1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. انتشار تصاویری از یک خودروی تماما ایرانی

انتشار تصاویری از یک خودروی تماما ایرانی

انتشار تصاویری از یک خودروی تماما ایرانی با پلتفرم جدید ملی
15 تیر 1398
  • 27

خودروی NP01 در واقع اولین نمونه ی طراحی شده بر اساس اسلوب های پلتفرم ملی است که در دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و توسعه داده شده است.

پروژه‌ی پلتفرم ملی در سال ۹۰ توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شد و استارت آن از ابتدای سال ۹۱ خورد.

به طور کلی نزدیک به ۵۰ عضو هیئت علمی، ۵۰ دانشجوی دکترا، ۳۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۴۰ متخصص صنعتی در پروژه‌ی پلتفرم ملی شرکت داشتند. در اين پروژه كلان كه براي اولين بار در كشور در اين سطح گسترده طراحي و اجرا شده است، ايمني خودرو و به ويژه طراحي كه در قسمت بدنه فلزي انجام شده، در حد ستاره هاي جهاني است.

53623.jpg

3.jpg



نظرات

  • سعید سعید (17 تیر 1398 ساعت 01:23)

    حالاهمه مسخره میکنندولی به وقتش صف پیش فروششوخواهیم دید!!!

  • امیر امیر (16 تیر 1398 ساعت 18:28)

    احتمالا یکی از این دانشگاه ها بودجه بلا استفاده داشته و اینجوری مصرف شده و آخرش هوار هوار که از ما حمایت نمیشه و تولید داخل مشتری نداره

  • عشق ایران عشق ایران (16 تیر 1398 ساعت 13:41)

    این خودرو ترکیبی از صندوق ال ۹۰و بدنه 206وساینا این 800 مهندس دکترا چیه طراحی کردن یا فقط اومدن باهم شام خوردن رفتن، کیفیتش که بعدا مشخص میشه، موتورم ببینیم مال کدوم کشوره. مهندسین و دکترای طراح خسته نباشید. حداقل چراغ های عقبش درست طراحی می‌کردید.

  • امید امید (16 تیر 1398 ساعت 10:54)

    این که همون تیباست تغییرش دادین! تو را به خدا به خاطر آخرت خودتون و آسایش مردم ایران اصلا نمی خواد شماها خودرو طراحی کنین! بابا اگه نخواهیم خودروی ملی داشته باشیم کی رو باید ببینیم. لابد بعد از این شق القمر قیمتش هم در حد مرسدس بنز هست علی برکت ا...

  • ایرانی ایرانی (16 تیر 1398 ساعت 10:32)

    موتورش فرانسوی یا آلمانی
    یه ورش پراید و یه ورش تیباست
    چراغ هاش مثل 206 هست
    کلیتش مثل ماشین های روسی و چینی مزخرفه

    آرمان آرمان (16 تیر 1398 ساعت 14:44)

    همون رانا هست دیگه که خودش همون ۲۰۶ هستش فقط یکم قیافه اش مزخرف تر شده
    شاسی وگیرباکس و موتور همین ۲۰۶ خودمون هست. اینا همه دروغه این همه آدم فرهیخته جمع شدن اون وقت این طراحی کردن؟ من ۱۲سال پیش توی دانشگاه سر کلاس کارآفرینی یه دانشجو دیدم از ۲تا کشور اروپایی مدال داشت برای طراحی صنعتی و خودرو. اون موقع یه طرحش آورده بود سر کلاس بسیار ماشین زیبا و اسپرتی بود، طراحی کامل بود از شاسی و بدنه تا موتور
    اون تونست اینها نمیتونن؟؟؟

  • poto poto (16 تیر 1398 ساعت 10:21)

    واقعا متاسفم

  • کامیار کامیار (16 تیر 1398 ساعت 09:27)

    با استفاده از حروف لاتین در انتخاب نام این خودروی تماما ملی کمال بی سلیقگی رو بخرج داده اند

  • فشار دهی فشار دهی (16 تیر 1398 ساعت 07:06)

    این هم مثل سمند خودروی ملیه دیگه ولی احتمالاً موقعی که میخواد از کارخونه بیاد بیرون از در عقب میارنش بیرون

  • سید مسعود سید مسعود (16 تیر 1398 ساعت 02:23)

    این خودرو شبیه ال۹۰ و با موتور ۱۶۰۰توربو (۱۴۷ اسب بخار) و ۸ ایربگ می باشد.نزدیک به ۸ سال طول کشید که تکمیل و قرار است از ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ پیش فروش شود به مبلغ ۱۸۹میلیون و ۷۵۹ هزار تومان.خودرو فوق العاده و زیبایی است.

