1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دردسرهای جدید خریداران خودروهای چینی در کشور

دردسرهای جدید خریداران خودروهای چینی در کشور

5 تیر 1398
  • 19

با رفتن رقبای اروپایی از ایران، خودروهای چینی بازار خرید و فروش خوبی را به دست آورده اند و از طرفی مشتری ایرانی هم به دنبال خودروهای جدید و پر آپشن است و چه بهتر که یک خودروی چینی ارزان قیمت بخرد. اما این رضایت مقطعی است و بعد از چندین کیلومتر ایرادات این خودروهای پر آپشن به طروق مختلف خود را نشان میدهد.

این روزها با کمبود قطعات یدکی در بازار خریداران خودروهای چینی رضایتی از خرید خود ندارند و مدام برای تعمیر خودروها به تعمیرگاها مراجعه می‌کنند. البته ایرادات خودروهای چینی چندین بار به مشتریان این خودروها گفته شده اما جذابیت این محصولات عاملی شده تا مشتری جذب آنها شده و مشقت نگهداری از آنها را به جان بخرد.

در حال حاضر برخی از واردکنندگان خودروهای چینی برای صرفه اقتصادی ترجیح می‌دهند تا قطعات یدکی اصل را برای خودروهای موجود در بازار وارد نکرده و به نوعی با فروش قطعات ارزان تر و فاقد کیفیت سود بیشتری را کسب کنند. همین موضوع عاملی می شود تا تعداد مراجعات خریداران این خودروها به تعمیرگاه ها افزایش بیشتری پیدا کند. البته جالب اینجاست برای داخلی سازی قطعات این خودرو‌ها در کشور هم مانع تراشی هایی از طرف چینی ها انجام می‌شود که همین امر باعث می شود تا خودشان تمام قد بازار قطعات یدکی محصولات را بدست گرفته و متناسب با اهداف خود عرضه قطعات را انجام می‌دهند.

امروز تعمیرگاه‌های خودرو عمده اشکلات خودروهای چینی را ایرادات کلاج، لنت و فرمان و جلوبندی خودروها می‌دانند . البته در موارد دیگر خودروها برای تعمیر نیازمند قطعات هستند که در بازار با درجه بندی های مختلف، مشتری ترجیح می‌دهد قطعه ارزان تر را خریداری کند در حالی که با نصب آن باید چند ماه بعد برای خرابی همان قطعه مجدداً به تعمیرگاه مراجعه کند.

علاوه بر این مشکلات واردات قطعه هم باعث شده تا برخی از خودروها ماه ها در تعمیرگاه معطل تأمین قطعه باشند که همین امر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

منبع تسنیم


نظرات

  • عباس آقاجانی عباس آقاجانی (8 تیر 1398 ساعت 03:05)

    با سلام
    حداقل 10 پونزده سالی منو با این حرفاتون گول زدید و خودروهای نازل دو خودروساز کشور را بخوردم دادید که*************************... حدود 2 سال پیش اما ، جیلی خریدم با کلی آپشن ( در قیاس با وطنی ها !) با سواری نرم و خوب بی سروصدا مصرف کم و ... بعلاوه 3 سال گارانتی ـ که انصافا تا الان که آوخ نگفته و با همان کیفیت اولش بنظر میاد حالا حالاها بره ( بزنم به تخته ) ... حالا اگر ماشین ???? ???? مثلا تولید داخلی را که قیمتش نیز تقریبا یکی ست را میخریدم چی ⤵????????↩????????↩????????????????!!!
    اما دوستانی که پز ماشینهای کره ای و اروپایی و ... شون رو میدن ..( بشوخی ست دلگیر نشید ) بدونند که به نسبت پولشون نبردند و از توهم خارج بشن چرا که تا چند سال دیگه باید پز ماشین چینی شون رو بدن !!! البته اگر بتوانند بخرند ! و چینی‌ها پررو نشن .

  • قربانی قربانی (6 تیر 1398 ساعت 22:40)

    هرچه باشه بهتراز حلبی های ایران خودرو و سایپا هست یکی به من بگه اگه ماشینهای چینی خوب نیستن پیشنهاد شما چیه برای جایگزینش؟

  • sdr sdr (6 تیر 1398 ساعت 16:51)

    خودرو ایرانی وچینی همش آشغاله

  • معین معین (6 تیر 1398 ساعت 15:00)

    واقعیت اینه که قیمت قطعات چینی ها خیلی گرونه . خدمات پس از فروش ضعیفی هم دارند .

