1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. کاهش شدید آمار تیراژ خودروهای دوگانه‌سوز در کشور

کاهش شدید آمار تیراژ خودروهای دوگانه‌سوز در کشور

16 شهریور 1398
  • 4

ایران‌خودرو با تولید ۵ هزار و ۹۹۷ دستگاه از انواع محصولات خود طی ۴ ماهه‌ای که از سال ۹۸ گذشت، به تنهایی بار تولید دوگانه سوزها را به دوش می‌کشد. دیگر خودروساز کشور، یعنی سایپا که پیش‌تر با تولید تیبا دوگانه سوز در سایت کاشان خود در این بخش فعال بود، هیچ تیبای دوگانه سوزی را طی مدت یادشده در خطوط خود تولید نکرده است.

بر این اساس این دو خودروساز در مدت مشابه سال گذشته در مجموع 20 هزار و 110 دستگاه خودروی دوگانه‌سوز را در خطوط تولید خود تکمیل کرده بودند. سهم ایران‌خودرو از محصولات دوگانه سوز تا تیرماه سال‌جاری 16هزار و 864 دستگاه و سهم سایپا 3 هزار و 246 دستگاه بود. مقایسه آمار تولید سال جاری با سال 97 گویای رشد منفی 70 درصدی تولید خودروی دوگانه سوز در خطوط تولید دو خودروساز بزرگ کشور است. بدین ترتیب در شرایطی که سایپا تولید تنها محصول دوگانه سوز خود را در چهار ماهه سالجاری به صفر رسانده است، رقیب این خودروساز با سه محصول پژو 405، سمند و پژو پارس دو‌گانه‌سوز به تنهایی در جاده تولید دو‌گانه‌سوزها حرکت می‌کند. هر چند که این خودروساز نیز به نسبت سال گذشته افت تولید 5/ 35 درصدی را در این بخش تجربه کرده است. در میان این سه محصول، پژو 405 تولیدی در سایت ایران‌خودروی خراسان توانسته 3/ 58درصد دو‌گانه‌سوزهای تولیدی تا پایان تیرماه امسال را به خود اختصاص دهد. سایت خراسان ایران‌خودرو توانسته در مدت یاد‌شده 3 هزار و 501 دستگاه پژوی405 دوگانه‌سوز تولید کند.

دو محصول دیگر ایران‌خودرو یعنی سمند و پژو پارس به ترتیب 5/ 24 و 1/ 17درصد از تولید خودروهای دوگانه سوز را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط وزارت صمت، آبی‌پوشان جاده‌مخصوص در سایت تبریز خود هزار و 470 سمند دوگانه سوز را تکمیل کرده‌اند. همچنین در سایت اتومبیل‌سازی فردا که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، تا پایان تیرماه هزارو 26 دستگاه پژوپارس دوگانه‌سوز تولید شده است.



نظرات

  • دقیق دقیق (16 شهریور 1398 ساعت 11:53)

    متاسفانه خطر ناک بودن خودروهای گاز سوز و هزینه های اضافی بابت این خودروها که بر مالک خودرو تحمیل میشود و عدم تفاوت قابل ملاحظه قیمت بنزین و گاز باعث گریزان شدن مشتری این خودروها شده وقتی موقع سوختگیری در پمپ گاز باید منتظر ترکیدن و کشته شدن خود باشی دلیلی برای استقبال از بمب همراه نمی بینی

    بینا بینا (16 شهریور 1398 ساعت 13:06)

    در خصوص نظر قوق باید عرض کنم بنده یه سمند ای اف سون کد 16 دارم که از آذر 96 تابحال در خصوص مسایل گازی خودرو اذیت نداشته و تا بحال فقط و فقط روغن و بنزین و یکبار هم بابت خرابی کمک جلو بود که همه مصرفی هستن>ضمنا اون قدیم بود کپسول منفجر میشد الان سیستم خودکاره و قبل از متوجه شدن راننده سیستم عیب یابی میکنه وقطع میشه لااقل من که حتی شیر ندیدم که بشه دستی قطع کرد،هیچوقت انقد از ماشینم راضی نبودم هم کم مصرفه و هم قدرت خوبی داره و رانندگی توی جاده باهاش راحته>متاسفانه تبلیغات نادرست از اول بابت کم اقبالی مردم شده

    حسین حسین (16 شهریور 1398 ساعت 17:04)

    بسته به نوع خودرو هزینه سوخت مصرفی گاز از ۴۰ درصد تا ۷۰ درصد کمتر از هزینه سوخت بنزین می شود تنها عیوب گاز نسبت به بنزین یکی اِشغال فضای صندوق عقب و یکی کمبود جایگاه تو شهرهای بزرگه.

    دقیق دقیق (17 شهریور 1398 ساعت 12:21)

    دوست عزیز موضوع سر قطعات بی کیفیت هم هست وقتی سیستم قطع کن خوب نباشد و عمل نکند چی اونوقت چه خواهد شد کلاً خودروی گازی خطر ناکتر از بنزینی هست و گذشته از خطرات باعث کاهش حجم صندوق میشودو سنگینی همیشه بعنوان اضافه وزن همراه خودرو هست و موقع مسافرت هم مشکل ساز هست