1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نماینده مجلس: طرح ساماندهی بازار خودرو تاثیر مثبتی از بُعد کیفیت و قیمت دارد

نماینده مجلس: طرح ساماندهی بازار خودرو تاثیر مثبتی از بُعد کیفیت و قیمت دارد

9 خرداد 1398
  • 0

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در طرح ساماندهی بازار خودرو، خودروسازان مکلف به ساخت خودروهایی با استانداردهای بین‌المللی شده‌اند، گفت: قطعا این طرح تاثیر مثبتی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت در بازار خودرو خواهد گذاشت.

صدیف بدری با اشاره به تاثیر تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در بازار خودرو، بیان‌ کرد: تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی از بعد افزایش کیفیت تولید خودروها و تکلیف خودروسازان به ساخت خودروهایی با استانداردهای بین‌المللی قطعا تاثیر مثبتی در بازار خودرو خواهد گذاشت.

وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص کنترل قیمت‌ها در این طرح خودروسازان مکلف شدند تا آنالیز قیمت تمام شده را با نرخ سود منطقی به شورای رقابت ارائه دهند و مبنای تصمیم گیری در خصوص قیمت خودروها قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نرخ بازار نباید تعیین کننده قیمت خودرو باشد؛ بلکه ملاک باید قیمت تمام شده و نرخ سود منطقی باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی در این طرح، بیان‌ کرد: از آن جا که این خودروها از تکنولوژی روز دنیا برخوردار هستند، در بعد محیط زیستی و صرفه جویی در مصرف سوخت اهمیت دارد. بر این طرح واردات این خودروها از امتیازات و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برخوردار شد و تاثیر مثبتی در زمینه زیست محیطی خواهد گذاشت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان اظهاراتش، تاکید کرد: به طور کلی تصویب این طرح تاثیر مثبتی را هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت در بازار خودرو خواهد گذاشت.

منبع ایسنا


نظرات