1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رییس سازمان حمایت ؛ ما همچنان تنها مرجع قیمت‌گذارى خودرو هستیم

رییس سازمان حمایت ؛ ما همچنان تنها مرجع قیمت‌گذارى خودرو هستیم

5 خرداد 1398
  • 8

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با بیان اینکه مصوبه‌ای در راستای خروج سازمان حمایت از بحث قیمت‌گذاری خودرو به ما ابلاغ نشده است،‌گفت: بنابراین تاکنون هیچ وظیفه‌ای در این باره از سازمان حمایت به جای دیگری منتقل نشده است.

‌ عباس تابش رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان امروز در نشست خبری در خصوص مصوبه مجلس درباره بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو گفت: تا این لحظه مصوبه‌ای به سازمان حمایت ابلاغ نشده که قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت برگشته است و بر اساس مصوبه سران قوا قیمت‌گذاری به عهده سازمان حمایت است و بر اساس مصوبه سران قوا قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ بر عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بیان داشت: پس تا این لحظه هیچ وظیفه‌ای در این خصوص از سازمان حمایت به جایی منتقل نشده است.

تابش در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود این تصمیم در راستای ناکارآمدی سازمان حمایت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو و کنترل بازار خودرو اتخاذ شده است، گفت: هر کسی بخواهد حرف خود را توجیه کند مطالبی از این قبیل بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه خودروسازی ما از دردهایی رنج می‌برد و این دردها درد چندین ساله است، بیان داشت: مقام عالی وزارت حل مشکلات خودروسازان را در بسته‌ای که توسط کمیته خودرو و تنظیم بازار تدوین شده، می‌داند و باید تمامی بندهای این بسته عملیاتی شود تا خروجی آن در بازار خودرو و وضعیت تولید خودرو اصلاح شود.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بیان داشت: در مقطعی روزانه 400دستگاه خودرو تولید می‌شد در حالی که مطالبه مردم روزانه یک میلیون دستگاه بود.

وی افزود: یک میلیون دستگاه خودرو پیش‌فروش می‌شد در حالی که تنها 400 دستگاه تولید می‌شد، بنابراین وقتی تعداد مطالبات بسیار بیشتر از تولیدات باشد طبیعی است که به گرانی دامن زده شود.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گفت:‌اما در این یک سال تولید در هر خودروسازی به 2 هزار دستگاه افزایش یافته است.

منبع فارس


نظرات

  • اميد اميد (7 خرداد 1398 ساعت 11:57)

    با سلام، واقعاً آدم تاسف مي خوره به چنين مديران... آخه آقاي عزيز مگر شما نبوديد كه قيمت خودرو را با بي مديريتي و عدم تجربه و بي توجهي به پيشنهادات افراد آگاه آشفته كرديد؟ مگر شما نبوديد كه به همه چيز به جز مردم فكر كرديد؟به خدا وجود سازمان به اصطلاح حمايت از مصرف كننده و توليد كننده در همين قضيه قيمت گذاري خودرو زير سئوال رفت و حرف هاي آقاي وزير راه سابق (دكتر آخوندي) در خصوص بي تاثير بودن اين سازمان در مسائل كشور مشخص شد. اين آقاي تابش بايد حداقل اين را احساس داشته باشد كه از لحظه اي كه قرار شده قيمت ها در اختيار شوراي رقابت قرار گيرد تاثير مثبتي در كاهش قيمت ها داشته است. خواهش مي كنيم بيشتر از آنچه به فكر شغل و شرح وظايف خود هستيد به فكر مردم باشيد كه ولي نعمت شما هستند.با تشكر

  • مجید مجید (5 خرداد 1398 ساعت 21:51)

    خیلی خنده داره که حمایت از تولید کننده و مصرف کننده بر عهده یک نهاد باشه. شما هم جناب تابش تا امروز که خبری از شورای رقابت نبود دنبال **** بازی با خودرو سازان بودی. حالا که یه رقیب پیدا شده داد و بیداد راه انداختی. این 5-6 ماه رو نمیبینی که وضعیت خودرو سازی با وجود شما به گند کشیده شده؟ برو دنبال کارت . شما حامی پولدارهایید . حالا چه مصرف کننده پولدار چه تولید کننده پولدار. هیچکس به فکر مردم نیست. الکی داغ نکن که خالی بندین همتون...

  • ناشناس ناشناس (5 خرداد 1398 ساعت 15:11)

    همین دست شما بوده که اینطوری گند زدید به قیمت بازار و خودرو

  • حسن حسن (5 خرداد 1398 ساعت 12:31)

    جناب تابش
    طبق قراردادثبت نام خودرو با ايران خودرو قرار بود آبان ماه 97 دعوتنامه صادر وخودرو تحويل شود با وجوداينكه محصولات ايران خودرو ثبت نام كرده ام هنوز هم كه هنوزه خبري حتي از دعوتنامه نيست!!! نظارت شما وحمايت شما كجاست ؟

  • مهم نیست مهم نیست (5 خرداد 1398 ساعت 10:45)

    تازه فهمیدیم که چقدر اینها بی انصافند.
    وقتی یک میلیون تقاضا فقط با 400 خودرو پاسخ داده می شه! وقتی توان عرضه به این میزان رو ندارید! وقتی نمی تونید! پس چرا دیوار کشیدید و مانع ورود موقت و کنترل شده خودروهای متناسب با طبقه متوسط جامعه شدید؟!!!!!
    واقعا که!!!!

  • محمد محمد (5 خرداد 1398 ساعت 10:26)

    خدا **** بکنه امثال شما را که فقط به فکر جیب خودتان هستین .ببین با یه پراید چکارا که نکردین .ضد مصرف کننده

  • کاوه کاوه (5 خرداد 1398 ساعت 09:31)

    اتفاقا تنها نهادی که در قیمت گذاری خودرو کاره ای نیست شما هستید !!!!!!!!!!! تا دلال و رانت هست سازمان حمایت مصرف سیخی چند ؟؟؟؟؟؟

  • سید سید (5 خرداد 1398 ساعت 09:21)

    آقای تنها مرجع قیمت گذاری خودرو لطف فرمایید قیمت رسمی خودرورا اعلام فرمایید ما بعنوان مصرف کننده نمیدانیم قیمت رسمی و قانونی خودرو چند است خودرو سازهم هرقیمتی دلش خواست برای مشتری دعوت نامه صادر میکند و ماهم بلاتکلیف هستیم لطفا قیمت رسمی و قانونی خودروها را حداقل بصورت هفتگی اعلام فرمایید