1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. معرفی رقیب 2 میلیون دلاری بوگاتی توسط چینی ها

معرفی رقیب 2 میلیون دلاری بوگاتی توسط چینی ها

رقیب 2 میلیون دلاری بوگاتی توسط چینی ها معرفی شد + تصاویر
26 شهریور 1398
  • 0

چینی‌ها در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2019 از یک ابر خودروی کانسپت به نام هونگچی S9 رونمایی کردند.
هونگچی (به معنای پرچم سرخ) زیرمجموعه پریمیوم FAW است که وظیفه تامین خودروهای ناوگان‌های دولتی چین را بر عهده دارد و به تازگی اقدام به توسعه بازار خود کرده است. هونگچی در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2019 با دو خودروی مفهومی حاضر شد تا مسیر خود را برای ورود به بازار اروپا باز کند.

ابرخودروی هونگچی S9 از یک پیشرانه هیبریدی با قدرت 1379 اسب بخار نیرو می‌گیرد که قادر است این اتومبیل را تنها در 1.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و سرعت 400 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. این قدرت به وسیله یک موتور V8 توربوشارژ و یک یا چند موتور الکتریکی تامین می‌شود.

برای دست‌یابی به چنین اعداد و ارقامی، مهندسان هونگچی S9 را به تمامی از فیبرکربن ساختنه‌اند. حتی برای کاهش وزن هونگچی S9 تنها از یک تیغه برف‌پاک‌کن استفاده شده است. یک اسپویلر بزرگ نیز در قسمت انتهایی خودرو برای ایجاد نیروی رو به پایین طراحی شده است. همچنین برای هونگچی S9 از لاستیک‌های پی زیرو ساخت پیرلی با اندازه 285/30ZR20 استفاده شده و ترمزهای ساخت برمبو نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

رقیب 2 میلیون دلاری بوگاتی توسط چینی ها معرفی شد +

هونگچی با ساخت این ابر خودرو به جنگ خودروسازانی چون بوگاتی، نیو و کونیخزگ می‌رود. طراحان هونگچی S9 به خوبی توانسته‌اند شخصیتی مستقل برای این خودرو ایجاد کنند و نمی‌توان تقلیدی در ظاهر آن یافت. نشان سنتی هونگچی که یک پرچم قرمز رنگ برجسته روی دماغه خودرو است، در این محصول نیز حفظ شده با خلاقیت طراحان این کانسپت، امتداد آن به چراغ سوم ترمز تبدیل شده که بین دو خروجی اگزوز قرار گرفته است. با این حال روی فرمان و ستون‌های عقب شاهد استفاده از نشان جدید هونگچی هستیم.

در نمای داخلی هونگچی S9 افزون بر فیبرکربن، از جیر و آلومینیوم استفاده فراوان شده است. دکمه‌های زیادی در کابین هونگچی S9 دیده نمی‌شود، یک دکمه قرمز رنگ پایین فرمان U شکل این ابر خودرو تعبیه شده که روشن و خاموش کردن خودرو به وسیله آن انجام می‌شود. یک ردیف چهارتایی از دکمه‌ها نیز در مرکز کنسول قرار گرفته که به وسیله آن‌ها جعبه دنده در حالت‌های P،R ،N و D قرار می‌گیرد. یک نمایشگر نیز رو به روی راننده قرار گرفته که تمامی اطلاعات خودرو را برای راننده نمایش می‌دهد.

نسخه تولیدی هونگچی S9 در سال 2021 به دست مشتری‌ها می‌رسد و تنها 70 دستگاه از این اژدهای چینی ساخته خواهد شد. گفته می شود هر دستگاه از این خودرو حدود 2 میلیون یورو یا 2.2 میلیون دلار قیمت دارد.



نظرات