1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. اقدام عجیب سایپا برای جلب رضایت مشتریان

اقدام عجیب سایپا برای جلب رضایت مشتریان

17 تیر 1398
  • 26

شاید در کشورهای پیشرفته و صاحب صنعت به ویژه در حوزه خودروسازی اتفاقی معمولی و منطقی باشد اما سابقه و کارنامه خودروسازان ایرانی اندک زمانی است که گزینه انتشار فراخوان را در خود می بیند.


از این رو، وقتی یکی از خودروسازان ایرانی فراخوانی منتشر می‌کند به خودی خود قابل تامل می شود اما آنچه اقدام اخیر سایپا را قابل تحسین هم کرده، رسیدگی به اختلالی است که در یکی از قطعات خودروهای تولیدی شرکت زامیاد وجود داشته.


موضوعی که رئیس مرکز ملی هوا هم بر آن صحه گذاشته و در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته است: «انتظار می‌رود که سایر خودروسازان کشور از این شیوه رفتاری الگو بگیرند و نسبت به حقوق مشتری با مسئولیت‌پذیری بیشتری عمل کنند.»

وی با بیان اینکه چنین اقدامی توسط خودروسازان داخلی تقریباً کم‌سابقه و یا حتی بی‌سابقه بوده است، گفت: اقدامات این‌چنینی قبلاً توسط تولیدکنندگان مطرح دنیا انجام شده بود مثل فراخوان شرکت فولکس واگن در ماجرای دیزل گیت یا فراخوان یک شرکت تولیدکننده گوشی تلفن همراه در خصوص مشکل انفجار باتری محصولات تولیدی. در حال حاضر شاهدیم که یکی از خودروسازان داخلی به انجام حرکت مشابه شرکت‌های بزرگ دنیا اقدام کرده است و قصد دارد محصولاتی که در زمان گذشته به مشتریان فروخته به‌صورت رایگان تعمیر کند.»

گفتنی است هفته گذشته شرکت سایپا یک آگهی فراخوان در یکی از روزنامه‌ها منتشر کرد که نشان می‌داد در نظر دارد ECU (کامپیوتر) برخی تولیدات دوگانه‌سوز شرکت زامیاد را به‌روزرسانی کند.

این شرکت اعلام کرده بود مالکانی که در بازه زمانی دی تا اسفند ۹۷ نسبت به خرید خودرو از زامیاد اقدام کرده‌اند برای انجام به‌روزرسانی رایگان به یکی از نمایندگی‌های شرکت مراجعه کنند.



نظرات

  • امین امین (19 تیر 1398 ساعت 13:05)

    قرار نیست قطعه ای عوض بشه. قرار با دستگاه ظرف کمتر از یک دقیقه نرم افزار ecu رو آپدیت کنه. مکانیکی سر کوچه هم این کار رو انجام میده. کاری انجام نمیده که با افتخار بگیم داره فراخوان انجام میده. تو دنیا فراخوان میدن کل ایربگ ها با تمام سیستم هاشو عوض می کنن. به این میگن فراخوان نه کاری که زامیاد می کنه.

  • رضاحبیبی رضاحبیبی (19 تیر 1398 ساعت 02:57)

    باباتوروخدا یکی هم بیاد فراخوان بده خودروی ام وی ام رو هم کارکردشو بگیرن و جاش ماشین روز ام وی ام تحویل بدین خدایش حرف نداره ماشین خوبیه.

  • سجاد سجاد (19 تیر 1398 ساعت 02:11)

    صددرصد یه دزدی تو کاره

  • سلطانی سلطانی (18 تیر 1398 ساعت 21:04)

    خاک تو سرشون ،ماشین 40 سال پیش تولید میکنند اونم با این همه ایراد،
    متاسفم برای خوشحالی کردن در این مورد

  • جهان جهان (18 تیر 1398 ساعت 16:37)

    خداوکیل به اندازه یه پراید رو وانت زامیاد کار نکردن یک صدم میل هم رنگ رو بدنه نداره با ناخون بتراشی رنگش رو آهن میفته نمایندگی ها هم قطعه گارانتی ندارن فقط قطعه پولی دارن تمام ماشینهای صفر کیلومتر در سراسر کشور تحویل مشتری میدن یا گیربگس صدا میده یا دیفرانسیل انگار سهمیه داریم، ایراد زیاده ........

  • محمد محمد (18 تیر 1398 ساعت 16:31)

    مگه یه بروزرسانی چقدرهزینه داره که این همه توبوق کردن .خجالت هم خوب چیزیه...

  • سعید سعید (18 تیر 1398 ساعت 00:39)

    وظیفشونه

  • حسن حسن (17 تیر 1398 ساعت 23:54)

    احتمالا رد پای چکمه کد خدا جا مونده...

