1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. دبیر انجمن خودروسازان به اظهارات مدیرکل تعزیرات انتقاد کرد

دبیر انجمن خودروسازان به اظهارات مدیرکل تعزیرات انتقاد کرد

23 خرداد 1398
  • 3

دبیر انجمن خودروسازان ایران در واكنش به اظهارات مدیرکل تعزیرات تهران گفت: محدودیت ها و مشكلات اقتصادی پس از بازگشت تحریم های ظالمانه غرب بر هیچكس پوشیده نیست و نتایج آن را در تمام بخش های اقتصادی كشور می توان مشاهده كرد، در چنین شرایطی غیرواقعی خواندن كمبود قطعات صنعت خودرو قابل تامل و تعجب است.

احمد نعمت بخش با اشاره به سخنان رئیس جدید قوه قضائیه كه چندی پیش اعلام كرد "از هر فعلی که در جهت رونق تولید باشد، با همه وجود حمایت می‌کنیم"، افزود: مشی آیت الله رئیسی حمایت از تولید و رونق آن بوده اما سخنان مدیر سازمان تعزیرات، موجب تضعیف خودروسازی به عنوان صنعت پیشران بنگاه های تولیدی كشور است.

 

 مسیرهای جدید را به خودروسازان معرفی کنید!

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در هفته های اخیر دو خودروساز بزرگ كشور با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه اندازی پویش ملی و برگزاری همایش ها و نمایشگاه دائمی، كمبود قطعات خود را به صورت رسمی و شفاف اعلام كرده و قطعه سازان، شركت های دانش بنیان و دانشگاهیان كشور را برای تامین این نیازها فراخواندند كه این رویكرد مورد تائید و تمجید رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت. حال پرسش اینجاست كه آیا مدیركل تعزیرات تهران این سطح از تلاش برای تامین قطعات را ندیده، كه كمبود آنها را غیرواقعی می داند؟


دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: ای کاش آقای اسفنانی بعنوان یکی از مدیران دولت در مجموعه وزارت دادگستری، پیش از این اظهارنظر رسانه‌ای، با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مشورت می‌کردند تا اطلاعات دقیق‌تری به دست آورند، چرا که دکتر مقیمی به صورت هفتگی موضوع تامین قطعات و تولید خودرو کشور را رصد می‌کنند و ایران خودرو و سایپا نیز به صورت مدوام، کمبود قطعات را به ایشان گزارش می‌دهند.

نعمت بخش در پایان اعلام كرد: ممكن است مدیرکل تعزیرات تهران مسیرهایی را برای تامین قطعات خودرو در داخل یا خارج از كشور سراغ داشته باشند كه براساس آن كمبود قطعات را غیرواقعی خوانده اند، در اینصورت نیز به صورت رسمی از ایشان درخواست می كنیم این مسیرها را به خودروسازان معرفی كنند تا گره ای از مشكلات تولید كشور باز كرده باشند



نظرات

  • مهمان مهمان (23 خرداد 1398 ساعت 14:16)

    پویش برای ساخت قطعات مورد نیاز توسط شرکت های دانش بنیان را چرا الان گذاشتید؟!!!
    تا الان کجا بودید؟!!!
    یکسال خودرو تولید نکردید و افزایش قیمت ها را دامن زدید. چرا تا کنون از ظرفیت شرکت های داخلی استفاده نکردید؟
    چرا اینقدر هزینه های تولیدتان بالاست؟!
    رونق تولید ملی باید بشود صحیح اما اگر بازار شما انحصاری نبود مدیریتتان این گونه می بود؟!!

  • کوروش کوروش (23 خرداد 1398 ساعت 10:25)

    درود
    ایشون همون کسی هست که وقتی خبرنگار ازش پرسید چرا مگان سوار میشی گفت توقع دارید منم مثل شما پراید سوار شم؟
    مگه نمی‌گفتی قیمت‌ها باید آزاد بشه؟
    مگه نمی‌گفتی توان تولید هر قطعه‌ای رو داریم؟
    الان یادت افتاده تحریم‌ها ظالمانه‌ست؟
    دیر نیست ی ذره؟

  • علی علی (23 خرداد 1398 ساعت 08:13)

    ظلم و عدم تعهد خودروسازان برکسی پوشیده نیست احتکار کردند وخلف وعده می کنند وکسی هم پاسخگو نیست واین که ملت ادم هستند و حقوقی دارند، تصوری نیست تحویل ۳۰ روزه را یک‌طرفه ۱۲۰ روز کردند و باز به تعهد خود عمل نمی‌کنند ماشینی که ساخت آن مشخص مردم نشده پول اضافی می گیرندو... هزار هزار ظلم دیگر .سایت های اینترنتی پر از ناله ونفرین به ********************* انوقت یکی میاد تحریم ظالمانه سخن میگوید تحریم ظالمانه را خودرو ساز بر ملت بیچاره تحمیل کرده است