1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. به زودی کراس‌اوور پرچم‌دار هایما 8S به بازار چین عرضه می شود + قیمت

به زودی کراس‌اوور پرچم‌دار هایما 8S به بازار چین عرضه می شود + قیمت

29 تیر 1398
  • 3

شرکت چینی هایما در ابتدای امسال کراس‌اوور جدیدی بنام SG00 را معرفی کرد و سپس با اولین نمایش رسمی و عمومی آن در نمایشگاه شانگهای اعلام کرد که نام نهایی این خودرو 8S خواهد بود. شیوهٔ نام‌گذاری این کراس‌اوور جدید اما بسیار جالب است زیرا نام 8S به شتاب صفرتاصد 8 ثانیه‌ای آن اشاره دارد و کاملاً با اسامی دیگر محصولات هایما مثل S5 و S7 متفاوت است.

4.jpg 

8S در جلو ویژگی‌های طراحی نسل دوم مدل S5 را قرض گرفته است به‌گونه‌ای که در اینجا هم جلوپنجره‌ای با طرح داخلی نقطه‌ای و همین‌طور چراغ‌های دوقسمتی که این روزها به یک مُد طراحی محبوب تبدیل شده‌اند به چشم می‌خورد. علاوه بر این، طراحی سقف شناور، چراغ‌های عقب LED با گرافیک داخلی جذاب و دو سر اگزوز بزرگ درون سپر، نمای اسپرت و پویایی به پرچم‌دار هایما بخشیده‌اند.

 Haima-8S-2020-3.jpg

هایما سعی داشته با طراحی اسپرت در داخل 8S، خریداران جوان را به سمت آن جذب کند که با غربیلک فرمان D شکل سه پره، طراحی باله مانند کنسول مرکزی، استفاده از پلاستیک نرم و ارائهٔ تزئینات زیبا با تریم کرومی، به نظر می‌رسد در ایجاد جوی اسپرت در کابین موفق بوده است. 8S که روی پلت‌فرم جهانی ماژولار جدید هایما بنام HMGA ساخته شده، 4,565 میلی‌متر طول، 1,850 میلی‌متر عرض و 1,682 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,700 میلی‌متر است.

 5.jpg

اما برجسته‌ترین ویژگی 8S پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن است که 195 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هایما ادعا می‌کند که این کراس‌اوور کامپکت می‌تواند در کمتر از 8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای اثبات این ادعا، هایما در پیست بین‌المللی تیانجین اقدام به برگزاری آزمایشی کرده و از رانندگان مسابقه‌ای خارجی برای آزمایش 8S دعوت به عمل آورده که خودرو در این آزمایش رکورد 7.8 ثانیه را به ثبت رساند.

 6.jpg

این پیشرانه با قوانین آلایندگی CN-6 چین مطابقت دارد و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. البته گفته شده بعداً یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و همین‌طور یک نسخهٔ 1.2 لیتری هیبریدی هم برای 8S ارائه خواهد شد. هایما از همین ماه عرضهٔ این کراس‌اوور جدید را با قیمتی بین 86 هزار یوآن (12,500 دلار) تا 130 هزار یوآن (18,850 دلار) به بازار چین آغاز کرده است. هرچند بازاریابی برند هایما در چین چندان قوی نیست اما 8S به‌عنوان پرچم‌دار این شرکت کاملاً انتظارات را برآورده کرده و با این قیمت مناسب می‌تواند سهم قابل‌توجهی از بازار را کسب نماید.

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg10.jpg

 

منبع پدال


نظرات

  • گل آقا گل آقا (29 تیر 1398 ساعت 14:18)

    اینهمه زحمت میکشند کار میکنند مایه میگذارند 12500 دلار میفروشند، همه این مبلغ هم که سود نیست، اونوقت وقتی توی ایران میاد ************ اندازه دو سه برابرش میکشند روش میدن به مردم!!! آخه چقدر ظلم

  • علی علی (29 تیر 1398 ساعت 10:54)

    یعنی این رو تو سر بالایی پارک کنی، میتونه از پارک در بیاد یا باید مث هایما S5 یه فضایی واسه دور گرفتن و فعال شدن توربو شارژش داشته باشه که بتونه سر بالا بره؟؟؟


    داشته م که میگم!!

  • احسان احسان (29 تیر 1398 ساعت 10:18)

    به پول ایران میشه ۱۵۰ میلیون
    با گمرکیش بشه ۳۰۰
    عمرا این اگه بیاد ایران زیر ۴۰۰ دست مصرف کننده رو بگیره

    تو ایران در حق مصرف کننده خیلی نامردی میشه که یه ماشین سه برابر قیمت واقعی باید بپردازن