1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ضرر شرکت پژو بابت خروج از ایران چقدر بود؟

ضرر شرکت پژو بابت خروج از ایران چقدر بود؟

29 تیر 1398
  • 1

مدیرعامل گروه خودروسازی پژو- سیتروئن ضمن اشاره به عوامل تاثیرگذار مختلف، از کاهش فروش ۱۲.۸ درصدی این شرکت در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی سخن گفته است.

Carlos-Tavares-and-the-Autocar-Awards.jpg
کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه خودروسازی پژو- سیتروئن به تازگی اعلام کرده است که توقف فروش رسمی محصولات و خودروهای تولید شده توسط این شرکت در بازار ایران که تحت تاثیر تحریم های خصمانه دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا علیه صنعت خودروسازی ایران رخ داده است، در کنار برخی دیگر از عوامل تاثیرگذار همچون افت ۲۹.۳ درصدی فروش در بازار منطقه آمریکای لاتین و همچنین سقوط ۶۲.۱ درصدی در چین موجب شده است در شش ماهه گذشته یعنی نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی سهم گروه صنعتی پژو سیتروئن (PSA Group) در بازارهای جهانی با کاهش قابل توجهی مواجه شود و به یک رشد منفی ۱۲.۸ درصدی برسد.


وی ضمن اشاره به رشد سه درصدی فروش محصولات تولید شده توسط این شرکت در کشورهای اروپایی، از محدود شدن بازار فروش خودروهای پژو – سیتروئن و ثبت یک روند کاهشی در نیمه نخست سال جاری میلادی اظهار تاسف و نگرانی کرد و گفت که جنگ تجاری آمریکا با چین و همچنین اعمال دور جدیدی از تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه ایران از جمله بارزترین عوامل تاثیرگذار در این امر بوده است.

Peugeot-2008.jpg
پژو – سیتروئن از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱.۹ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۲.۲ میلیون دستگاه فروخته بوده است.

بر اساس گزارش وب سایت thisismoney، کارشناسان فعال در حوزه های اقتصادی و صنعت خودروسازی همواره از افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی به آمریکا ناشی از جنگ تجاری میان این دو کشور به عنوان اصلی ترین علت کاهش رشد تولید ناخالص داخلی چین سخن گفته اند.

گروه پژو-سیتروئن (PSA) متشکل از خودروسازی‌های پژو، سیتروئن، اوپل، دی‌اس و واکسهال است.

 

اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران: مراجعه مردم برای تعمیر خودرو ۳۵ درصد کاهش یافته است


رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: این روزها هزینه های بالای تعمیرات و قیمت لوازم یدکی سبب شده تا شاهد کاهش ۳۵ درصدی مراجعات صاحبان خودروها برای تعمیر باشیم. در زمان مراجعه نیز به دلیل عرضه قطره چکانی قطعات اصلی از سوی شرکت‌های خودروساز، با نبود یا کمبود قطعه مواجه می شوند.

«علیرضا نیک آئین» به افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور و فیلتر در یک ماه گذشته اشاره کرد و افزود: این مساله تاثیر زیادی در بازار سرویس و نگهداری خودروها بر جا گذاشته است؛ موضوعی که اگر جدی گرفته نشود به طور حتم موجب مراجعات مکرر افراد به تعمیرگاه ها و کوتاه تر شدن زمان تعمیر اساسی موتور خودروها خواهد شد.

4.jpg

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران بیان داشت:

به عنوان نمونه روغن موتورهایی که باید به طور متوسط در هر چهار هزار کیلومتر پیمایش تعویض شوند، عموم مردم تا هشت هزار کیلومتر از آن استفاده می کنند و به مراکز تعویض روغن مراجعه نمی کنند. همچنین مراجعه نکردن مردم برای تعمیر به موقع مشکلاتی برای سیستم تعلیق، ترمز و فرمان خودروها ایجاد می کند و ایمنی مردم و مسافران را به خطر می اندازد.

وی، سایر مشکلات این روزها را استفاده نکردن جایگاه داران سوخت از تانکرهای استاندارد عنوان کرد، به طوری که وجود آب در برخی از آنها که با سوخت ترکیب می شود، در نهایت به سیستم موتوری خودروها آسیب می زند. نیک آئین افزود:

این روزها شاهد تردد خودروهای نسل جدیدی با استاندارد یوررو ۵ یا یورو ۶ در کشور هستیم، در حالی که بهترین استاندارد سوختی کشورمان یورو ۴ است و این سوخت جوابگوی خودروهای یاد شده نیست.

وی ادامه داد:

عمده خودروهایی که در ایران خودرو و سایپا تولید می شوند نیز با فناوری دهه ۷۰ میلادی هستند و به همین دلیل از بدو تولید با مشکلاتی مواجه اند که مشتریان را سر در گم کرده است.

منبع ایسنا


نظرات

  • حمید س حمید س (31 تیر 1398 ساعت 07:32)

    چقدر خوبه که همه میدونن که خودرو های ساخت داخل با فناوری پنجاه سال پیشه. همه میدونن قیمت خودرو داخل با بهترین خودروهای دنیا برابری میکنه. پس چرا کسی با خودرو سازها برخورد نمیکنه؟ مافیا کیه؟ انحصار چیه؟مردم ایران گناهشون چیه؟نظارت کجاست؟ دل خون ملت