1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی بیشتر با الماس درخشان بنتلی، کانتیننتال GT V8 جدید + قیمت

آشنایی بیشتر با الماس درخشان بنتلی، کانتیننتال GT V8 جدید + قیمت

14 مرداد 1398
  • 1

کانتیننتال GT یکی مهم‌ترین محصولات کمپانی بریتانیایی بنتلی محسوب می‌شود. شاید اکثر افراد این خودرو را با نیروگاه 12 سیلندر 6 لیتری‌اش شناخته باشند و نسخه‌های سریع‌تری نیز بر پایه‌ی همین مدل پرچم‌دار ساخته شده باشد اما زمانی که بحث دینامیک سواری باشد مدل 8 سیلندر گزینه‌ی بهتری خواهد بود. این نسخه از کانتیننتال GT سبک‌تر بوده و با وجود وزن کمتری به اکسل جلو تحمیل شده توازن بهتری خواهد داشت.

2.jpg
هم‌اکنون و با معرفی سومین نسل کانتیننتال GT مجهز به پیشرانه‌ی 12 سیلندر در سال گذشته، نوبت به خودنمایی مدل 8 سیلندر رسیده است. آیا این نسل از کانتیننتال GT هنوز هم خودرویی فوق‌العاده برای راننده است؟

3.jpg
این خودرو از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی آشنایی استفاده می‌کند که قدرت 542 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتون متری دارد. اگرچه قدرت این نسخه در مقایسه با خروجی 631 اسب بخاری کانتیننتال GT مجهز به پیشرانه 12 سیلندر کمتر است اما هنوز هم باعث دست‌یابی به شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.9 ثانیه‌ای می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو نیز 319 کیلومتر در ساعت می‌باشد. هنوز مصرف سوخت رسمی کانتیننتال GT مجهز به نیروگاه 8 سیلندر اعلام نشده اما بنتلی می‌گوید رسیدن به محدوده حرکتی بالاتر از 800 کیلومتر با استفاده از باک 90 لیتری میسر می‌باشد.

4.jpg
مدل 8 سیلندر 50 کیلوگرم سبک‌تر از مدل 12 سیلندر بوده اما باید به این نکته اشاره کرد که این یک گرندتورر بزرگ است که هنوز هم وزن بالای 2 تنی دارد. بخش اعظم کاهش وزن این خودرو به پیشرانه‌ی کوچک‌تری مربوط می‌شود که روی اکسل جلو نشسته و قول داده که دینامیک سواری بهتری را به ارمغان بیاورد.

5.jpg
جدای از آن تغییرات زیادی را نمی‌بینیم. برخی بازنگری‌های کوچک در سیستم تعلیق صورت گرفته تا هماهنگی مناسب با وزن کمتر خودرو ایجاد شود. همچنین برخی تجهیزات از لیست آپشن ها حذف شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به میله‌های ضد لغزشی اشاره کرد که بنتلی آن را سواری دینامیک خودش می‌نامد.


با نشستن داخل کابین کانتیننتال GT فضایی رؤیایی را خواهید دید. متریال باکیفیت و چرم زیاد محیط رانندگی استثنایی را ایجاد کرده‌اند. به نظر می‌رسد انتهایی از نظر شخصی‌سازی این خودرو وجود نداشته باشد.

6.jpg
فشار دکمه‌ی استارتر پیشرانه‌ی 8 سیلندر را با غرشی عمیق از خواب بیدار می‌کند اما به زودی کارکرد آرامی را شاهد خواهید بود. چهار حالت رانندگی کامفورت، بنتلی، اسپورت و سفارشی وجود دارد که حالت بنتلی همان تنظیمات روزمره است. این خودرو خواهان کمترین میزان دخالت در امر رانندگی بوده و سواری بسیار راحتی دارد. قطعاً کابین خودرو فضای ریلکس تری نسبت به استون مارتین DB11 دارد.


زمانی که جاده پیچ‌های بیشتری داشته باشد زمان امتحان کردن حالت اسپورت فرا می‌رسد و در این حالت پاسخ پدال گاز تیزتر شده، سیستم تعلیق سفت تر شده و گشتاور بیشتری به چرخ های عقب منتقل می‌شود. از آنجایی که خودروی حاضر در تست به میله‌های ضد لغزش فعال مجهز بوده بنابراین سفتی خودرو بیشتر شده و این حالت سریعاً قابل‌مشاهده است. حالت اسپورت باعث طنین بیشتر اگزوز هم می‌شود.


اما بزرگ‌ترین تفاوت کانتیننتال GT مجهز به پیشرانه‌های 8 و 12 سیلندر در پیچ‌ها پدیدار می‌شود جایی که مدل 8 سیلندر علاقه‌ی بیشتری به تغییر جهت‌ها داشته و فرمان نیز بسیار دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد. این خودرو هرگز به محصولی اسپورت تبدیل نمی‌شود اما قطعاً توانایی‌های بالایی دارد.


با قیمت 148800 پوندی، بنتلی GT V8 شانه‌به‌شانه‌ی استون مارتین DB11 مجهز به پیشرانه‌ی 8 سیلندر حرکت می‌کند؛ اما این دو خودرو شخصیت جداگانه‌ای دارند ولی خب استون مارتین در عین اینکه توانایی‌های زیادی دارد ولی نمی‌تواند با بنتلی برابری نماید.

7.jpg
یکی دیگر از گزینه‌ها مرسدس-ای ام جی S 63 کوپه است که قیمت 129330 پوندی دارد. اگر هم مدل اسپورت تری بخواهید می‌توانید AMG GT چهار درب کوپه را بخرید. هر دو خودرو کاملاً گیرا هستند اما کاریزما و شخصیت خاص بنتلی را ندارند. یک خودروی دیگر هم پورشه پانامرا توربو است که بی‌شک سواری اسپورت تری دارد اما بازهم هویت خاص بنتلی را ندارد.


یک‌بار دیگر باید گفت بنتلی کانتیننتال GT V8 بهترین انتخاب در این خانواده است و پرفورمنس آن تقریباً به خوبی مدل پرچم‌دار 12 سیلندر است. البته سومین نسل این خودرو بهترین GT حاضر در بازار بوده و ویژگی‌های اسپورت یک خودروی لوکس را با اشرافیت یک گرندتورر سطح بالا ترکیب کرده است.

مشخصات بنتلی کانتیننتال GT V8

  • قیمت: 148800 پوند
    پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی بنزینی
    قدرت/گشتاور: 542 اسب بخار/770 نیوتون متر
    گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
    شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
    حداکثر سرعت: 319 کیلومتر در ساعت
    مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع پدال


نظرات

  • سیّدمحمّدزعفرانچی سیّدمحمّدزعفرانچی (26 دی 1398 ساعت 00:57)

    چون محدودیّتی از لحاظ تعداد ساخت ندارد اسپورت محسوب نمی شود.