1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. از خودروی جدید SCG برای کلاس هایپرکارهای WEC رونمایی شد + عکس

از خودروی جدید SCG برای کلاس هایپرکارهای WEC رونمایی شد + عکس

4 مهر 1398
  • 0

اسکودریا کامرون گلیکنهاوس که با نام مخفف SCG شناخته می‌شود اولین تصاویر رسمی از جنگنده‌ی خود در کلاس جدید رقابت‌های قهرمانی استقامت جهان یا همان کلاس هایپرکارها را منتشر کرد.


خبر معرفی این خودرو که فعلاً نام رسمی ندارد برای اولین بار در چند ماه گذشته و با انتشار یک تیزر اعلام شده بود.


اولین نکته‌ای که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند بال این خودروست. طراحان SCG در طراحی این خودرو ظاهراً از کانسپت آلفارومئو BAT دهه‌ی 50 میلادی الهام گرفته‌اند چراکه بالچه‌های بزرگی از قوس‌های چرخ عقب برخاسته و به بال افقی بزرگ عقبی متصل شده است.

این طراحی در عین اینکه ظاهر منحصربه‌فردی را به ارمغان آورده راندمان بسیار بالایی را نیز در پی دارد زیرا بدون ایجاد درگ زیاد اقدام به تولید داون فورس قابل‌توجهی می‌کند. در بخش جلوی خودروی مسابقه‌ای SCG نیز شباهت‌هایی با دیگر محصولات این شرکت دیده می‌شود.

2.jpg
SCG فعلاً مشخصات رسمی این خودرو را اعلام نکرده اما می‌دانیم که نیروبخش آن پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو خواهد بود. جیمز گلیکنهاوس قبلاً گفته بود این پیشرانه نیروی 650 اسب بخاری را به چرخ های عقب منتقل خواهد کرد. همچنین سیستم KERS نیز قدرت 150 اسبی را به اکسل جلو خواهد رساند.


دو دستگاه از این خودرو توسط SCG در کلاس هایپرکارها حضور خواهد یافت و تیم‌های مشتری نیز می‌توانند این خودرو را بخرند. همچنین SCG چندین نمونه‌ی جاده‌ای را به منظور همخوانی با قوانین تولید خواهد نمود.

از دیگر شرکت‌هایی که حضور خود در این کلاس جدید را تائید کرده‌اند می‌توان به تویوتا، استون مارتین و بای کولس ریسینگ اشاره کرد.

منبع پدال


نظرات