1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. احتمال تولید تندر۹۰ با موتور پژو ۲۰۶

احتمال تولید تندر۹۰ با موتور پژو ۲۰۶

29 خرداد 1398
  • 13

عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: در ۴۰ سال گذشته هرچند موضوع داخلی‌سازی همواره مورد تاکید بوده و پیگیری شده است، اما فقط در قسمت‌های ساده خودرویی توفیق داشته‌ایم؛ داخلی‌سازی باقی‌مانده قطعات نیز هرچند با پیچیدگی‌هایی همراه است، اما قطعا توان کشور را در جنگ اقتصادی بالا می‌برد. امیر‌حسن کاکایی افزود: بدون شک در شرایط کنونی، ارتقای داخلی‌سازی بهترین کاری است که باید روی آن تمرکز کرد، زیرا بهترین راهکار برای پیروزی در جنگ اقتصادی دست‌کم در بخش خودرو است.

عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: تحریم‌ها سبب شد تا اقدام‌های خوبی را در تعمیق داخلی‌سازی شاهد باشیم؛ اقدام‌هایی که به تدریج افزایش تولید و کاهش وابستگی‌ها به خارج را به دنبال خواهد داشت.کاکایی به مطرح شدن ادامه تولید خودروی ال‌۹۰ با یکی از موتورهای داخلی از سوی یکی از مسوولان ایدرو اشاره کرد و گفت: پارسال مقرر شده بود مونتاژ موتور این خودرو در شرکت مگا موتور آغاز شود، چه آنکه حدود ۵۰ درصد این محصول در داخل کشور امکان تولید دارد.

کاکایی اظهار کرد: در سال‌های گذشته امکانات خوبی برای تولید این خودرو در کشور ایجاد شد و خودروسازان و قطعه‌سازان نیز به سرمایه‌گذاری در این مورد پرداختند. این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: موتور ال‌۹۰ به موتور پژو ۲۰۶ بسیار نزدیک است و پتانسیل جابه‌جایی با آن را دارد. وی گفت: این قابلیت در چند خودروی دیگر هم مهیاست تا به همین ترتیب به تولید آنها بپردازیم، از جمله اینکه قابلیت تولید موتور جدید پژو نیز وجود دارد.کاکایی بیان کرد: هرچند مشکل اصلی در بخش کامپیوتر خودرو است، اما از نظر مکانیکال توان تولید این موتورها وجود دارد، به‌طوری که می‌توان خودروهای ال‌۹۰ را بدون افت در ظاهر و کیفیت تولید و روانه بازار کرد؛ البته در گیربکس آن مشکلات اندکی وجود دارد.

 



نظرات

  • علي علي (30 خرداد 1398 ساعت 11:52)

    خخخ دیگه همینو کم داشتیم.دیگه اگه اینطور بشه حاظرم پیکان بخرم ولی ال 90 نخرم

  • sss sss (30 خرداد 1398 ساعت 11:51)

    قرار بود برای پژو 2008 هم موتور 206 بندازن البته در آینده حتما میکنن

  • محمد محمد (30 خرداد 1398 ساعت 00:16)

    موتور ۲۰۶ بسیار عالی وپرشتاب افرین به غیرت ایرانی امریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند هر چقدر اونها فشار بیارند ما به خودکفایی میرسیم به امید روزی همه قطعات درداخل کشور عزیزمان تولید بشه ودیگه نیاز از خارج نداشته باشیم

    حسن حسن (24 مرداد 1398 ساعت 19:52)

    به امید روزی که روی همه ماشینها یک موتور 206 بذاریم از پراید تا مگان

  • سورنا سورنا (29 خرداد 1398 ساعت 13:57)

    يه چندروز ديگه ايران خودرو ديزل ميگه fh500با موتور 206 ميديم به خريداران كاميون چقدر زشته كار خودرو سازها از اين فكر و هوش جوون ها استفاده كنيد و براي يكبار يه خودرو خوب كاملا ايروني بسازيد دست برداريد از اين همه دروغ و دزدي

    مهدی مهدی (29 خرداد 1398 ساعت 15:35)

    واقعا عجیبه چرا یکی نیست بگه که چرا بدنه و شاسی لوگان فرانسوی رو با تندر الآن مقایسه میکنید انگار بدنه اش کامل از فرانسه میاد حالا مشکل فقط موتورشه اونم ۲۰۶ میذاریم روش
    آدمای ناحساب بدنه ماشین ایرانی بعد ۵ سال و چهار تا دست انداز میغته سر و صدا لوگان فرانسوی من مدل ۸۷ هنوز انگار صفر کیلومتره بعد ۲۴۰ هزار کیلومتر کار

    sss sss (30 خرداد 1398 ساعت 11:48)

    کار اونها زشته ولی چی میشه که به این فکر ها میوفتند؟؟ خریداران .... جای خالی را پر کنید

    حسن حسن (24 مرداد 1398 ساعت 19:57)

    با وجود اینکه من چنین چیزی از دارنده های ال 90 جدید نشنیدم ولی ممکنه چنین چیزی صحت داشته باشه منتها برادر عزیز ال 90 هیچ وقت در فرانسه تولید نشده اصلی ترین نسخه اش مال داچیای رومانیه که از روز اولی که در ایران به بازار آمد قطعات با فناوری ساده آن داخلی سازی شده بود و از داچیا نمی آمد نمونه اش ال 90 خودم مال اول سال 1387 بود که سپر جلوش در گوشه هاش فاصله قابل توجه ای با بدنه اصلی داشت و پشتش به اندازه 2 انگشت خالی بود که مطمئنا چنین چیزی نمی تونست ساخت داچیا باشه

  • رضايي رضايي (29 خرداد 1398 ساعت 13:43)

    يا خدا ، آخه چرا اينقدر كوته فكر هستين، اون موتور با اون گيربكس هماهنگي نداره ،‌اينم ميشه اردي فردا گندش در مياد، خدايا به داد برس ، رهبر عزيز ، تو رو به خدا جلوي اين آدماي فسيل شده شده رو بگير.

  • جواد جواد (29 خرداد 1398 ساعت 10:41)

    تنها توجیح خرید ال ۹۰ با اون قیافه ی زشتش همین موتور عالیش بود که حالا دیگه ارزش خرید اصلا نداره

    محمد محمد (29 خرداد 1398 ساعت 13:47)

    استحکام بدنه
    امنیت نسبی سرنشین
    دوام و کیفیت قطعات
    فضای زیاد داخل اتاق
    قیافه منحوسش را قابل تحمل کرده است حالا اگه موتور عوض بشه ولی کیفیت دست نخور اشکال نداره

    جواد جواد (30 خرداد 1398 ساعت 00:39)

    داداش شما بین ۲۰۶ فرانسوی و ۲۰۶ ایرانیزه شده از نظر استحکام بدنه و ایمنی و قطعات و...... تفاوتی حسی نمیکنی ! واقعا این شرکتا میذارن ماشین خوب بمونه !

    صامت صامت (30 خرداد 1398 ساعت 10:37)

    خدایا چه آدمهای کم سوادی تصمیم گیر صنعت خودرو شدند .آقایان نسبتا محترم تمام امتیاز ال نود به موتورش هست و گرنه اتاقش که همیشه میل به غلتیدن داره