  • چمانچی چمانچی (16 تیر 1398 ساعت 00:13)

    آخه یعنی چی که 440 نفر دکتر و مهندس بشینن کنار هم بعد از 7 سال اینو بدن به بازار.؟؟؟ اونم بازاری که بزرگترین شرکت های خودروسازی دنیا در حال استخدام برترین طراحان مدرن دنیا هستند. بعدش این 440 نفر اومدن 4 تا ماشین رو چسبوندن به هم اسمشم گذاشتن خودرو؟؟؟ حالا اینو کی میخوان بدن؟ حتما سال 1400 شمسی.... من که خجالت کشیدم. این تازه ظاهر ماشینه. داخلش رو فقط خود اون 440 نفر می دونن و 1 نفر دیگه که اونم فقط خداست... احتمالا بازم دل و روده چند تا ماشین وارداتی و داخلی رو با هم قاطی می کنن و اسمشم می ذارن خودروی کااااااااااااااااملا ملی و بومی.... خدا خودت به این مردم عزیز ایران رحححححححححححححم کن.

  • حسین حسین (15 تیر 1398 ساعت 22:09)

    امیدوارم مسیولین به خود باوری برسند و برای اهل فن فضا را آماده کنند تا آنها خودرویی در شأن ملت ایران تولید کنند نه برای یک عده رانت خوری در فروش یا واردات خودرو یا پیش فروش ماشینهایی که هرگز مشتری از کم و کیف آن خبر ندارد را ایجاد کند

  • علی باقی علی باقی (15 تیر 1398 ساعت 19:19)

    در حالی که در ساخت و تهیه سنسور عقب برلیانس کارخانه ها مانده اند آیا کسی این ماکت را به عنوان خودرو باور میکند.چقدر دروغ و ریای و بازی با ملت

  • ناشناس ناشناس (15 تیر 1398 ساعت 16:28)

    "به طور کلی نزدیک به ۵۰ عضو هیئت علمی، ۵۰ دانشجوی دکترا، ۳۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۴۰ متخصص صنعتی در پروژه‌ی پلتفرم ملی شرکت داشتند." به اضافه اینکه از سال 91 کار رو آغاز کردند؟؟؟؟؟ درسته صنعت خودروسازی قوی ای نداریم ولی نه دیگه در این حد که 7 سال طول بکشه و این همه آدم هم درگیر باشند>

  • ساسان ساسان (15 تیر 1398 ساعت 15:28)

    تا الآن دوستان گفتن شبیه ۴ نوع ماشین مختلفه:L90, تیبا، h230 و فیات تیپو. چرا در مورد چیزی که اصلا نمیدونیم چی هست نظر میدیم؟ بهتر نیست بجای اینکه این همه خودمون رو تحقیر کنیم کمی انرژی مثبت بدیم؟ حتما این خودرو عالی نیست ولی اگر همین دوستان حمایت بشن (نه فقط از طرف دولت، از خود ما مردم) در آینده ای نزدیک وضعیت خودرو سازیمون متحول میشه.

  • Kamoo Kamoo (15 تیر 1398 ساعت 13:34)

    حتمن موتور پراید روشه باز.از این داستانهای تکراری.مثل سمند و غیره
    اعتماد از بین رفته انقد که دروغ تحویل ملت دادن.

  • dfaf dfaf (15 تیر 1398 ساعت 12:50)

    این که همون H230

    رحیمی رحیمی (15 تیر 1398 ساعت 22:28)

    کاملا حق با شماست فیس لیفت h230

  • آرین آرین (15 تیر 1398 ساعت 12:11)

    خودرو بالا از لحاظ طراحی زیباست ولی طراحی تنها ملاک نیست متاسفانه دانش تولید گیرباکس و موتور خودرو در ایران تکراری،قدیمی و منسوخ است که این نکته ی مهمیه اگر هم به فرض محال تولیدش انبوه شه که من بعید بدونم اونو با قیمتی بالا به فروش می رسانند وگرنه از این طراحی ها توی ایران زیاده تا زمانی که هدف خودروسازان ایرانی از سودآوری بیشتر و دلالی به تولید محصول شایسته و باکیفیت تغییر نکنه هیچه

  • امیر امیر (15 تیر 1398 ساعت 11:21)

    به به فوق العادست

  • حسین حسین (15 تیر 1398 ساعت 11:08)

    کپی فیات تیپو هست که!

  • معین معین (15 تیر 1398 ساعت 10:40)

    میدونم که بچه های ایرانی توان طراحی و ساخت خودروهای لوکس و روز دنیا رو دارند ولی حمایتی ازشون نمیشه متاسفانه.....اما این پلتفرم رو احتمالا به سفارش سایپا و در راستای تحقق شعار رونق تولید ملی زدند تا بتونند ی وامی هم بگیرند از دولت....چون قشنگ میشه اسمش رو گذاشت تیبا 3