1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. محصولات جدید کمپانی سالین در چین معرفی شدند + عکس

محصولات جدید کمپانی سالین در چین معرفی شدند + عکس

11 مرداد 1398
  • 0

شرکت آمریکایی سالین تاریخچه‌ای طولانی، رنگارنگ و گاه متناقضی دارد زیرا در ساخته‌های این شرکت از موستانگ‌های تقویت‌شده تا ابرماشین S7 و مدل کنونی S1 دیده می‌شود. حال این شرکت که چند وقتی است با شرکت چینی Jiangsu Secco همکاری و شراکتی را آغاز کرده است، طی مراسمی طولانی در پکن با حضور جیسون استاتهام اقدام به معرفی دو محصول کاملاً جدید برای بازار چین کرده است. این محصولات جدید شامل یک خودروی الکتریکی کوچک شهری و یک شاسی‌بلند نسبتاً بزرگ بنزینی می‌شود و کمی متفاوت از چیزهایی هستند که پیش‌ازاین از سالین دیده‌ایم.

 3.jpg

فعلاً نام و مشخصات رسمی این خودروها اعلام نشده اما در توئیت‌هایی گفته شده Maimai نام خودروی شهری سالین خواهد بود و به یک موتور الکتریکی 109 اسب بخاری مجهز است. این میکروکار می‌تواند تا 305 کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند. با توجه به تصاویری که از مراسم رونمایی این خودروها منتشر شده، مای‌مای خودرویی بسیار کوچک اما با فرمی سدان مانند است. این خودرو ظرفیت حمل دو نفر را دارد و به نظر می‌رسد از صندوق بار کوچکی هم برخوردار باشد.

 8.jpg

گزارش شده خودروی بعدی یعنی کراس‌اوور سالین نیز MAC نام دارد. در ظاهر این خودرو جلوپنجره‌ای باریک دیده می‌شود که توسط چراغ‌های LED احاطه شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ کراس‌اوور سالین هم می‌توان به سپر جلوی اسپرت، روکش‌های پلاستیکی بدنه و خط سقف شیب‌دار اشاره کرد. MAC به یک پیشرانهٔ بنزینی با 400 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور مجهز است اما اطلاعات بیشتری از آن در دست نیست. این خودرو سال آینده تولید خواهد شد.

 6.jpg

اما خبر مهمی که طی این رویداد اعلام شده این است که سوپرکار S7 بار دیگر در تعدادی محدود تولید خواهد شد. نسخهٔ بازتولید این خودرو به همان پیشرانهٔ 7 لیتری V8 ساخت فورد مجهز خواهد بود اما با تجهیز به دو توربوشارژر جدید خروجی آن به 1500 اسب بخار قدرت و 1800 نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. به لطف این نیروی عظیم، S7 می‌تواند ظرف تنها 2.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 480 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. گفته شده هم‌اکنون هفت دستگاه از S7 آمادهٔ تولید است و هرچند سالین تحت مالکیت شرکت چینی Jiangsu Secco قرار گرفته است اما که همهٔ آن‌ها در کالیفرنیا تولید می‌شوند.

 9.jpg

در این مراسم دیگر محصول سالین یعنی کوپهٔ اسپرت S1 هم حضور داشت تا جشن این شرکت تکمیل گردد. سالین ثابت کرده است که توانایی تولید خودروهای چشمگیری را دارد اما این شرکت طی سال‌های گذشته درگیر شراکت‌های مختلف و مشکلات گستردهٔ مالی بوده است؛ بنابراین شراکت با چینی‌ها و ورود به بازار این کشور با یک کراس‌اوور و یک خودروی شهری الکتریکی مطمئناً به افزایش درآمد سالین و بهبود اوضاع آن کمک خواهد کرد درحالی‌که تولید دوبارهٔ هایپرکاری با 1500 اسب بخار قدرت نیز اعتبار نام سالین را حفظ می‌کند. بااین‌حال فعلاً مشخص نیست که آیا کراس‌اوور MAC در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد یا نه.

 5.jpg

7.jpg

منبع پدال


نظرات