1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصاویری از بوگاتی چنتودیچی، مخلوطی از EB110 و شیرون منتشر شد! + قیمت

تصاویری از بوگاتی چنتودیچی، مخلوطی از EB110 و شیرون منتشر شد! + قیمت

29 مرداد 1398
  • 0

چندی پیش گفته شد بوگاتی قصد دارد در گردهمایی پبل بیچ امسال خودروی خاصی را رونمایی کند که با الهام از مدل EB110 سوپراسپرت طراحی شده است. حال تصاویری از این ساختهٔ جدید بوگاتی منتشر شده است. این ماشین چنتودیچی (Centodieci) نام دارد که در زبان ایتالیایی به معنای 110 است. به‌احتمال‌زیاد چنتودیچی هم مثل مدل‌های قبلی دیوو و لووچیو بر اساس شیرون ساخته شده اما بدنهٔ ویژه‌ای برای آن طراحی شده تا به EB110 شباهت پیدا کند.

 3.jpg

Bugatti-Centodieci-1.jpg

در نمای جلویی چنتودیچی جلوپنجرهٔ نمادین بوگاتی بسیار کوچک‌تر است تا اندازه‌ای نزدیک به جلوپنجرهٔ نعلی شکل EB110 داشته باشد. علاوه بر این، ورودی‌های هوا تغییر کرده و اسپلیتر فیبر کربنی بیرون زده‌ای هم با یک خط سفید روی آن جلب‌توجه می‌کند. بالاتر از همهٔ این‌ها نیز چراغ‌های LED بسیار باریکی به چشم می‌خورند. پروفیل جانبی چنتودیچی هم به همان اندازهٔ بخش جلویی آن جسورانه طراحی شده و در آن رینگ‌های سیاه‌وسفیدی دیده می‌شود که روی کالیپرهای ترمز قرمزرنگ قرار گرفته‌اند.

 5.jpg

6.jpg

دیگر قسمت‌های بخش جانبی این خودرو مثل طرح درها و رکاب‌ها نیز کاملاً جدید هستند اما شاید جالب‌ترین ویژگی این قسمت وجود پنج بخش دایره‌ای پشت پنجره‌های جانبی آن باشد که البته به نظر نمی‌رسد کاربردی داشته باشند و صرفاً جنبهٔ تزئینی دارند تا EB110 سوپراسپرت را به یاد بیاورند. در بخش عقبی چنتودیچی هم ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های LED باریک با طرحی منحصربه‌فرد، دیفیوزر بسیار بزرگ با چهار سر اگزوز عمودی و یک بال بزرگ به چشم می‌خورند.

 7.jpg

8.jpg

با توجه به اینکه چنتودیچی بر اساس شیرون ساخته شده است، احتمالاً از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با آن نخواهد داشت. این یعنی در سینهٔ نسخهٔ مدرن EB110 سوپراسپرت همان نیروگاه 8 لیتری W16 چهار توربو با 1500 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. گزارش اخیری که در رابطه با این خودرو منتشر شده ادعا می‌کند بوگاتی تنها 10 دستگاه از آن‌را تولید خواهد کرد که قیمت هرکدام از آن‌ها از حدود 9 میلیون دلار آغاز می‌شود.

2.jpg

 

منبع پدال


نظرات