1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود شورلت تریل‌بلیزر به بازار چین با قیمت زیر 20 هزار دلار + تصاویر

ورود شورلت تریل‌بلیزر به بازار چین با قیمت زیر 20 هزار دلار + تصاویر

29 شهریور 1398
  • 0

شورلت کراس‌اوور جدید تریل‌بلیزر را در ماه آوریل در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد و حالا آن‌را رسماً در بازار چین عرضه کرده است. این خودرو پلت‌فرم و ساختار فنی مشترکی با کراس‌اوور ترَکر دارد اما در جایگاهی بالاتر از آن قرار می‌گیرد. تریل‌بلیزر که با مدل 2021 راهی بازار ایالات‌متحده هم خواهد شد، مانند سایر محصولات شورلت، در چین در دو نسخهٔ Redline و RS عرضه می‌شود که در ظاهر و داخل تفاوت‌هایی باهم دارند. به گفتهٔ شورلت، نسخهٔ ردلاین تصویر اسپرت گران‌قیمت و شیکی را ارائه می‌کند درحالی‌که نسخهٔ RS شخصیت قدرتمندتری دارد.

 3.jpg

تریل‌بلیزر که با الهام از بلیزر طراحی شده است، نمای مدرن و اسپرتی دارد که ازجملهٔ ویژگی‌های برجستهٔ آن می‌توان به طرح سقف شناور، چراغ‌های جلوی الهام گرفته از کامارو، جلوپنجرهٔ اسپرت دوگانه و شکل جسورانهٔ کاپوت اشاره کرد. ویژگی مهم دیگر این خودرو اما کاربردی بودن آن است زیرا در کابین از 26 محفظهٔ اشیاء برخوردار است و در صورت خواباندن صندلی‌های عقب نیز تا 1375 لیتر فضای بار را ارائه می‌کند. شورلت این کراس‌اوور کامپکت را به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید MyLink+ خود هم مجهز کرده که از اپل کارپلی و بایدو کارلایف، پورت USB و کارت SD، اطلاعات ترافیک و آب‌وهوا، بلوتوث و ناوبری برخوردار است.

 2.jpg

برای تریل‌بلیزر یک پیشرانهٔ 1.3 لیتری سه سیلندر توربو در نظر گرفته شده که از نسل هشتم موتورهای اکوتک جنرال موتورز است. این موتور که برای ترَکر هم ارائه می‌شود، 164 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن گشتاور دارد و در تریل‌بلیزر هم نیروی آن مثل ترَکر به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند با این تفاوت که در اینجا امکان سفارش یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک هم وجود دارد اما برای انتقال نیرو در ترَکر فقط همان گیربکس CVT در نظر گرفته شده است؛ اما علاوه بر گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک، برای تریل‌بلیزر سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است که می‌توان آن‌را به‌صورت دستی با یک سوئیچ ظرف 0.2 ثانیه فعال کرد.

 Chevrolet-TrailBlazer-1.jpg

تریل‌بلیزر با گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ظرف 9.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به‌طور متوسط در هر صد کیلومتر 6.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. نسخهٔ دیفرانسیل جلو با گیربکس CVT اما کمی سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر است زیرا ظرف 9.1 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای پیمودن هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی به 5.9 لیتر بنزین نیاز دارد. تریل‌بلیزر با قیمتی از 139,900 یوآن (19,650 دلار) تا 179,900 یوآن (25,275 دلار) در بازار چین عرضه می‌شود اما هنوز معلوم نیست در ایالات‌متحده هم با همین موتور 1.3 لیتری سه سیلندر عرضه خواهد شد یا یک پیشرانهٔ قوی‌تر چهار سیلندر برای آن در نظر گرفته می‌شود.

 

 

منبع پدال


نظرات