1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سلتوس ؛ جدیدترین خودروی شاسی‌بلند کیا رسما معرفی شد + تصاویر

سلتوس ؛ جدیدترین خودروی شاسی‌بلند کیا رسما معرفی شد + تصاویر

3 تیر 1398
  • 1

پس از انتشار تیزرهای گوناگون، کیا به‌صورت رسمی از شاسی‌بلند سلتوس رونمایی کرد. این شاسی‌بلند کوچک در رویداد ویژه‌ای که در دهلی‌نو برگزار شد معرفی شده و از نیمه‌ی دوم سال جاری وارد بازار خواهد شد.


نمای ظاهری سلتوس ترکیبی از استایل جوان پسندانه و خطوط تیز است که در کل ظاهر یک شاسی‌بلند سنتی و مرسوم را ایجاد کرده‌اند. جلوپنجره‌ی دماغه ببر پهن این خودرو ویژگی اصلی نمای جلوی است و همچون دیگر خودروهای کیا هویت این برند را نشان می‌دهد. در این خودرو دیلایت ها، مه شکن‌ها و چراغ‌های عقب LED، چراغ‌های راهنمای چندلایه‌ی سه‌بعدی و رینگ‌های 16 تا 18 اینچی دیده می‌شوند.

3.jpg
کابین را هم می‌توان با شکل‌های نسبتاً آشنا و سیستم اطلاعات سرگرمی دارای صفحه لمسی 10.25 اینچی بزرگ تعریف کرد. این صفحه‌نمایش بزرگ در وسط داشبورد جا خوش کرده و سیستم نورپردازی وابسته به صدا نیز آن را همراهی می‌کند. مشتریان این خودرو همچنین می‌توانند هدآپ دیسپلی 8 اینچی، سیستم صوتی پریمیوم Bose و دیگر آپشن ها را سفارش داده و از کابین جادار، جوان‌پسند و پیشرفته‌ی سلتوس لذت ببرند.

5.jpg

این شاسی‌بلند جدید دارای چندین سیستم ایمنی و کمک‌راننده‌ی نوین است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان مدیریت پایداری خودرو را نام برد که از سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری تشکیل شده است. سیستم کمک به حرکت در سربالایی، دستیار نیروی ترمز، حسگرهای پارک جلو و عقب و… نیز جزو ویژگی‌های این خودرو هستند. سلتوس دارای سه حالت رانندگی مختلف شامل نرمال، اکو و اسپورت می‌باشد.

2.jpg
این خودرو بسته به بازار مدنظر با دو پیشرانه‌ی بنزینی عرضه خواهد شد که یکی از نوع 1.6 لیتری توربو با قدرت 177 اسب بخار و دیگری از نوع 2 لیتری تنفس طبیعی با خروجی 149 اسب بخار می‌باشد. این پیشرانه‌ها با سه گیربکس 6 و 7 سرعته اتوماتیک و CVT همکاری می‌کنند.

4.jpg
تولید جدیدترین شاسی‌بلند کیا به‌زودی در تأسیسات این خودروساز در هند و کره جنوبی آغاز خواهد شد.

 

7.jpg

6.jpg

منبع پدال


نظرات

  • حمید س حمید س (4 تیر 1398 ساعت 16:54)

    بله دیگه.سایپا هم زه بغل درب پرایدش رو حذف کرد... ی دونه دنیا و این همه فرق...