1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دلیل رشد مجدد قیمت خودروها در بازار در هفته جاری چه بود؟

دلیل رشد مجدد قیمت خودروها در بازار در هفته جاری چه بود؟

دلیل رشد مجدد قیمت خودروها در هفته جاری چه بود؟
28 خرداد 1398
  • 3

یک کارشناس خودرو می‌گوید: افزایش قیمت خودرو به وضعیت صنعت و تولید خودرو ارتباط دارد. البته کاهش و ثبات قیمت‌ها طی یک تا دو هفته گذشته مقطعی بود؛ چرا که شاخص‌های تولید بهبود وضعیت را در دراز مدت نشان نمی‌دهد.

یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت خودرو مجددا گران شده است؟ گفت: افزایش قیمت خودرو به وضعیت صنعت و تولید خودرو ارتباط دارد. البته کاهش و ثبات قیمت‌ها طی یک تا دو هفته گذشته مقطعی بود؛ چرا که شاخص‌های تولید بهبود وضعیت را در دراز مدت نشان نمی‌دهد.

امیرحسین کاکایی افزود: ما معتقدیم در این بازه زمانی و با توجه به کمبود قطعات خودرو افزایش یا کاهش قیمت خودرو امری منطقی نیست. تا زمانی که مشکلات حوزه تولید برطرف نشود وضعیت خودرو به همین منوال است و ممکن است مجدد در قیمت خودرو دچار نوسان شویم؛ این صحبت‌ها در حالی است که مدیران خودرویی در تلاشند تا بتوانند وضعیت تولید خودرو را ساماندهی کنند.

او در پاسخ به این پرسش که قیمت واقعی پراید چقدر است؟ پاسخ داد: چنانچه قیمت دلار ۱۳ هزار تومان ثابت باقی بماند قیمت واقعی پراید ۴۰ میلیون تومان است؛ در حالی که بعد از مذاکرات ایران و ژاپن قیمت پراید گران شد و به نرخ ۵۰ میلیون تومان رسید، معتقدیم برای چنین مدل خودرو آن هم با ارقام بالا تقاضایی وجود ندارد.

کاکایی در توصیه‌ای به مردم گفت: با کاهش قیمت ارز و سکه قیمت خودرو نیز تا حدودی کاهش یافت. مهمترین توصیه ما به مردم این است در بازار فعلی نه خودرویی خریداری کنند و نه خودرویی بفروشند؛ چرا که در این مقطع ورود و خروج سرمایه در این بازار امری خطرناک است.

 



نظرات

  • حمید حمید (29 خرداد 1398 ساعت 11:23)

    جوانی از دست رفت با گرانی ماشین و خانه
    پس چجوری زن بگیریم؟
    چرا مملکت اینقدر دزدی میشه و مافیا قدرت و ثروت مردم را میدوشند؟
    هیچ کس پاسخگو نیست. ********** هم میگه من اختیارات ندارم واقعا چرا این وضعیت را داریم؟

  • حمید س حمید س (29 خرداد 1398 ساعت 09:31)

    کاش یروزی ی مرد ! یا ی شیر زن پیدا میشد و در شرکتا خودرو ساز رو گل میگرفت

  • ایرانی ایرانی (29 خرداد 1398 ساعت 07:41)

    این دلالان منتظره جنین فرصتی بودن که ببینند دولت مردان ما چطور با نماینده ژاپن برخورد میکنند که خوشبختانه جواب دندان شکنی به آنها دادن، و باعث عورو ما شدن زنده باد ایران و ایرانی .این باعث گرانی خودرو شد واقعا برای بعضی از دوستان که در خرید و فروش خودرو هستن متاسفم که چطور به دنبال ضربه زدن به مردم هستن عزیزان ماشین سوار نمی شوم نمی خرم وطنم عزیزتر از ماشین سوار شدن است بحرحال مردم عزیز وفهیم باید خودرو خریداری نکنند تا توی انبارها خودروسازی بماند تا بفهمند بدون خودرو هم میشه زندگی کرد اما با ذلت نمیشه
    ما از کره شمالی کمتر نیستم
    که تا آخر پشت رئیس جمهور خودشان موندن. واین رئیس جمهور آنها بود که بخاطر ملتش کوتاه اومد. ولی بعد دیدیم که آمریکا با آنها چکار کرد. حالا خودتان بگوئید ما باید با آنها کنار بیائیم که شما خودرو را ارزان کنید وما بتوانیم ماشین سوار بشیم. نه صدسال هم بشود قبول نمی کنیم. من یک کارگر بیشتر نیستم واقعا دوست داشتم که یه ماشین بخرم ولی پولم کم است وبا این شرایط هم اگر پولش هم داشتم نمی خریدم. ای شرکت‌های خودروسازی کمی بفکر مردم باشید. که اگر مردم همت کنند و خودرو نخرند آن وقته که پی به اشتباه خودتان میبرید.شما بین مردم اعتبار دارید سعی کنید خودرو را مستقیم به مردم بدهید تا دلالان باعث نشن خریدار شما را باعث گرانی خودرو بشوند چرا باید قیمت خودرو آز شرکت تا بازار بیشتر از بیست تا چهل میلیون باشه با تشکر فراوان از شما مردم عزیز وفهیم ایراِن عزیز