1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. وانت الکتریکی جدید فورد؛ آیا باز هم رکورددار خواهد بود ؟

وانت الکتریکی جدید فورد؛ آیا باز هم رکورددار خواهد بود ؟

وانت فورد 550 تن بار می کشد !
8 مرداد 1398
  • 0

فورد با انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی برای اولین بار نمونه‌ای آزمایشی از وانت الکتریکی خود را نمایش داد.

در این ویدیو فورد ابتدا به بیننده یادآوری می‌کند که وانت F150 این کارخانه در ۴۲ سال گذشته محبوب‌ترین وانت آمریکا و پرفروش‌ترین ماشین در این کشور بوده و سپس با کشیدن ده واگن قطار به وزن بیش از ۵۵۰ تن، قدرت مدل الکتریکی این وانت را به رخ می‌کشد.

اما این ویدیو بیشتر از آن که بیانگر توانایی‌های فنی وانت فورد باشد، واکنشی رسانه‌ای به آمدن وانت الکتریکی کارخانه تسلا است که قرار است تا سه ماه دیگر رونمایی شود.

تسلا در سال ۲۰۱۲ با ساخت یک سدان الکتریکی نام خود را به عنوان تهدیدی جدی برای خودروسازان لوکس مطرح کرد و حالا قصد دارد این موفقیت را در بازار وانت‌ها تکرار کند.

ایلان ماسک، مدیر کارخانه تسلا ادعا می‌کند وانتش از لحاظ فنی از فورد F150 بهتر است و شتاب و سرعتش شانه‌به‌‎شانه ماشین‌های اسپرتی مانند پورشه خواهد بود. او همچنین در یکی از توییت‌هایش ادعا کرده که وانت تسلا می‌تواند بیش از ۱۳۰ تن بار بکشد.

شاید همین توییت بهانه‌ای برای ساخت ویدیوی تبلیغاتی فورد شد تا این کارخانه پیش‌دستی کرده و قبل از رونمایی از وانت تسلا، در حرکتی نمایشی فعالیت‌هایش در ساخت وانت‌ الکتریکی را به مردم یادآوری کند.

فورد که محبوب‌ترین و پرسودترین محصول خود را در خطر می‌بیند، برای ساخت وانت‌های الکتریکی در شرکتی تازه‌وارد به‌نام ریویان سرمایه‌گذاری کرده و قرار است با فولکس‌واگن همکاری کند.



نظرات