1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. انجام شدن شماره‌گذاری 4700 خودرو وارداتی + اسامی برند‌ها

انجام شدن شماره‌گذاری 4700 خودرو وارداتی + اسامی برند‌ها

13 تیر 1398
  • 2

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص شماره‌گذاری خودروهای وارداتی گفت: هم‌اکنون 4700 دستگاه خودرو از گمرک خارج شده و پروسه شماره‌گذاری آن‌های در حال انجام شدن است. این نکته را نیز باید گفت که حدود 2800 دستگاه خودرو اظهار گمرکی شده و 2500 خودرو بلاتکلیف و 2800 دستگاه دیگر نیز توسط مراجع قضایی توقیف شده است. در مورد خودروهایی که از گمرک خارج شده‌اند علاوه بر شماره‌گذاری بحث قیمت‌گذاری و پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتریان نیز وجود دارد که به یک مشکل جدید تبدیل شده است. لازم به ذکر است که خودروهای برند هیوندای، کیا و رنو شماره‌گذاری شده و سایر برندها نیز در حال شماره‌گذاری هستند.


پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتریان

وی ادامه داد: مشتریان باید هزینه مابه‌التفاوت را بپردازند اما زمانی که خریدار زیر بار چنین مسائلی نمی‌رود باید مرجعی برای تمام شدن این ماجرا وارد کار شود. به طور متوسط بین 150 الی 500 میلیون تومان هزینه مابه‌التفاوت را باید مشتریان بپردازند. شرکت‌ها در این خصوص مدعی هستند و این نکته را نیز باید گفت که شماره‌گذاری‌ها انجام شده است. بنابراین تعدادی از خودروها به دست مشتریان رسیده است.


آینده قیمت خودروهای وارداتی

دادفر در خصوص آینده قیمت خودروهای وارداتی اظهار کرد: امیدواریم که قیمت‌های خودرو وارداتی در بازار کاهش پیدا کند چرا که قیمت‌ها بیش از حد بالا است. آنطور که بر‌آورد شده، فضای قیمت‌ها کاهشی نیست البته باید گفت که در مقطع کنونی تا حدودی قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش قیمت به دلیل شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و عرضه خودروسازان داخلی است. اما به محض این که عرضه متوقف شود و کار شماره‌گذاری‌ها به پایان برسد با توجه به این که واردات خودرو بسته است قیمت‌ها به سمت افزایشی شدن می‌رود.


درخواست آزادسازی واردات

وی در پایان در خصوص ارسال درخواست برای آزادسازی واردات خودرو چنین گفت: ما برای آزادسازی واردات از رئیس جمهور، معاون اول و وزیر صمت درخواست کردیم که اگر واردات خودرو ادامه پیدا نکند تمامی شرکت‌ها تعطیل خواهند شد. نزدیک به 12 هزار نفر در این زمینه به فعالیت می‌پرداختند که در حال حاضر تعداد آن‌ها به 400 الی 500 نفر رسیده است و در صوردت ادامه‌دار بودن روند کار آن‌ها نیز به پایان می‌رسد. امیدواریم که جوابی دریافت کنیم و انتظار ما به عنوان صنف معقول است و موظف هستیم که این کار را پیگیری کنیم. شاید شرایط کشور عادی نباشد و ما می‌گوییم که با استفاده از ظرفیت‌ها فعالیت کنیم و پاسخگوی تقاضای بازار باشیم.

منبع


نظرات

  • سپیده‌دم سپیده‌دم (14 تیر 1398 ساعت 14:30)

    والا کاراشون و حرفاشون مسخرس. مردم گرفتار تهیه غذا شدن . حتی ب پوشاکشونم اهمیت نمیدن. فقط دارن با بدبختی میگذرونن. پول پیش و اجاره رو هم سر همه بدبختیا بزارید. حالا چ فرقی میکنه ماشین ۴۰۰ میلیونی بشه ۶۰۰ تومن .
    مطلب میخایید بزارید از درد مردم بنویسید . ماشین در حال حاضر درد نیست برادر من .

  • حمید س حمید س (14 تیر 1398 ساعت 09:29)

    500 میلیون مابه التفاوت بدن؟؟؟ بیچاره ها با دل و امیدی ی ماشین خارجی ثبت نام کردن که این آرزو هم محال شد...