1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نماینده مجلس: تیراژ تولید خودرو در سایپا باید به ۳ هزار دستگاه در روز برسد

نماینده مجلس: تیراژ تولید خودرو در سایپا باید به ۳ هزار دستگاه در روز برسد

28 اردیبهشت 1398
  • 3

یک عضو کمیسیون صنایع معضل اصلی خودروسازان داخلی و شرکت سایپا را وجود زیان انباشته، کمبود نقدینگی و مشکل تأمین مالی عنوان کرد.

عبدالله رضیان در بازدید از سایپا و نشست با مدیرعامل و مدیران ارشد این شرکت با اشاره به جلسه مفصل اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مدیرعامل گروه سایپا خاطرنشان کرد: معضل اصلی خودروسازان داخلی و شرکت سایپا وجود زیان انباشته، کمبود نقدینگی و مشکل تأمین مالی است.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های فراوان برای حل مشکلات صنعت خودرو و به‌ویژه سایپا مکانیزمی در نظر گرفته شده که باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و با هم‌فکری و همکاری مدیران مالی سایپا و وزارت صنعت معدن و تجارت، مشکلات سایپا در تأمین منابع مالی و زیان انباشته مدیریت و حل و فصل شود.

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مجلس به صنعت خودرو دو طرفه است و حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده به‌صورت همزمان مورد نظر مجلس است که هم باید پاسخ‌گوی مردم باشیم و هم از تولید داخلی حمایت کنیم.

رضیان افزود: شرکت سایپا به‌عنوان یک بنگاه بزرگ تولیدی نیاز دارد که تولید در آن رونق داشته باشد و باید برنامه‌ریزی دقیق با هم‌فکری در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی لازم برای دست‌یابی به موفقیت، نیاز به هم‌فکری مجموعه مدیریت سایپا و تثبیت در مدیریت این گروه دارد، چرا که تزلزل در مدیریت باعث زیان‌های انباشته این مجموعه در چندسال اخیر شده است.

وی عنوان کرد: نگاه مجلس درخصوص مشکلات سایپا این است که هم در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌صورت جدی ورود پیدا کند و هم مسیر استفاده از ظرفیت بانک‌ها و دولت هموار شده تا مشکلات سایپا برطرف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه‌به این‌که تولید روزانه سایپا به بیش از 2هزار دستگاه رسیده، عملکرد این مجموعه در بهترین وضعیت فعلی سال‌های اخیر است و چنانچه تیراژ سایپا به 3هزار دستگاه در روز برسد، مشکلات این مجموعه تا حدود زیادی حل خواهد شد.

منبع تسنیم


نظرات

  • داود داود (28 اردیبهشت 1398 ساعت 21:25)

    چقدر حرف های تکراری خسته شدیم به خدا بس کنید دیگه .حکومت باعث شده یه مشت **** صنعت رو بگیرن دستشون .اینا خونخوارن به خدا با ۷هزار دلار بهترین خودروی دنیا رو سوار میشی حیف ۵۰ میلیون نیست بدی به این خونخوارها

  • علی علی (28 اردیبهشت 1398 ساعت 16:24)

    چه زیانی داری برای احمقها حرف میزنی؟؟؟؟یه پراید فکسنی رو به قیمت تویوتا کمری میفروشن به ملت اون وقت تو میگی زیان انباشته تو مثل اینکه نماینده سایپا هستی نه مردم ایران

  • ایرانی ایرانی (28 اردیبهشت 1398 ساعت 09:18)

    بازم حرف های تکراری!!!
    آقای نماینده! گوش ما پر از این حرفاست . هرعضو کمیسیون صنعت و معدن یه مصاحبه میکنه میگه خودروسازها مشکل دارند مظلومند گناه دارند پس مردم چی؟؟؟ در واردات رو که بستید، فورش فوری هم که ثانیه ای شده، دلال بازی بیداد میکنه، مردم توان خرید خودرو ندارند، قیمت هارو هم که چسبوندید به سقف ، خودروسازها هر کاری دلشون خاسته کردند هیچ کدوم از شماها هم جلوی کاراشون رو نگرفتید که هیچ بلکه حمایت هم کردید. حیف اون رای هایی که به امثال شما داده شده که برید از حق مردم دفاع کنید همتون مدیون هستید. (خواهشا ملاحظه نکنید و چاپ کنید.)