1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. فروش لوازم یدکی چینی درجه سوم و چهارم را به نام قطعات داخلی و ژاپنی

فروش لوازم یدکی چینی درجه سوم و چهارم را به نام قطعات داخلی و ژاپنی

12 شهریور 1398
  • 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در حال حاضر لوازم یدکی چینی درجه سوم و چهارم را به نام قطعات داخلی یا ژاپنی می‌فروشند در حالیکه کیفیت قطعات داخلی بهتر است.

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی افسار گسیخته لوازم یدکی خودرو، گفت: در حال حاضر انصاف و مروت در جامعه از بین رفته و برخی از فروشندگان از شرایط موجود سوءاستفاده می‌کنند و از آنجایی که استفاده از برچسب قیمت برای لوازم یدکی امکان پذیر نیست برخی به راحتی و بدون ضابطه قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.


لوازم یدکی چینی درجه سوم و چهارم را به نام قطعات داخلی یا ژاپنی می‌فروشند


نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر لوازم یدکی چینی درجه سوم و چهارم را به نام قطعات داخلی یا ژاپنی می‌فروشند در حالیکه کیفیت قطعات داخلی بهتر است، در واقع قطعات چینی را وارد کشور کرده و با نام سایپا دیزل یا ایساکو بسته بندی کرده و می فروشند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در برخی موارد لوازم یدکی داخلی را نیز با تغییر بسته‌بندی به نام قطعات ژاپنی در بازار می فروشند، اظهار کرد: نمی توان بازار لوازم یدکی را کنترل کرد.


این نماینده مردم در مجلس دهم درباره گرانی لوازم یدکی داخلی، تصریح کرد: قیمت مواد اولیه، حقوق و دستمزد و هزینه انرژی افزایش داشت از سوی دیگر نقدینگی قطعه سازان به شدت کاهش پیدا کرده است.


کنترل قیمت لوازم یدکی در زنجیره تولید تا توزیع مشکل است


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کنترل قیمت لوازم یدکی در زنجیره تولید تا توزیع امر مشکلی است، اضافه کرد: در حال حاضر توان کنترل بازار لوازم یدکی وجود ندارد به طور مثال دو قطعه ساز بالابر شیشه تولید می‌کنند، که هر یک قیمت های خاص خود را ارائه می‌دهد.



نظرات