون شده بابا باورتون میشه پراید ۸۸انقدر پولش بشه،چرا کسی با اینا برخورد نمیکنه،من ۷سال زحمت کشیدم تا ۲۵تومن پول جمع کردم حالا بدمش ی پیکان

  • فرزان فرزان (17 اردیبهشت 1398 ساعت 13:29)

    پراید 10 تومنی و پژو 30 تومنی هنوز هم که قیمت نجومی داره کجا قیمت افت داشته؟؟؟ ما که نمیبینیم

  • میلاد میلاد (17 اردیبهشت 1398 ساعت 11:50)

    چه فایده الان تو توضیحات قیمت میزنن

  • سیدرضا سیدرضا (17 اردیبهشت 1398 ساعت 11:35)

    حرف مفتی بیش نیست. صبح رفتم نمایندگی سایپا پرایدارو چیده بودن جلو در گفتم نقدی میخوام چند. عرررررررض کردند که ۵۴ و پانصد.
    کدوم.... میاد ۴۹ قیمت میذاره پراید خشکو. وقتی نمایندگی ۵۴ ۵۵ میده بیرون!!!!!

    Farhad Farhad (17 اردیبهشت 1398 ساعت 15:56)

    کدوم آدم ....... ب پراید آشغالی ۵۴ میلیون پول میده
    همون ۲۳تومن واسش زیاده

  • shahram shahram (17 اردیبهشت 1398 ساعت 10:17)

    شماها چقدر ***** و ***** ......پراید از 20 میلیون به 60میلیون رسیده اونوقت دومیلیون میاد پایین شما تیتر میزنی کاهش یافته

    007 007 (17 اردیبهشت 1398 ساعت 11:56)

    تا خر هست خرسوار هم هست ! خود مردم خریدن که شد ۵۰ یا ۶۰ تومن. ربطی به اینا نداره که !

  • سهیل سهیل (17 اردیبهشت 1398 ساعت 09:30)

    با سوء استفاده از سایت دیوار و به ناچار محدود شدن سایتی که می خواست دست واسطه گران را قطع کند ....معلوم شد هنوز فرهنگ و ظرفیت استفاده از کسب و کار مجازی برای مردم ایران وجود ندارد. باید اول کلاس آموزش اخلاق مجازی برایمان بگذارند بعد مجوز ورود به صفحات و برنامه های مجازی برای مردم داده شود. ... حیف

  • حسن حسن (17 اردیبهشت 1398 ساعت 09:11)

    ايران خودرو هنوز تعهدات قبلي خود را انجام نداده اعلام آمادگي براي نوسازي ناوگان تاكسيراني تهران را مي كند يا درسايه حمايت وسكوت مسئولان بدون انجام تعهدات قبلي اقدام به فروش نقدي مي كند . براي من كه بايستي آبان ماه 97 دعوتنامه صادر مي كرد ومصوب شده باقيمت قبلي ، متاسفانه هنوز خبري نيست وكسي هم دادرس نيست وقوه قضائيه هم ورود نمي كند!!!