1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود نسل جدید اوپل کورسا به بازار از سال آینده

ورود نسل جدید اوپل کورسا به بازار از سال آینده

7 خرداد 1398
  • 0

اُپل تصاویری از نسل جدید پرفروش‌ترین مدل خود، کورسا را منتشر کرد. این ماشین که قرار است از سال آینده به بازار عرضه شود، اولین محصولی است که اپل تحت مالکیت گروه خودروسازی فرانسوی PSA می‌سازد.

علاوه بر موتورهای بنزینی و دیزل، کورسا با موتور الکتریکی هم به بازار عرضه خواهد شد. اپل می‌گوید کورسای الکتریکی می‌تواند با هر بار شارژ تا ۳۳۰ کیلومتر حرکت کند.

ماشین بر روی پلتفرمی سوار شده است که پیش از این در نسل جدید پژو ۲۰۸ و شاسی‌بلند جدید DS3 از آن استفاده شده است. این پلتفرم با همکاری شرکت چینی دانگ‌فنگ ساخته شده و ساخت مدل‌های متعدد با آن باعث می‌شود هزینه‌های شرکت را کاهش یافته و سود بیشتر شود.

اپل که سال‌ها تحت مالکیت جنرال موتورز زیان‌ده بود حالا با پیوستن به گروه PSA برای نخستین بار به سود‌دهی رسیده و امیدوار است با مدل جدید کورسا بتواند جای پای خود را در کلاس هچ‌بک‌های کوچک محکم کند.

اپل می‌گوید ششمین نسل از کورسا را به امکاناتی مجهز کرده که معمولا در ماشین‌های لوکس‌تر به خریداران ارائه می‌شود. چراغ‌های ال‌ئی‌دی هوشمند، سیستمی که فاصله با ماشین جلو را به طور خودکار حفظ می‌کند و سیستم پارک بدون نیاز به راننده از جمله امکاناتی است که می‌توان برای نسل جدید کورسا سفارش داد.

کورسا که زمانی از پرفروش‌ترین مدل‌های کوچک در اروپا بود، حالا پس از رنو کلیو، فولکس‌واگن پولو، فورد فیستا، پژو ۲۰۸ و تویوتا یاریس ششمین ماشین پرفروش در کلاس خود است.



نظرات