ورود
بامو M2 کامپتیشن مسابقهای روز گذشته در پنجمین مسابقهی فصل VLN در نوربرگ رینگ معرفی شد.
این خودروی مسابقهای که همچنان روی بدنهی خود از پوششهای استتاری استفاده میکند مسابقهای استقامت یاد شده را در 6 ساعت به پایان رساند اما نتیجهی آن چندان قابل توجه نبوده است. جانشین M240i مسابقهای عملکرد خوبی نداشته و از آخر دوم شده و به رتبهی 109 رسیده است.
واضح است که هدف بامو موتور اسپورت پیروزی در این مسابقه نبوده بلکه به دنبال توسعهی این خودرو در شرایط واقعی و مسابقه بوده است. خودروی یاد شده از شماره 160 استفاده کرده و توسط رانندگان و مهندسان این شرکت هدایت شده است.
M2 کامپتیشن مسابقهای در کلاس SP8T که شاهد حضور خودروهایی همچون استون مارتین ونتیج AMR GT4 و مرسدس-ای ام جی GT4 بوده شرکت کرده است. موضوع جالب اینکه این کلاس مسابقهای با کلاس CUP5 که M240i مسابقهای در آن شرکت داشت تفاوتهایی دارد. به لطف تصویرهای منتشر شده میتوانیم گالری جذاب جدیدترین سلاح پیست بامو در نوربرگ رینگ را ببینیم.
در این تصاویر میتوانیم پکیجی آئرودینامیکی شامل اسپلیتر جلو و بال بزرگ و ثابت در عقب، ورودی هوای روی کاپوت و دو ورودی اضافی زیر چراغهای جلو را مشاهده کنیم. از دیگر جزئیات منحصربهفرد خودروی موردبحث میتوان به رینگ و لاستیکهای موتور اسپورت و سیستم تعلیق مسابقهای اشاره کرد.
داخل کابین هم همان چیزهایی است که انتظار داشتیم. یک غربیلک فرمان پروانهای شکل با بخش مرکزی فیبر کربنی و پوشش آلکانترایی، پدال شیفترها و کنسول مرکزی فیبر کربنی جزو مشخصات شاخص این بخش هستند. تمامی وسایل غیرضروری از کابین حذف شدهاند و یک رول کیج، دو صندلی مسابقهای و سیستم آتشخاموشکن در آن دیده میشوند.
بامو در حال توسعهی دو نسخه از این خودروی مسابقهای با نام های مسابقهای و کلاب اسپورت میباشد. هر دو خودرو از پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو که در مدل جادهای خروجی 410 اسبی و گشتاور 550 نیوتون متری دارد استفاده میکنند. اولین نمونههای این خودرو از سهماهه دوم سال آینده به دست مشتریان خواهند رسید.