بهتازگی گزارشی از پرفروشترین برندهای خودروسازی در ژاپن منتشر شده است که نشان میدهد مشتریان این کشور خریداری خودروهای وطنی را به برندهای خارجی ترجیح میدهند.
به گزارش ایسنا، موسسه تحقیقاتی و آماری JADA به تازگی گزارشی از پرفروشترین برندهای خودرو در ژاپن منتشر کرده است که به وضوح نشان میدهد مشتریان و شهروندان ژاپنی تمایل بسیار بیشتری برای خریداری و استفاده از خودروهای ساخت داخل دارند و آنها را به برندهای خارجی ترجیح میدهند.
طبق جدولی که در وب سایت best selling cars آمده است، ۱۰ برند پرفروش و پرطرفدار در ژاپن که در نیمه نخست سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی در بازار این کشور به فروش رفتهاند، همگی ژاپنی هستند.
بر اساس آمارهای ارائه شده در جدول بالا، تویوتا که در مقام نخست پرفروشترین برند خودروسازی در بازار ژاپن جای گرفته است، در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی توانسته است ۷۹۹ هزار و ۵۵۲ دستگاه در بازار این کشور به فروش برساند این در حالیست که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۷۶۵ هزار و ۷۸۳ دستگاه بوده است. این بدان معناست که رشد سالانه تویوتا در بازار ژاپن، ۴.۴ درصد بوده است.
دومین برند پرفروش، هونداست که با فروش ۴۰۳ هزار و ۳۶۴ دستگاه در نیمه نخست سال جاری میلادی و ۳۸۵ هزار و ۷۴۲ دستگاه در مدت مشابه سال قبل و اختصاص رشد ۴.۶ درصدی در رتبه دوم این جدول رده بندی قرار گرفته است.
سوزوکی که عنوان سومین برند پرفروش خودرو را در این کشور به خود اختصاص داده است، ۳۷۸ هزار و ۴۰ دستگاه در شش ماهه نخست ۲۰۱۹ در این کشور فروخت که فروش آن در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۱۸ که ۳۷۴ هزار و ۷۸ دستگاه فروخته بود، تنها ۱.۱ درصد رشد کرده است.
داهیتسو نیز که یک برند ژاپنی دیگر محسوب میشود، با فروش ۳۴۵ هزار و ۱۷۶ دستگاه در نیمه اول سال جاری میلادی و ۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، در رتبه چهارم این جدول جای گرفته است.
فروش خودروهای برند نیسان نیز در این بازه زمانی در سال ۲۰۱۹، ۳۱۲ هزار و ۷۴۲ دستگاه بوده در حالی که فروش آن در دو فصل نخست ۲۰۱۸، ۳۳۵ هزار و ۹۹۷ دستگاه بوده است. این بدان معناست که رشد این برند در مدت زمان مذکور منفی ۶.۹ درصد بوده است.
رتبه ششم جدول رده بندی پرفروشترین خودروهای ژاپن نیز به برند مزدا تعلق دارد که موفق نشده است فروش سال ۲۰۱۹ را نسبت به سال قبل از آن افزایش دهد به گونهای که در نیمه نخست سال قبل توانسته بود ۱۱۹ هزار و ۹۰۱ دستگاه خودرو در بازار این کشور بفروشد ولی در همین بازه زمانی در سال جاری میلادی، ۱۰۳ هزار و ۸۱۰ دستگاه فروخته است که در نهایت منجر به ثبت یک رشد منفی ۱۳.۴ درصدی برای این خودروساز ژاپنی شد.
سوبارو نیز با قرار گرفتن در جایگاه هفتم این جدول، یک رشد منفی ۹.۵ درصدی را برای خود ثبت کرد چراکه میزان فروش آن از ۷۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه در نیمه نخست سال قبل به ۶۹ هزار و ۳۳۰ دستگاه در مدت مشابه سال جاری رسیده است.
اما میتسوبیشی توانسته است با ثبت بک رشد مثبت ۳.۲ درصدی میزان فروش خود را از ۵۶ هزار و ۴۲۷ دستگاه به ۵۸ هزار و ۲۵۳ دستگاه برساند و در رتبه هشتم بایستد.
رتبههای نهم و دهم جدول نیز به ترتیب دو برند ژاپنی دیگر، ایسوزو و هینو تعلق گرفته است که میزان فروش آنها در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹، ۴۱ هزار و ۵۴۳ دستگاه و ۳۵ هزار و ۳۴۶ دستگاه بوده است.
مرسدس بنز نخستین برند خارجی است که بعد از ۱۰ برند محبوب و پرفروش ژاپنی در ژاپن توانسته است سهم قابل توجهی در بازار این کشور را به خود اختصاص دهد که البته میزان فروش آن از سال ۲۰۱۸ که معادل ۳۲ هزار و ۵۰۳ دستگاه بوده به ۳۱ هزار و ۷۴۸ دستگاه در ۲۰۱۹ رسیده و یک رشد منفی ۲.۳ درصدی را به نام خود ثبت کرده است.
از دیگر برندهای پرفروش و محبوب در بازار خودروی ژاپن میتوان به ترتیب به لکسوس، فولکس واگن، بی.ام.و، میتسوبیشی فیزو، مینی، آئودی، ولوو، جیپ و پژو اشاره کرد.
با نگاه مختصر و اجمالی بر نام محبوبترین و پرفروشترین برندهای خودرو در بازار ژاپن میتوان به وضوح دریافت و نتیجهگیری کرد که مشتریان و شهروندان ژاپنی خریداری و استفاده از خودروهای وطنی ساخت شرکتهای ژاپنی را به برندهای خارجی ترجیح میدهند.