1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تعداد خودروهای ناقص به صفر می‌رسد؟

تعداد خودروهای ناقص به صفر می‌رسد؟

12 شهریور 1398
  • 0

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با پشتیبانی سازندگان قطعات تعداد خودروهای کف پارکینگ براساس برنامه زمانبندی به زودی به صفر خواهد رسید.

فرشاد مقیمی ضمن تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های این گروه در تعامل با شبکه تامین، اعلام کرد: عقد اخوت با هیچ یک از قطعه سازان نداریم. خط قرمز همکاری با قطعه سازان،‌ تامین به موقع با هزینه های مناسب و با کیفیت قطعات است.

وی محور برگزاری نشست با شبکه تامین را ایجاد اتحاد و همدلی در صنعت خودرو دانست و گفت: با هماهنگی بین قطعه سازان با محوریت تشکل های تخصصی از یک‌سو و قطعه سازان با گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان خودروساز شماره یک کشور از سوی دیگر، بدنبال تحقق اهداف و برنامه های تولید خواهیم بود.

طبق اعلام ایران خودرو، مدیرعامل این شرکت بر هم افزایی و همبستگی بین قطعه ساز و خودروساز تاکید و اظهار کرد: باهم عهد ببندیم تخریب قطعه ساز علیه قطعه ساز، خودروساز و انجمن ها و برعکس ممنوع، همه با وحدت کلمه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گام برداشته و مشکلات درون خانواده را باهم حل خواهیم کرد و احترام متقابل به حقوق یگدیگر به ویژه حقوق مصرف کننده را در اولویت قرار خواهیم داد.

وی با تاکید بر پرداخت نظام مند و شفاف به قطعه سازان و جلوگیری از رانت و تبعیض گفت: باید پرداخت‌ها براساس رویکردی سیستماتیک صورت گیرد، کمیته های تخصصی براساس شاخص های ارزیابی، بر عملکرد قطعه سازان نظارت خواهند کرد تا پرداخت ها براساس آن انجام شود.

مدیرعامل ایران خودرو با تشریح شرایط موجود، بر لزوم همبستگی و همگرایی ایران خودرو و سازندگان تاکید کرد و گفت: برنامه تولید امسال ایران خودرو مشخص است و نیازمندی ها در حوزه تامین نیز مطابق با تعداد تولید تعیین شده است. با همت و یاری شما تامین‌کنندگان در کمتر از دوماه آینده به تیراژ تولید روزانه دست کم ۲۰۰۰ دستگاه خودرو خواهیم رسید.

مقیمی تصریح کرد: هدف این است که خودروها با عبور مستقیم از خط تولید، به دست مشتریان برسد. با همکاری قطعه سازان،‌ علاوه بر رضایتمندی مردم و مشتریان، از انباشت سرمایه  قطعه ساز و  خودروساز در پارکینگ ها جلوگیری خواهیم کرد. با پشتیبانی سازندگان خودروهای کف پارکینگ نیز براساس برنامه زمانبندی به زودی به صفر خواهد رسید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تعامل نظام مند و شفاف با تامین کنندگان را از دیگر محورهای دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: علاوه بر ایجاد تنوع در روش های تامین مالی، به دنبال پرداخت نظام مند هستیم تا تا برنامه های خودکفایی تولید در گروه صنعتی ایران خودرو را محقق کنیم.

وی برنامه توسعه محصولات جدید و توسعه صادرات را از مقوله های مهم در فعالیت های ایران خودرو دانست و گفت: برنامه های متنوعی نیز برای ارتقای کیفیت محصولات و کاهش نمرات منفی طرح ریزی کرده ایم.

مقیمی با بیان این که تصویر ذهنی جامعه و مشتریان از ایران خودرو آسیب دیده است، بر لزوم بهبود شرایط تاکید کرد و گفت: با همت مجموعه باید به جایگاه قبلی بازگردیم، تداوم فعالیت ما در گرو همکاری و همراهی با یکدیگر است.

وی گفت: با همت و ظرفیت های موجود در قطعه سازان به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی توانسته ایم از بخش زیادی از مشکلات عبور کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر استمرار جلسات با قطعه سازان از طریق تشکل ها تاکید کرد و گفت: با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، مشکل گردش نقدینگی قطعه سازان قابل رفع است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بر بهره وری و توسعه تخصصی در زنجیره ارزش خودرو تاکید کرد و گفت: باید با بهره مندی از تکنولوژی روز به این هدف دست یابیم. خودروسازی ۲۱ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص می دهد و نمی تواند نسبت به مقوله بهره وری بی تفاوت باشد.

مقیمی با بیان این که توسعه خودکفایی مهم ترین محور برنامه های ایران خودرو است، گفت: باید فعالیت های طراحی محصول در گروه را با جدیت و گستردگی بیشتری پیگیری کنیم.

وی از توافق با بانک مرکزی در زمینه  اخذ مجوز استفاده از ارز حاصل از صادرات توسط ایران خودرو خبر داد و گفت: با اجرای این رویکرد به بالانس ارزی خواهیم رسید.

او هدف خودکفایی و کاهش ارزبری تولید را ۲۴۴ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: نباید نسبت به واردات قطعه ای که قابلیت داخلی سازی دارد اقدام شود. اولویت ما ساخت داخل و تمرکز برتوان دانش ایرانی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید سه محصول دناپلاس اتوماتیک،‌ ۳۰۱ و ۲۰۷ با سقف شیشه ای تا پایان سال خبر داد و گفت: حوزه های فنی و مهندسی و طراحی محصولات جدید را نسبت به قبل فعال تر خواهیم کرد. تا پایان سال چند برنامه رونمایی از محصولات جدید را پیش بینی کرده ایم.

وی صادرات ۲۰ میلیون یورو قطعات و مجموعه ها را برنامه تعیین شده برای سال جاری عنوان کرد و گفت: در بازارهای صادراتی می توانیم به برنامه های تامین ارز کمک کنیم.

مقیمی در پایان با بیان این که باید با همدلی و همراهی سازندگان و حمایت مسئولان، تحریم ها را که از خودروسازی شروع شده،‌ در همین جا زمین بزنیم، وحدت کلمه را مهم ترین عامل پیشبرد اهداف دانست و گفت: تیراژ تولید را افزایش خواهیم داد، خودروهای ناقص را تکمیل و وارد بازار خواهیم کرد و برنامه های توسعه محصول و ارتقای کیفیت را با جدیت دنبال می کنیم تا تصویر ذهنی جامعه از بزرگترین خودروساز کشور را به جایگاه قبلی بازگردانیم.



نظرات