1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. سوپر ماشین 2000 اسب بخاری انگلیسی با سرمایه چینی ها به بازار می‌آید

سوپر ماشین 2000 اسب بخاری انگلیسی با سرمایه چینی ها به بازار می‌آید

1 مرداد 1398
  • 0

لوتوس با رونمایی از یک سوپرکار الکتریکی، اولین مدل جدید خود پس از یازده سال را نمایش داد.

لوتوس، اگرچه از نام‌های معتبر در صنعت خودرو و مسابقات اتومبیلرانی است اما نتوانسته به اندازه شرکت‌های دیگر انگلیسی نظیر مک‌لارن و آستون مارتین از بازار ماشین‌های اسپرت سهم داشته باشد.

این شرکت حالا تحت مالکیت جیلی، خودروساز چینی است و با سرمایه‌گذاری گسترده شرکت مادر قصد دارد مجموعه‌ای از مدل‌های جدید از جمله یک مدل شاسی‌بلند تولید کند.

ایویا (Evija) اولین مدلی است که تحت مالکیت جیلی ساخته خواهد شد. این ماشین ۲۰۰۰ اسب بخاری چهار موتور الکتریکی دارد که می‌تواند سرعتش را در کمتر از سه ثانیه به صد کیلومتر در ساعت برساند.

حداکثر سرعت ماشین بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است و لوتوس می‌گوید ماشین با هر با شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

با اینکه ایویا بیشتر با توجه به نیاز‌های آیرودینامیک و مهندسی شکل گرفته، اما ظاهری خیره‌کننده دارد. به ویژه عقب خودرو با دو تونل هوا و چراغ‌های خطی، فرمی منحصر به فرد دارد که آن را از رقبایش کاملا متفاوت کرده است.

داخل ماشین ساده طراحی شده و ترکیب بینابینی از یک ماشین مسابقه‌ای و یک ماشین لوکس است.

قیمت پایه ایویا یک میلیون و ۷۰۰ میلیون پوند (حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار دلار) است و تنها ۱۳۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

در بین نام‌های قدیمی در خودروسازی، لوتوس اولین کارخانه‌ای است که برای ساخت یک سوپرکار از قوای محرکه الکتریکی استفاده می‌کند.

با اینکه استفاده از موتورهای الکتریکی هر روز بیشتر می‌شود، سازندگان خودروهای اسپرت معتقدند توانایی باتری‌ها هنوز به سطحی نرسیده که پاسخگوی نیاز یک سوپرکار باشد.

باتری‌های ایویا در پیست اتومبلیرانی تنها هفت دقیقه دوام می‌آورد. اگرچه لوتوس می‌گوید با شارژرهای سریع می‌توان باتری‌ها را در ۱۸ دقیقه شارژ کرد و با پیشرفت شارژرها این زمان کمتر هم خواهد شد.

این اولین باری نیست که لوتوس قصد دارد خود را از یک خودروساز کوچک به بازیگری جهانی در صنعت خودرو تبدیل کند. این شرکت ده سال پیش، با سرمایه کارخانه مالزیایی پروتون قصد داشت با عرضه پنج مدل جدید نام خود را احیا کند؛ برنامه‌ای که به شکست انجامید و کارخانه را تا مرز ورشکستگی پیش برد.



نظرات