1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی S8 جدید، سوپرسدان 570 اسبی ارباب حلقه‌ها معرفی شد + عکس

آئودی S8 جدید، سوپرسدان 570 اسبی ارباب حلقه‌ها معرفی شد + عکس

4 مرداد 1398
  • 0

آئودی دو سال پیش نسل جدید سدان پرچم‌دار A8 خود را رونمایی کرد و حالا بالاترین عضو خانوادهٔ این ماشین یعنی نسخهٔ اسپرت S8 را هم معرفی کرده است که خودروی بسیار امیدوارکننده‌ای به نظر می‌رسد. اولین چیزی که علاقه‌مندان می‌خواهند در مورد S8 جدید بدانند این است که در سینهٔ آن چه قلبی در حال تپیدن است. آئودی برای این سدان اسپرت یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو را در نظر گرفته که 570 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد.

2.jpg
این موتور نه‌تنها قدرتمند است بلکه وعده داده شده که کارآمد هم خواهد بود زیرا به تکنولوژی هیبریدی خفیف با سیستم 48 ولت و همین‌طور سیستم توقف-حرکت مجهز شده است. تمامی تیپ‌های S8 به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو با دیفرانسیل اسپرت هم برخوردار هستند. علاوه بر این، در این سدان اسپرت به‌صورت استاندارد سیستم فرمان گیری چهارچرخ نیز به‌منظور بهبود مانور پذیری در سرعت‌های پایین و پایداری بهتر در سرعت‌های بالا ارائه شده است.

 3.jpg

برای متوقف کردن این سدان چموش آلمانی، خریداران می‌توانند ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های 16.5 اینچی در جلو و 14.6 اینچی در عقب را برای آن سفارش دهند. ازآنجایی‌که S8 سریع‌ترین عضو خانوادهٔ A8 است، آئودی برای آن سیستم تعلیق فعال خود را هم به‌صورت استاندارد در نظر گرفته است. این سیستم در پیچ‌های تند، بادی رول (حرکت گهواره‌ای بدنه) خودرو را تا تنها 2.5 درجه محدود می‌کند و در حالت رانندگی راحت اجازهٔ بادی رول تا 5 درجه را می‌دهد.

4.jpg
تکنولوژی تعلیق آئودی همچنین می‌تواند هر چرخ را به‌صورت مجزا بالا یا پایین کند تا صاف‌ترین سواری ممکن ارائه گردد. از دوربین‌های جلو و عقب خودرو نیز برای تشخیص چاله‌های مسیر استفاده می‌شود و تعلیق پیش از رسیدن به آن تنظیم می‌گردد. S8 جدید در بیرون اما با تغییراتی جزئی از A8 متمایز شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به رینگ‌های پنج پرهٔ جذاب، سپر جلوی اسپرت با ورودی‌های هوای بازطراحی شده، نشان‌های S و چهار سر اگزوز در عقب اشاره کرد.

5.jpg
در داخل S8 نیز شاهد ارتقاءهای کمرنگی هستیم اما بااین‌حال در اینجا تریم کربنی خط‌دار منحصربه‌فردی کار شده که نمای سه‌بعدی دارد. علاوه بر این، تریم آلومینیومی مات به همراه صندلی‌هایی با دوخت الماس شکل و نشان S، فضایی اسپرت به کابین S8 بخشیده و آن‌را از A8 متمایز کرده‌اند؛ اما مانند دیگر ساخته‌های آئودی، در اینجا هم یک صفحه‌نمایش لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، یک صفحه‌نمایش لمسی برای کنترل سیستم تهویه و یک نمایشگر به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی ارائه شده است.

 6.jpg

به گفتهٔ آئودی، نسخهٔ فول آپشن S8 به پنج رادار، شش دوربین، دوازده سنسور اولتراسونیک و یک اسکنر لیزری مجهز خواهد بود. آئودی فعلاً اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضهٔ این سوپرسدان جدید به بازار ایالات‌متحده منتشر نکرده است.

 

منبع پدال


نظرات