1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نخستین حضور آستون‌مارتین والهالا در آمریکا و اولین حضور در پیست + تصاویر

نخستین حضور آستون‌مارتین والهالا در آمریکا و اولین حضور در پیست + تصاویر

30 مرداد 1398
  • 0

آستون‌مارتین با رونمایی از کانسپت AM-RB 003 در نمایشگاه ژنو امسال، اولین پیش‌نمایش از هایپرکار جدید خود را ارائه کرد و چندی بعد نیز اعلام شد که نسخهٔ تولیدی این خودرو رسماً والهالا نام خواهد داشت. حال این هایپرکار جدید بریتانیایی برای اولین بار در آمریکا در هفتهٔ اتومبیل مونتری در محوطهٔ اختصاصی Quail این رویداد به نمایش درآمده است.

 نخستین حضور آستون‌مارتین والهالا در آمریکا .jpg

به مناسبت اولین حضور والهالا در ایالات‌متحده، آستون‌مارتین ویدئوی کوتاهی از آن منتشر کرده است. در این ویدئو که در پیست سیلورستون فیلم‌برداری شده است، والهالا به همراه والکری توسط رانندهٔ آزمایشی عملکرد بالای آستون‌مارتین آقای «کریس گادوین» با سرعت بالا در حالت حرکت هستند. هرچند این ویدئو بسیار کوتاه است اما اولین حضور والهالا در پیست را نشان می‌دهد. آستون‌مارتین این نمونهٔ حاضر در پیست را مفهومی پویا نامیده است که مرحلهٔ بعدی در سفر به سمت تحویل اولین نمونه‌های این هایپرکار استثنایی را نشان می‌دهد.

 نخستین حضور آستون‌مارتین والهالا اولین حضور در پیست.jpg

والهالا و والکری ارتباط نزدیکی باهم دارند اما والهالا هایپرکار کاربردی‌تر و راحت‌تری از والکری است. یکی از تفاوت‌های میان این دو خودرو سبک باز شدن درهای والهالا به شیوهٔ خودروهای لمانز است که بخشی از سقف را هم به همراه دارد. به گفتهٔ آستون‌مارتین، این شیوهٔ باز شدن درها به بهبود ورود و خروج به خودرو کمک می‌کند و موجب می‌شود خودرو قابل‌استفاده‌تر باشد. این هایپرکار جدید همچنین کابین کاربردی‌تر با کنسول مرکزی عریض‌تر و چندین محفظهٔ اشیاء دارد. صفحه آمپر خودرو نیز بجای اینکه مثل والکری روی غربیلک فرمان باشد، در محل سنتی‌تری قرار گرفته است.

  آستون‌مارتین والهالا در آمریکا و اولین حضور در پیست.jpg

آستون‌مارتین فعلاً اطلاعات چندانی در مورد مشخصات فنی و عملکردی والهالا منتشر نکرده اما قبلاً تأیید کرده است که قوای محرکهٔ این هایپرکار جدید از یک پیشرانهٔ V6 توربوشارژ به همراه سیستم هیبریدی تشکیل شده است. انتظار می‌رود سیستم هیبریدی والهالا مشابه خودروهای فرمول یک یعنی سیستم KERS باشد که در شتاب گیری‌های سخت عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد. طبق گزارش‌های غیررسمی، قوای محرکهٔ هیبریدی والهالا مجموعاً حدود 1000 اسب بخار قدرت دارد که این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

  حضور آستون‌مارتین والهالا در آمریکا و اولین حضور در پیست.jpg

با وجود این نیروی چشمگیر، والهالا ظرف تنها 2.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 355 کیلومتر بر ساعت را دارد. از این خودرو تنها 500 دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام یک‌ میلیون پوند قیمت دارند. آستون‌مارتین می‌گوید در حال گلچین کردن کسانی است که می‌توانند این ماشین خارق‌العاده را خریداری کنند. کسانی که در لیست اولیهٔ خریداران والهالا حضور ندارند احتمالاً شانسی برای خرید آن نخواهند داشت زیرا به گفتهٔ سازنده، تقاضا برای این خودرو بیشتر از میزان تولید آن بوده است.

منبع پدال


نظرات