1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با ب‌ام‌و M2 کامپتیشن مسابقه‌ای + تصاویر

آشنایی با ب‌ام‌و M2 کامپتیشن مسابقه‌ای + تصاویر

22 مرداد 1398
  • 0

ب‌ام‌و M2 کامپتیشن مسابقه‌ای روز گذشته در پنجمین مسابقه‌ی فصل VLN در نوربرگ رینگ معرفی شد.

2.jpg
این خودروی مسابقه‌ای که همچنان روی بدنه‌ی خود از پوشش‌های استتاری استفاده می‌کند مسابقه‌ای استقامت یاد شده را در 6 ساعت به پایان رساند اما نتیجه‌ی آن چندان قابل توجه نبوده است. جانشین M240i مسابقه‌ای عملکرد خوبی نداشته و از آخر دوم شده و به رتبه‌ی 109 رسیده است.

3.jpg
واضح است که هدف ب‌ام‌و موتور اسپورت پیروزی در این مسابقه نبوده بلکه به دنبال توسعه‌ی این خودرو در شرایط واقعی و مسابقه بوده است. خودروی یاد شده از شماره 160 استفاده کرده و توسط رانندگان و مهندسان این شرکت هدایت شده است.

4.jpg
M2 کامپتیشن مسابقه‌ای در کلاس SP8T که شاهد حضور خودروهایی همچون استون مارتین ونتیج AMR GT4 و مرسدس-ای ام جی GT4 بوده شرکت کرده است. موضوع جالب اینکه این کلاس مسابقه‌ای با کلاس CUP5 که M240i مسابقه‌ای در آن شرکت داشت تفاوت‌هایی دارد. به لطف تصویرهای منتشر شده می‌توانیم گالری جذاب جدیدترین سلاح پیست ب‌ام‌و در نوربرگ رینگ را ببینیم.

5.jpg
در این تصاویر می‌توانیم پکیجی آئرودینامیکی شامل اسپلیتر جلو و بال بزرگ و ثابت در عقب، ورودی هوای روی کاپوت و دو ورودی اضافی زیر چراغ‌های جلو را مشاهده کنیم. از دیگر جزئیات منحصربه‌فرد خودروی موردبحث می‌توان به رینگ و لاستیک‌های موتور اسپورت و سیستم تعلیق مسابقه‌ای اشاره کرد.

6.jpg
داخل کابین هم همان چیزهایی است که انتظار داشتیم. یک غربیلک فرمان پروانه‌ای شکل با بخش مرکزی فیبر کربنی و پوشش آلکانترایی، پدال شیفترها و کنسول مرکزی فیبر کربنی جزو مشخصات شاخص این بخش هستند. تمامی وسایل غیرضروری از کابین حذف شده‌اند و یک رول کیج، دو صندلی مسابقه‌ای و سیستم آتش‌خاموش‌کن در آن دیده می‌شوند.

7.jpg
ب‌ام‌و در حال توسعه‌ی دو نسخه از این خودروی مسابقه‌ای با نام های مسابقه‌ای و کلاب اسپورت می‌باشد. هر دو خودرو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو که در مدل جاده‌ای خروجی 410 اسبی و گشتاور 550 نیوتون متری دارد استفاده می‌کنند. اولین نمونه‌های این خودرو از سه‌ماهه دوم سال آینده به دست مشتریان خواهند رسید.

منبع پدال


نظرات