1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مقایسهٔ قیمت و مشخصات فنی نسل جدید شورلت کوروت با رقبای نزدیک + عکس

مقایسهٔ قیمت و مشخصات فنی نسل جدید شورلت کوروت با رقبای نزدیک + عکس

3 مرداد 1398
  • 0

سرانجام پس از چندین سال توسعه، شورلت رسماً نسل جدید کوروت را معرفی کرده است. هرچند فعلاً امکان رانندگی با کوروت جدید وجود ندارد اما حداقل می‌توان روی کاغذ آن‌را با رقبای نزدیک خود مقایسه کرد. البته فعلاً نسخهٔ پایهٔ کوروت معرفی شده و در این مقایسه حضور یافته است اما در آینده نسخه‌های قوی‌تر این سوپراسپرت هم معرفی خواهند شد که گفته شده به پیشرانه‌های توئین توربوی جدید مجهز خواهند بود و احتمالاً با سوپراسپرت‌های رده‌بالاتری مثل فراری F8 تریبوتو و مک‌لارن 720S رقابت خواهند کرد.

 Screenshot_2019-07-22 مقایسهٔ نسل جدید شورلت کوروت با رقبای نزدیک مجله پدال.jpg

در این مقایسه اما خودروهایی شامل آکورا NSX، آئودی R8، آستون‌مارتین ونتیج، مک‌لارن 570S، مرسدس AMG GT، نیسان GT-R و پورشه 911 کاررا S به‌عنوان رقبای نزدیک کوروت C8 انتخاب شده‌اند. همهٔ این‌ها خودروهایی هستند که یک شخص ممکن است بجای کوروت با توجه به عواملی مثل قیمت یا عملکرد، تصمیم به خرید آن‌ها بگیرد.

2.jpg

3.jpg

همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید، کوروت جدید با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی خود با رقبای قدرتمندی مواجه است. هرچند کوروت C8 با 495 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور قدرتمندترین خودروی این مقایسه نیست اما از لحاظ شتاب در بین بهترین خودروهای این کلاس قرار می‌گیرد. این موضوع حتی بیشتر قابل‌توجه خواهد بود وقتی می‌بینیم کوروت C8 با پیشرانه‌ای سنتی هنوز هم به‌اندازهٔ کافی قدرتمند هست که بتواند با قوای محرکهٔ پیشرفته‌ای مثل آکورا NSX که از ترکیبی از توربوشارژرها و موتورهای الکتریکی به‌عنوان نیروهای کمکی استفاده می‌کند رقابت کند.

4.jpg

5.jpg 

از سوی دیگر، طی نسل‌های گذشتهٔ کوروت، مهندسان شورلت تلاش‌های زیادی برای بهبود کیفیت داخلی خودرو انجام داده‌اند که این تلاش‌ها در نسل C8 به اوج رسیده است. البته تا پیش از نشستن درون کابین کوروت نمی‌توان در مورد کیفیت متریال نظر داد اما درمجموع کابین کوروت C8 پیشرفت قابل‌توجهی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. کابین این نسل طرحی راننده محور دارد به‌گونه‌ای که نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌طور مستقیم به سمت راننده نصب شده است. علاوه بر این، روی کنسول مرکزی هم نواری طولانی از دکمه‌های فیزیکی برای کنترل قسمت‌های مختلف تعبیه شده است.

 6.jpg

7.jpg

شورلت هنوز قیمت دقیق کوروت C8 را اعلام نکرده اما تخمین زده که قیمت آن از زیر 60 هزار دلار آغاز خواهد شد. این یعنی کوروت موتور وسط به میزان قابل‌توجهی از همهٔ رقبای خود ارزان‌تر است. علاوه بر این، کسانی که خواهان عملکرد بیشتر هستند نیز می‌توانند پکیج پرفورمنس Z51 را سفارش دهند که خروجی موتور را به میزان 5 اسب بخار و 10 نیوتن متر افزایش می‌دهد و قطعاتی مثل تعلیق تهاجمی‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر، خنک‌کنندگی بهبودیافته و اگزوز تجدیدنظر شده را به خودرو اضافه می‌کند. البته قیمت این پکیج هنوز مشخص نیست اما حتی بدون این قطعات هم کوروت C8 ترکیب فوق‌العاده‌ای از قیمت و عملکرد را ارائه می‌کند.

8.jpg

منبع پدال


نظرات