1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رکورد سیویک تایپ R توسط رنو مگان RS تروفی R شکسته شد + عکس

رکورد سیویک تایپ R توسط رنو مگان RS تروفی R شکسته شد + عکس

11 مرداد 1398
  • 0

اگر یادتان باشد هوندا چندی پیش هاچبک اسپورت و توانای خود یعنی سیویک تایپ R را به چند نمونه از مشهورترین پیست‌های دنیا برد تا رکوردهای جدیدی را ثبت کند؛ اما حالا یک رقیب فرانسوی نام‌آشنا توانسته رکوردهای جدیدی را ثبت کرده و هوندا را شرمنده نماید.


این هاچبک داغ فرانسوی رنو مگان RS تروفی R است که پس از کسب عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی تولیدی در پیست نوربرگ رینگ حالا توانسته رکورد جدیدی را نیز در پیست فرانکوشمپس ثبت نماید. لارنت هورگان راننده‌ی تست رنو اسپورت یک دور این پیست مشهور را در زمان 2 دقیقه و 48.338 ثانیه طی کند و بنابراین 5 ثانیه سریع‌تر از سیویک تایپ R به خط پایان برسد.

renault-megane-rs-trophy-r-spa-francorchamps-0.jpg
هورگان گفته است:

یک‌بار دیگر به این خودرو افتخار کرده و بسیار خوشحالم. اسپا فرانکوشمپس یکی از پیست‌های موردعلاقه‌ی رانندگان در اروپاست. این پیست بسیار سریع و پیچیده بوده و مگان RS تروفی R خودرویی عالی برای چنین شرایطی است.

این راننده همچنین در نوربرگ رینگ نیز رکورد جدیدی را ثبت کرده بود. او اظهار می‌دارد:

کار ما با توازن آئرودینامیکی رنو به پایان رسید. حس من در پیچ‌های مشهور این پیست واقعاً خوب بود. عجب سعادتی!

این خودروی رکوردشکن همانند مدل مگان RS تروفی از پیشرانه‌ی 1.8 لیتری توربوی 300 اسب بخاری استفاده می‌کند اما شکل آئرودینامیک تری داشته و 130 کیلوگرم سبک‌تر ست. رنو اسپورت برای تولید این خودرو با شرکت‌های آکراپوویچ، برمبو، بریجستون، الونز و سابلت همکاری کرده است.

3.jpg
به منظور حفظ خاص بودن این خودرو تنها 500 دستگاه از آن تولید خواهد شد. مگان RS تروفی R پیش از پایان سال جاری میلادی و با قیمت پایه‌ی 55 هزار یورویی عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو 10700 یورو بیشتر از مگان RS تروفی و 16700 یورو بیشتر از نسخه استاندارد مگان RS می‌باشد.

منبع پدال


نظرات