1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی ۵ خودروی اول گران‌قیمت‌ جدید دنیا + قیمت

معرفی ۵ خودروی اول گران‌قیمت‌ جدید دنیا + قیمت

23 اردیبهشت 1398
  • 0

5- کوئنیگ‌زگ CCXR Trevita

قیمت: 4.8 میلیون دلار

 1.jpg

CCXR Trevita گران‌ترین ساختهٔ کوئنیگ‌زگ تا به امروز محسوب می‌شود. این خودرو نسخهٔ تولید محدودی از مدل CCXR محسوب می‌شود که در بدنهٔ آن از فیبر کربن پوشیده شده با الماس استفاده شده است. این مادهٔ خاص که به‌طور کامل توسط کوئنیگ‌زگ توسعه یافته است، روش جدید و منحصربه‌فردی برای استفاده از فیبر کربن است. CCXR Trevita به یک پیشرانهٔ 4.8 لیتری V8 توئین توربو با 1018 اسب بخار قدرت و 1080 نیوتن متر گشتاور مجهز است. کوئنیگ‌زگ تنها سه دستگاه از این خودروی خاص تولید کرده است.

4- بوگاتی دیوو

قیمت: 5.8 میلیون دلار

 2.jpg

بوگاتی در فستیوال گودوود سال گذشته از محصول جدیدی بنام دیوو پرده‌برداری کرد. البته این ماشین بر اساس شیرون ساخته شده اما بدنهٔ آن به‌طور کامل از نو طراحی و ساخته شده است. دیوو به‌منظور احیای سنت اتاق‌سازی بوگاتی تولید شده است. دیوو در بخش فنی اما تفاوتی با شیرون ندارد و در آن از همان پیشرانهٔ 8 لیتری شانزده سیلندر معروف بوگاتی استفاده شده که 1500 اسب بخار قدرت دارد. به دلیل افزایش داون‌فورس در دیوو، حداکثر سرعت آن نسبت به شیرون کمتر و روی 380 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما در عوض این مدل در پیست‌ها عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

3- مایباخ اکسلرو

قیمت: 8 میلیون دلار

3.jpg 

برخلاف خودروهای قبلی این لیست، مایباخ اکسلرو خودرویی تک ساخت بوده و تنها یک دستگاه از آن ساخته شده است. شرکت لاستیک‌سازی فولدا که زیرمجموعهٔ آلمانی شرکت گودیر محسوب می‌شود، به‌منظور آزمایش لاستیک‌های جدید خود سفارش ساخت این سوپراسپرت خیره‌کننده را به دایملر داد. اکسلرو که در سال 2005 رونمایی شد، روی شاسی سدان‌های مایباخ ساخته شده بود و یک نیروگاه 5.9 لیتری V12 توئین توربو نیز به‌طور اختصاصی توسط مایباخ برای آن ساخته شد. این موتور 700 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این موتور، حداکثر سرعت اکسلرو به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

2- رولزرویس سوئیپ‌تیل

قیمت: 12.8 میلیون دلار

 4.jpg

رولزرویس سوئیپ‌تیل در زمان معرفی در سال 2017 گران‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شد هرچند که این قیمت به‌طور رسمی توسط رولزرویس تأیید نشده است. سوئیپ‌تیل خودروی دست‌سازی است که با الهام از اتاق‌سازی‌های دهه‌های 20 و 30 میلادی الهام گرفته است. فرایند ساخت این خودرو بیش از چهار سال طول کشید و سپس برای اولین بار در فستیوال Concorso d’Eleganza Villa d’Este سال 2017 رونمایی شد. سوئیپ‌تیل هم مانند مایباخ اکسلرو خودرویی تک ساخت است.

1- بوگاتی La Voiture Noire

قیمت: 18.7 میلیون دلار

 5.jpg

هرچند برچسب قیمت پایهٔ این بوگاتی برابر با 12.5 میلیون دلار است اما با قیمت 18.7 میلیون دلار به فروش رسیده و رسماً گران‌ترین خودروی دنیا لقب گرفته است. این بوگاتی تک ساخت که بر اساس شیرون ساخته شده، تفسیر مدرنی از خودروی شخصی ژان بوگاتی یعنی تایپ 57 آتلانتیک محسوب می‌شود. در سینهٔ La Voiture Noire اما همچنان همان قلب W16 چهار توربوی شیرون می‌تپد که 1500 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور دارد. ازجملهٔ ویژگی‌های برجستهٔ این ساختهٔ خاص بوگاتی اما می‌توان به شش سر اگزوز، رینگ‌های منحصربه‌فرد جدید و دماغهٔ تهاجمی اشاره کرد.

منبع پدال


نظرات