1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی آپشن‌های گران‌قیمت مک‌لارن سنای سفارشی مانی خوش‌بین! + تصاویر

معرفی آپشن‌های گران‌قیمت مک‌لارن سنای سفارشی مانی خوش‌بین! + تصاویر

18 خرداد 1398
  • 1

3.jpg

واضح است که برای خریداران سوپرکارهای چند صد هزار دلاری، پول اهمیت زیادی ندارد. البته این به معنی خالی کردن جیب‌های ثروتمندان به هر قیمتی نیست! منظور ما این است که در این بازه‌ی قیمتی چند صد هزار دلاری و چند میلیون دلاری، ثروتمندان اهمیت زیادی به صرف چند هزار دلار برای انتخاب یک آپشن متمایز نمی‌دهند.


اینجاست که مانی خوش‌بین معروف درباره‌ی مک لارن سنای خود صحبت می‌کند. پوشش بدنه‌ی خودروی خوش‌بین از MP4/4 مالبوروی آیرتون سنای افسانه‌ای الهام گرفته است. مک لارن تنها 500 دستگاه از سوپرکار سنا را می‌سازد و هر یک قیمت پایه‌ی حدود 1 میلیون دلاری دارند. خوش‌بین 250 هزار دلار دیگر را صرف سفارش آپشن های این خودرو کرده و یکی از آپشن های آن بطری آبی است که 7 هزار دلار قیمت دارد!

 4.jpg

خوش‌بین در ویدئوی منتشر شده یک بطری آب فیبر کربنی همرنگ بدنه را از بین صندلی‌ها برمی‌دارد. در نگاه اول شاید آن را یک بطری آب معمولی بدانید که در همه‌جا قابل‌خرید است؛ اما خب این چیزی بیشتر از یک بطری آب معمولی بوده و زمانی که خوش‌بین بطری آب را در جای خود می‌گذارد آن را در محفظه‌ای فیبر کربنی قرار می‌دهد. این محفظه دارای مکانیسمی است که با فشار آن آب از بطری خارج می‌شود و خوش‌بین هم از نوشیدن آب گوارای آن لذت می‌برد. این یک ویژگی جذاب است که مستقیماً از خودروهای مسابقه‌ای گرفته شده و شاید توجیه کننده‌ی قیمت 7 هزار دلاری آن باشد.

 6.jpg

اما بطری آب گران‌ترین آپشن سنا نیست. خوش‌بین تا هرجایی که توانسته متریال فیبر کربنی را به خودروی خود اضافه کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سقف و ورودی هوای روی آن اشاره داشت که قیمت حدود 60 تا 70 هزار دلاری دارند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های خودرو پوشش بدنه و شماره 12 روی گلگیرهای عقب است که مستقیماً از خودروی آیرتون سنا گرفته شده است. خود این اعداد و رنگ‌آمیزی آن‌ها 30 هزار دلار آب خورده است.

 2.jpg

سنای مانی خوش‌بین کاملاً برجسته به نظر آمده و یک خودروی مسابقه‌ای واقعی برای جاده است که از ظاهری هیجان‌انگیز سود می‌برد. این خودرو از نظر مهندسی هم هیچ‌چیزی کم ندارد.

5.jpg

منبع پدال


نظرات

  • Ali Ali (19 خرداد 1398 ساعت 00:24)

    سلام
    من به ایشون افتخار میکنم و بسیار از لایف استایل ایشون هم به عنوان یک ایرانی لذت میبرم
    ولی یه سوال ذهن منو مشغول کرد که چرا ایشون هفت هزار یورو واسه یه بطری از جنس کربن داده ولی جای اون هدفون یه ایرپاد(airpod) نخریده????