1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. می بایستی فساد خودروسازان را در مدیران فروش و سیستم فروش پیدا کرد

می بایستی فساد خودروسازان را در مدیران فروش و سیستم فروش پیدا کرد

14 شهریور 1398
  • 3

پس از بازداشت هایی که در دو خودروساز دولتی کشور صورت گرفت بررسی اخبار و وقایع حاکیست فساد خودروسازان را باید در مدیران فروش و سیستم فروش و نحوه توزیع جستجو کرد.

در بازار مکاره ای که همیشه قیمت مصرف کننده با قیمت درب کارخانه تفاوت های ملموس و چشمگیری دارد بنظر میرسد پروسه ثبت سفارش ، فروش و تحویل خودرو به متقاضیان اهمیت و حساسیت فراوانی پیدا میکند و در همین زمان است که سودجویان و دست اندازان به اموال مردم دست به کار شده و با سو استفاده از موقعیتها و دسترسیهای خارج از عرف ، اعتماد و سرمایه های مردم را به تاراج میبرند.

هرچند با ورود قوه قضائیه به پرونده فساد مدیران ارشد دو شرکت بزرگ خودروساز و نمایان شدن ردپای چند تن از نمایندگان مجلس و مدیران نظارتی این کارخانه ها، ،از اوضاع و بازار نابسمان و پر تلاطم فروش خودرو ها کاسته شده و این مهم جای تقدیر و تشکر دارد ،اما
باید منشا فساد و نارضایتی مردم در این خصوص را در گلوگاه های مهم و تاثیر گذاری جستجو کرد که منشا فساد هستند.

مهمترین علت شیوع فساد در اینگونه صنایع و شرکت ها را باید در مدیران فروش، سیستم فروش، دستکاری سیستم ثبت سفارشات خودروهای داخلی و وارداتی و نحوه توزیع و همچنین دستورهای بالادستی که در این خصوص در شرکت ها صادر شده، جستجو کرد.

در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی این پست های خطیر نیازمند افرادی توانمند هستند ،اما با اندک تحقیق و بررسی می توان به سابقه اجرائی و رزومه این مدیران پی برد که چگونه و با حمایت چه کسانی به این صندلی ها تکیه زده اند .

سیستم فروش و عرضه شرکت ها عامل مهم و تاثیر گذار تنظیم بازار است که در صورت انتصاب افراد سفارشی و غیر متخصص باعث اختلال در بازار و بروز فساد سیستماتیک می شوند به خصوص در شرکت های بزرگ و دولتی.



نظرات

  • فرزاد فرزاد (16 شهریور 1398 ساعت 18:53)

    می‌بایست فساد خودروسازان رو در اجازه حیات و سودجویی این صنعت اسفبار باوجود تحمیل هزینه‌های جانی و مالی بر مردم پیدا کرد.

  • بنده خدا بنده خدا (15 شهریور 1398 ساعت 10:02)

    هموار ه در ادارات و شرکت هاو خصوصا مراکز تولیدی مدیران مالی و بخش فروش از امنا و طرف های مورد اعتماد بوده و خیلی مورد توجه واحترام هستند.اما آنچه که حائز اهمیت است تایید تمام دستورالعمل ها و محاسبات و پیشنهادات ایشان از جانب مدیر عامل و معاونان اجرایی شرکت بوده واین مساله پذیرفتنی نیست که بدون تایید نهایی مدیر عامل تخلفات مالی در این سطوح صورت پذیرد خصوصا در مورد شرکت های دولتی که زیر ذره بین وکنترل سازمان های بالادستی هستند.مطمئنا تمام جریانات پیش آمده با برنامه و برای تثبیت وعینیت بخشیدن به هدفی بوده که به آن نائل آمدند و آن چیزی نبود جز پذیرش افزایش قیمت توسط مصرف کننده.......

  • احمد احمد (14 شهریور 1398 ساعت 21:17)

    باید مدیران نالایق وطن فروش را زندانی کرد. انها دارن به مردم کشور خود خیانت نیکن. مگه یه خودرو داخلی چقدار باید گران شود