  • ناشناس ناشناس (17 تیر 1398 ساعت 22:48)

    خاک توسرشون کنن حالا انگارهنرکردن من که میگم همش سیاه بازیه حالااگرم گفتن وفراخوان دادن که یه کاری میخوان بکنن و کردن اونم واسه تبلیغشون یادتون باشه وسط راه جامیزنن! کشورای دیگه همه روزبه روزپیشرفت میکنن ماروزبه به روزپسرفت!

  • مصطفی مصطفی (17 تیر 1398 ساعت 21:46)

    حرکت خوبیه اما خیلی کم وبی اثره در مقابل این همه بی کیفیتی خودروهای تولیدی این شرکت

  • حسن حسن (17 تیر 1398 ساعت 20:41)

    ما چقدر بدبختیم که ماشین صد سال پیش تولید میکنیم و فراخوان میدیم و شوکه میشویم............

  • برکت ازور برکت ازور (17 تیر 1398 ساعت 20:11)

    فراخوان پیشکش خدمات پس ازفروش بدرستی ارائه کنید که لااقل ده درصدرضایت مشتری به همراه داشته باشیدبعدقلمبه سلمبه حرف بزنید، کاش لااقل نظارت درست حسابی به نمایندگی هاتون داشتیدکه اگ قطعه ای رابه عنوان گارانتی خاستندتعویض کنندشرط خدمات گارانتی برای خودرویی که سی شیش هزارتاکارکرده خریداجباری روغن وفیلترعنوان میکنن ودرغیراینصورت نماینگی مزبورهیچ خدماتی ارائه نمیده، خواهشاتواین وضعیت اسفناک لااقل به تخلفهای این اشخاص که تحت عنوان نام یک خودروسازی اینقدارزون یک کمپانی رانفروشندکه بی اعتباربشه

  • ابراهیم رجبی ابراهیم رجبی (17 تیر 1398 ساعت 19:45)

    زحمت کشیدن این تاریخی که اعلام کردن مربوط به خودروهای است که هنوز گارانتی دارن اینا هم جای نمی خوابن که زیرشون اب بره

  • رایش رایش (17 تیر 1398 ساعت 18:20)

    جوری میگن اقدام عجیب
    کدوم خودروهاشون سالم خخخخخخخ
    من بودم نمی رفتم قطعه ای از خودرو بر میدارم
    جنس بدتری می ذارن روش

  • محمد بهزادنیا از کرج محمد بهزادنیا از کرج (17 تیر 1398 ساعت 18:07)

    یعنی این اتفاق در کشور ما افتاده ؟؟؟؟؟؟؟ ، یک خودرو ساز به علت خرابی یکی از قطعات خودرو فراخوان داده !!!!!!!!!!!!!!!!!! محال ممکنه ، در تخیراتم هم نمیگنجه

  • نیما نیما (17 تیر 1398 ساعت 17:35)

    کاملا معلومه اینها چقدر پر رو و وقیح هستند کجای کار شما مثل خودرو سازهای دنیاست!
    در ضمن این هم ی بازیست واسه تبلیغات و برگشت اعتبار نداشته!!! اسم خودرو ساز هم از روی این تابوتها بردارید،اتاق سازی هم زیاده واسه شما

  • علی علی (17 تیر 1398 ساعت 16:56)

    خداوکیلی به تعهداتتان بموقع عمل کنید اینها پیشکش .ولله مردیم از بی وسیلگی .چقدر با موتور ....‌ ۱۵/ ۶/ ۹۷یه تیبا برا استفاده نه برا دلالی ثبت نام کردیم قراربوده هفته سوم یاچهارم اردیبهشت تحویل بشه. تازه اخر اردیبهشت دعوتنامه اومدبه عشق تحویل سریع تکمیل وجه کردیم اونهم باقیمت جدید خلاصه با قرض وقوله .الان نزدیک ۵۰ روز میگذره خبری نیست.گناه ما تو این مملکت اسلامی چیست اشتباه کردیم به سایپا (نامطمئن) اطمینان کردیم .

  • فرشاد فرشاد (17 تیر 1398 ساعت 14:52)

    اذیت نشن عایا؟!

  • عبدرحیم عبدرحیم (17 تیر 1398 ساعت 13:59)

    احتمالا ای سی یو های قبلی از نوع خوبیه
    با این ترفند می‌خواند بگیرنش.و یه جنس بنجل به جاش ببندن

  • مجید مجید (17 تیر 1398 ساعت 13:52)

    شرکت سایپا در بسیاری موارد بسیار پای بند تعهداتش هست تا دیگر خودروسازان اتفاقی که برای من افتاد در سال1396خودرو سراتویی از سایپا خریدم بعلت پارگی در شاسی خودرو به نمایندگی مراجعه کردم و بعد از انجام مراحل و پرداخت 6500000تومان یک خودرو نو با مدل1397تحویل گرفتم از تمام کسانیکه در این مورد مرا یاری کردن و مدیریت آن زمان سایپا متشکرم