1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مدیرعامل ایران خودرو امروز تغییر می‌کند؛ آشنایی با مدیرعامل جدید شرکت ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو امروز تغییر می‌کند؛ آشنایی با مدیرعامل جدید شرکت ایران خودرو

28 مرداد 1398
  • 5

سخنگوی دولت اظهار داشت: مدیرعامل ایران خودرو امروز عوض می‌شوند و آقای علی‌ابادی که در مپنا بودند به ایران‌خودرو می‌روند.

علی ربیعی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره صنعت خودرو گفت: قبلا هم گفته بودیم افزایش قیمت خودرو قانونی نبوده و باید دلیل آن را بررسی کنند. مدیرعامل ایران خودرو امروز عوض می‌شوند و آقای علی‌آبادی که در مپنا بودند به ایران‌خودرو می‌روند. مدیرعامل سایپا مشکل خاصی نداشته و ممنوع‌الخروجی شش ماه ایشان بر اساس شکایت مشتری‌ها بود.

وی ادامه داد: موضوع گرانی خودرو بررسی شد آن گرانی دلیلی نداشت و وزیر صمت تصمیم درست را گرفتند. اشتغال زیادی به خودرو پیوند خورده و بازار خودرو بازاری است که تاثیرش زیاد است. یکی از مسائلی که در بحث واگذاری مطرح می‌کنیم این است که یک موضوع ملی است. زیرساخت‌های بنیادین باید درست شود تا در چهارچوب ملی کنترل شود.

 

آشنایی با مدیرعامل جدید شرکت ایران خودرو

عباس علی آبادی متولد 1340 که از او به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو نام برده شده، در حال حاضر مدیر عامل اجرایی گروه مپنا است. وی از سال ۱۳۸۸ به این سمت منصوب شده و سابقهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را نیز در کارنامه خود داراست.

علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

خبر تغییر مدیریت ایران خودرو امروز در حالی از سوی سخنگوی دولت مطرح شده که تغییر مدیرعامل این شرکت باید با رأی اعضای هیأت مدیره ایران خودرو صورت گیرد.

علی ربیعی سخنگوی دولت دلیل برکناری هاشم یکه‌زارع را «تغییر قیمت خودرو» اعلام کرده است.

منبع فارس


نظرات

  • علی قربانی علی قربانی (30 مرداد 1398 ساعت 10:26)

    مافیای خودرو سازی درهم بشکنید اگر میخواهید به مردم کمک کنید اگرنه تعویض مدیرعامل دردی دوا نخواهد کرد

  • arko arko (29 مرداد 1398 ساعت 15:09)

    صدتامدیرم عوض کنن بازم هیچ فرقی نمیکنه همشون مثل هم هستن مدیرا رو جابه جا میکنن حالا مثلا این اقا برکنار شه بیکار میمونه ؟ی جا دیگه مدیر میشه... سیاست همیشگی...ولی مردم دیگه فکر نکنم تا یه راه کار اساسی نبینن چیزیرو باور کنن.

  • با مردم. با مردم. (29 مرداد 1398 ساعت 07:07)

    مدیر عامل خودرو سازها رو فقط باید رهبری انتخاب کند نه هیئت مدیره ایران خودرو یا سایپا باید قوه قضائیه بصورت دائم بر همه کارهای این خودرو سازها نظارت داشته باشد تا شاهد نارضایتی مردم که توی سال های گذشته بوجود آمده بوده نباشیم .

  • حکمت حکمت (29 مرداد 1398 ساعت 06:44)

    آیا از نظر شرعی مجازیم به بهانه حمایت از تولید داخل سالیانه دهها هزار نفر را به کشتن بدهیم، و نه خودرو داخلی ارتقاء یابد و نه توان مردم با وضع تعرفه‌های بالا پایین و کم باشد در خرید خودرو ایمن، آیا واقعا شرع اجازه کشت و کشتار خودروسازان را میدهد

  • پویا پویا (29 مرداد 1398 ساعت 01:17)

    آیا باتغییر مدیر عامل، یکه تازی مافیای خودروسازی پایانی میتواند داشته باشد ????
    مشگل باید ریشه ای حل شود .گرچه علی آبادی سابقه موفقی داشته است...البته اگر مافیا اجازه مانور به !!!!!!