1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. وزیر صنعت بر لزوم برخورد با افزایش قیمت خودرو تاکید کرد

وزیر صنعت بر لزوم برخورد با افزایش قیمت خودرو تاکید کرد

11 مرداد 1398
  • 5

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که در چند روز گذشته هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت خودرو نداشته‌ایم گفت: به شدت با افزایش قیمت خودرو برخورد می‌کنیم.

رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به این که ۲ روز گذشته یکی از خودروسازی‌ها گفته است که افزایش قیمت‌های آنها به دلیل اشتباه سیستمی بوده است، اظهار کرد: من به سازمان حمایت از مصرف کننده دستور بررسی دادم تا متوجه شویم که اشتباه بوده یا تصمیم برای افزایش قیمت گرفته شده است.

وی افزود: اگر بر خلاف مصوبات افزایش قیمت باشد با آن برخورد می‌کنیم و اگر اشتباهی هم وجود داشته باشد باید دلایل آن بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبه‌ای برای افزایش قیمت خودرو وجود نداشته است، اظهار کرد: برنامه‌ی کلی ما برای کنترل قیمت افزایش تولید است که اکنون تولید به حالت نسبتا متعادلی رسیده است. قیمت هم در چند وقت گذشته کاهشی بوده غیر از دیروز که اگر بر خلاف مصوبه افزایش قیمت انجام شده باشد حتما به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

وی در مورد دلایل افزایش قیمت مرغ هم تصریح کرد:‌ روزهای گذشته نوسانات در قیمت مرغ وجود داشت که ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری است تا مصوبه آن در زمینه قیمت مرغ حتما اجرا شود. نوسانات هم ناشی از عرضه و هم ناشی از برخی از سوء استفاده هاست که سازمان تعزیرات و تنظیم بازار در حال پیگیری است.

رحمانی همچنین درباره‌ی افزایش مجدد قیمت روغن موتور تاکید کرد:‌ فروش روغن موتور با قیمتی بیشتر از مصوبه حتما تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

وی در مورد آخرین تصمیم برای ارز دیجیتال نیز تصریح کرد:‌فعلا تصمیم اولیه این است که استخراج ارز دیجیتال به رسمیت شناخته شود ولی بهره برداری نه. یعنی استخراج انجام شده و آن را صادر کند.

 

منبع ایسنا


نظرات

  • mehrdad mehrdad (12 مرداد 1398 ساعت 21:43)

    اگه مصوبه نداشتین پس چطور فروش کارخونه ایه پژو 206تیپ 5 از 79 میلیون تومن رسیده به 83 میلیون تومن؟دو حالت که بیشتر نداره.یا مصوبه دارن یا مصوبه ندارن و غیر قانونی داره افزایش پیدا میکنه قیمتا..که بازم تو این شرایط میمونه اون برخورد دید شما که صد البته هم من و هم همه مردم میدونن که دروغی بیش نیست...مرد حسابی نه تو نه قوه قضاییه اصلا و ابدا نمیتونن برخورذ کنن...برخورد چیه؟چشمشونم نمیتونین چپ نگاه کنین...خود وزیرم عوض میکنن اگه خیلی دخالت کنه تو مسائل

  • سيامك سيامك (12 مرداد 1398 ساعت 15:04)

    آقاي وزير منتظريم ببينيم چه برخوردي مي كنيد
    1. عزل مدير عامل ايران خودرو و سايپا 2. برخورد با سايت هاي ديوار و شيپور 3. الزام افزايش قيمت با تاييد مستقيم وزير صمت 4. ارائه مجوز واردات معدود خودرو تمام هيبريد
    از جمله پيشنهادات است

  • ایران ایران (11 مرداد 1398 ساعت 18:21)

    بابا چقدر ساده اید این هم سیاست و کلکشون بود که جلوی کاهش قیمت بازار رو بگیرند یک روز این کار رو کردند بعد هم گفتند اشتباه سیستمی بوده همین کار باعث متوقف شدن کاهش ها شد خدا ازشون نگذره خود ما مردم مقصریم آقا نخرید ترا به خدا نخرید

  • محمد محمد (11 مرداد 1398 ساعت 14:09)

    کاملا واضح است که افزایش قیمت ایران خودرو با برنامه و جهت بررسی بازخورد رفتار مردم بود.
    این افزایش به صورت تدریجی طی چندین روز بود.
    چرا یکبار اشتباه سیستمی برای کاهش قیمت اتفاق نمی افتد!
    چه تو جیهات مسخره ای. شعور مردم را هم زیر سوال می بردند.

  • حمید س حمید س (11 مرداد 1398 ساعت 08:02)

    ضعیف ترین وزیر بعد انقلاب