1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با ویزمن پروجکت گکو، خودرویی مرموز با پرفورمنسی مطلوب + تصاویر

آشنایی با ویزمن پروجکت گکو، خودرویی مرموز با پرفورمنسی مطلوب + تصاویر

5 مهر 1398
  • 0

ماه پیش بود که ویزمن اولین تصویر تیزری از خودروی جدید خود را منتشر کرد. امروز هم این خودروساز تیزر دیگری را از محصول خود منتشر کرده و البته نام رسمی آن را نیز اعلام نموده است. شما را با پروجکت گکو آشنا می‌کنیم که سال آینده وارد بازار خواهد شد.


همان‌گونه که قبلاً مشخص شده بود، این شرکت آلمانی از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری ب ام و برای خودروی جدیدش استفاده خواهد کرد. این پیشرانه با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری کرده و نیرو را فقط به چرخ های عقب می‌فرستد. این مجموعه باعث می‌شود پروجکت گکو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.5 ثانیه‌ای داشته باشد. ویزمن همچنین گفته حداکثر سرعت این خودرو 320 کیلومتر در ساعت خواهد بود

2.jpg
در بیانیه‌ی خبری ویزمن آمده است:

این خودرو که بیش از آن محصولی انقلابی باشد خودرویی تکامل یافته است وفاداری کاملی به DNA ویزمن داشته و همچنان مهندسی خاص یک سوپرکار را به رخ همگان خواهد کشید. پروجکت گکو قول یک پرفورمنس فوق‌العاده را می‌دهد.

3.jpg

4.jpg
اگرچه در طراحی این خودرو روند تکاملی مدل قبلی دیده می‌شود اما پلتفرم سبک‌وزن و جدیدی در آن بکار رفته که دارای سلول ایمنی و لوله‌ای یکپارچه و توزیع وزن 50/50 بین دو اکسل می‌باشد. گفته می‌شود ویزمن در پروجکت گکو از سیستم تعلیق کاملاً مستقل و با تنظیم دستی استفاده کرده و سیستم ترمز با 6 پیستون در جلو که دیسک‌های بزرگی دارند بکار رفته است.

5.jpg

اگرچه هنوز این خودرو رونمایی نشده اما گفته می‌شود ویزمن برای کاهش وزن خودرو از بدنه‌ی فیبر کربنی استفاده کرده است و در بخش عقب نیز یک اسپویلر برای بهبود آئرودینامیک نصب خواهد شد. ویزمن قول داده این خودروی قوی‌تر، دینامیک‌تر و دراماتیک‌تر از مدل قبلی خواهد بود.

 6.jpg

منبع پدال


نظرات