1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. احتمال احتکار خودروسازان با هدف گران فروشی وجود دارد

احتمال احتکار خودروسازان با هدف گران فروشی وجود دارد

5 تیر 1398
  • 6

مدیر کل تعزیرات استان تهران معتقد است احتمالا خودروسازان در گذشته خودروهایی سالم و کامل تولید کرده و آنها را انبار کردند و حال که قیمت چهارچرخ‌ها افزایش پیدا کرده این خودروها را به بازار عرضه می‌کنند.

محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات استان تهران درباره ادعای خودروسازان مبنی بر کمبود قطعه، گفت: اگر عدم تولید این شرکت‌ها ناشی از کسری قطعه است تمامی خودروها باید در دو یا حداکثر سه نوع قطعه مشترک مانند کیسه هوا، ecu و... نقص داشته باشند این در حالی است که در بازدیدهای به عمل آمده هر خودرو یک قطعه مانند بالابر شیشه، پخش خودرو و... کم دارد.


خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازی‌ها به دلیل نبود قطعات بسیار ابتدایی، ناقص مانده است

25.jpg

مدیر کل تعزیرات استان تهران افزود: خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازی‌ها به دلیل نبود قطعات بسیار ابتدایی ناقص مانده است؛ در واقع خودرویی که دستگاه پخش ندارد ناقص محسوب نمی‌شود و خودروسازان می‌توانند با کسر هزینه این قطعات ابتدایی، خودرو را به مشتری تحویل دهند و فرد قطعه موردنظر را از بازار آزاد تامین کند.


پارادوکس خودروسازان؛ فروش فوری علیرغم تاخیر در عمل به تعهدات

26.jpg

مدیر کل تعزیرات استان تهران با بیان اینکه خودروسازان به خبرنگاران اجازه دهند تا از انبار خودروهای ناقص بازدید کنند، اظهار کرد: علیرغم اینکه خودروسازان ادعا می‌کنند قطعات موردنیاز برای تولید را در اختیار ندارند اما فروش فوری انجام می‌دهند؛ حال باید پرسید اگر خودروسازان با کمبود قطعه روبه رو هستند چگونه می‌توانند خودروهای فروخته شده در فرآیند فروش فوری را به مردم تحویل دهند و در صورتی که قطعات را در اختیار دارند علت تاخیر در عمل به تعهدات چیست؟

اسفنانی ادامه داد: این عملکرد خودروسازان، احتمال اینکه خودروسازان در گذشته خودروهایی سالم و کامل تولید کرده و آنها را انبار کردند و حال که قیمت چهارچرخ‌ها افزایش پیدا کرده آنها را به بازار عرضه می‌کنند افزایش می‌دهد؛ این اقدام مصداق بارز احتکار است و در صورت اثبات با آن برخورد می‌شود.


مخدوش کردن قیمت‌ها با هدف گران فروشی تخلف است

مدیر کل تعزیرات استان تهران درباره مخدوش کردن قیمت‌ها با هدف گران فروشی، بیان کرد: این اقدام تخلف است و مردم در صورت مشاهده از طریق سامانه 135 آن را گزارش کنند تا با آن برخورد شود.



نظرات

  • احمدرضا احمدرضا (7 تیر 1398 ساعت 20:20)

    اگه قطعه ندارند پس بیخود میکنن هرروز فروش فوری میکنن باتحویل ۳۰روزه
    ۶۵ روز خودرو ۴۰۵ ثبت نام کردم فروش فوری ۳۰روزه
    ۶۳ میلیون
    هنوز تحویل ندادن به هرجا زنگ زدم فقط میگن خودرو توپارکینگ امادست فقط فاکتور نشده
    تقصیر خودروسازها نیست مسئولین مقصرن
    ک

  • کمال کمال (6 تیر 1398 ساعت 01:39)

    جناب اسفنانی شما گویا اصلا توی باغ نیستی. این لگن سازا رسما دزدن. شما تازه داری میگی احتمال فلان وجود دارد؟

  • علی علی (5 تیر 1398 ساعت 18:15)

    ناقص تحویل دهند پول قطعه را برگردانند تعزیرات هم مقصر است که کوتاهی کرده است

  • محمدحسين محمدحسين (5 تیر 1398 ساعت 17:05)

    سازمان تعزيرات تازه فهميده چه خبره؟! حدود نيم قرن هست كه خودروسازها دارند با اين شگرد بازار را كنترل مي كنند اونوقت تازه ميگن احتمال احتكار وجود دارد!!!!

  • مريم مريم (5 تیر 1398 ساعت 17:02)

    باسلام اينجورى ميخواستن قيمتها راكاهش بدهند من هروقت براى ثبت نام مراجعه ميكنم توسايت سايپا ميزنه بيش ازظرفيت برنامه فروش ويا اگرهم پول ازت كثرشودبانك اصلاحى ميزنه برميگردونه پرشدن ظرفيت درثانيه اول جاى بسى سوال است

  • دقیق دقیق (5 تیر 1398 ساعت 10:46)

    آفرین خوب فهمیدید من هم چند روز پیش همین را گفتم اگر کمبود قطع هست باید مثلاً برای خودروی 206 همشون سپر یا کیسه هوا نداشته باشن نه یکی سپر نداشته باشه یکی کیسه هوا و این کاملاً واضحه که عمداً خودرو را ناقص نگه میدارن تا گرانفروشی کنند و نگذارند قیمت در بازار پایین بیاید و در این رابطه دولت به مردم *************