1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی سریع ترین تراکتور جهان با قدرت 1000 اسب بخار + عکس

معرفی سریع ترین تراکتور جهان با قدرت 1000 اسب بخار + عکس

9 تیر 1398
  • 1

در سال قبل، "استیگ" راننده معروف برنامه تلویزیونی "تاپ‌گیر" سریع‌ترین تراکتور جهان را با بیشینه سرعت 140 کیلومتر در ساعت به حرکت درآورد و رکورد جدیدی را در دنیای تراکتورها به ثبت رساند.

اینک پس از 15 ماه رکورد دیگری در دنیای تراکتورها به ثبت رسیده که به شکل چشمگیری از نمونه قبلی سریع‌تر است. این تراکتور محصول شرکت تولیدات تجهیزات صنعتی بریتانیا (JCB) و یکی از شرکت‌های خواهر آن است.

jcb-fastrac-8000-worlds-fastest-tractor.jpg
این تراکتور در مسیر فرودگاهی یورکشایر الوینگتون تست شد و توانست بیشینه سرعت 166.72 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. از تمام این مسابقه به شکل مستند فیلم‌برداری شده و قرار است در اواخر سال جاری در یکی از کانال‌های معتبر انگلستان به نمایش درآمد.

این تراکتور از نمونه‌ تراکتورهای بزرگ شرکت JCB است و از یک موتور 7.2 لیتری دیزلی با قدرت تولید 1000 اسب‌بخار و گشتاور 2500 نیوتن‌متر بهره می‌برد.

3.jpg

براساس گزارش‌ها یک گیربکس 6 سرعته ZF جایگزین نمونه‌های استاندارد CVT قبلی شده‌ و شرکت "مهندسی ویلیامز" نیز ساختار آیرودینامیک تراکتور را برنامه‌ریزی کرده است. این طراحی شباهت‌های زیادی به پروژه " فرمول 1 شرکت ویلیا1" دارد.

لورد بامفورد مدیر عامل شرکت JCB در خصوص این پروژه گفت: برای رسیدن به رویایمان شبانه روز کار کردیم و در زمان کوتاهی بیشینه سرعت تراکتورهای جهان را به نسخه "فست‌راک" اختصاص دادیم.



نظرات

  • قلی قلی (9 تیر 1398 ساعت 12:03)

    جون میده باهاش *** ترامپ را شخم بزنی!!!خخخخخخخخخخخ