  • وطن وطن (6 تیر 1398 ساعت 12:07)

    دولت قاطعانه بنزين / برق / گاز / لوازم يدكي /سيمان را گران كرد اما نمـي خواهد قاطعانه با فسادي كه خودش ايجاد كرده و حمايت مي كند (‌صنايع خودرو مافيايي ) مبارزه كند
    خيانت به ملت شده بازي ، مسئولين به مسئول دولت روحاني

  • Saeid Saeid (6 تیر 1398 ساعت 10:07)

    بعضیا خر سواربودن که به ماشینای چینی میگن ماشین

  • بهنام بهنام (6 تیر 1398 ساعت 09:32)

    دروغ نگید لطفا
    کیفیت خودروهای چینی چندین و چند برابر خودروهای مضخرف داخلی است
    یعنی ایرانیها لیاقتشان این است که در سال 2019 میلادی خودروی 50 سال پیش فرانسه و کره رو سوار بشن؟؟؟؟؟؟؟
    افسوس
    همینگونه هست که رتبه اول در کشتار جاده ای هستیم

  • جک سوار جک سوار (5 تیر 1398 ساعت 23:05)

    ۵ ساله ماشین چینی دارم بجز لوازم مصرفی هیچ خرجی نداشته ، درستهدماشین کره ای و ژاپنی نمیشه ولی از ماشین های بی کیفیت داخلی از همه نظر بهتره

  • مهدی مهدی (5 تیر 1398 ساعت 22:58)

    ماشین چینی اگه اندازه بنز اپشن داشته باشه،صاحب اول و آخرش خودتی.

  • مهدی مهدی (5 تیر 1398 ساعت 18:23)

    با سلام من ۳ سال جک j5 اتومات دارم . خدا شاهد فقط روغن و فیلتر شو عوض کردم دیگه هیچ .۲۰۶ صندوقدار هم داشتم اصلا قابل قیاس نیست لطفا جو آلوده نکنید

  • مجتبی مجتبی (5 تیر 1398 ساعت 17:31)

    یه لیفان x50خریدم 45میلیون گیریبکسش اتومات .اندازه سی میلیون خرج کردم اخرش 75فروختم میتونستم جک بخرم

  • سپنتا رشیدی سپنتا رشیدی (5 تیر 1398 ساعت 15:48)

    همش مزخرفه
    انقدر از این حرفها بزنید تا پراید اشغال رو دستمون100م بدن

  • ارش ارش (5 تیر 1398 ساعت 15:40)

    من 2 سال پیش ی خودرو آریزو 5 خریدم. بخدا فقط ی بار لامپ چراغ جلو اش و همون سرویس‌های 12هزارتا. هیچ خرابی و ایرادی در این ماشین ندیدم. بیخود این آفتابه لگن های پراید و بقیه را نیارید بالا. پژو پرشیا صفر خریدم 3 بار گیربکس عوض کردم درست نشد صداش. رانا خریدم صفر 13 روز سالم بود روز 14 ام صفحه کلاچ برید.. اصلا قابل مقایسه نیستند

  • محمد محمد (5 تیر 1398 ساعت 15:40)

    با سلام
    خودروهای چینی فقط اسمشون بد در رفته
    من یه لیفان 620 داشتم ایقد ازش راضی بود.هم از نظر آپشن هم از نظر خوشکلی و سرعت و کم خرجی صد شرف داره به خودروهای داخلی.درسته قطعاتشون گرونه.ولی اگه یه پارس در سال که حتما باید واشر براش عوض‌کرد.من دوسال مدل 93 ش رو‌داشتم به هزار تومنی خرجش نکردم.و مطمعا باشید شرف داره به خودروهای داخلی مه اصلا کیفت ندارن و فقط از روشون دزدی میکنن با قطعات مواد کهنه.

  • رسول رسول (5 تیر 1398 ساعت 15:10)

    هرچی باشه بهتر از خودرو داخلی. بازار رو خرای نکنید

  • رام رام (5 تیر 1398 ساعت 14:17)

    4 سال خودرو چینی دارم و هیچ مشکلی نداره / برای بازار داغی چرت نگید

  • امیر امیر (5 تیر 1398 ساعت 13:14)

    با سلام
    خلایق هر چه لایق!!!!!!!!!!!!
    مگه بزور بهشون خودرو میدن / با کله میرن ،تازه صف هم میکشن
    بخرید ،عالیه، با همین فرمون برید
    یه جماعتی از هموطنان(هم طویله ای ها) وقتی راهنماییشون میکنی تازه برعکسش رو انجام میدن/.

  • امیر امیر (5 تیر 1398 ساعت 12:09)

    چرا با دروغ هایتان بساط و بازار خودرو سازان داخلی را گرم میکنید؟

    بابک آریا بابک آریا (6 تیر 1398 ساعت 10:05)

    خودروهای چینی بسیارعالی هستندمن لیفان 520 دارم سه سال دارمش فقط وفقط بنزین روغن می خرم وخیلی راضیم و شرف دارد به خودروهای داخلی