1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. واکنش کرمان‌موتور به مطلب باج‌خواهی خودروسازان از دولت

واکنش کرمان‌موتور به مطلب باج‌خواهی خودروسازان از دولت

31 شهریور 1398
  • 4
  • 2306

به دنبال گفت‌وگویی که عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در آن اظهار کرد خودروسازان بخش خصوصی که از یک سو همراه با افزایش نرخ ارز، قیمت محصولاتشان را افزایش داده و از سوی دیگر اعلام می‌کنند بدون کمک دولت تعطیل می‌شوند، به دنبال سوءاستفاده از شرایط و باج‌خواهی از دولت هستند"؛ شرکت کرمان‌موتور جوابیه‌ای ارسال کرد.

پیش از گفت‌وگو با امیرحسن کاکایی، سامان فیروزی - مدیرعامل کرمان موتور - اعلام کرده بود: اگر از کرمان موتور حمایت‌های لازم صورت نگرفته و نقدینگی به این شرکت تزریق نشود، تا آبان ماه این خودروسازی تعطیل خواهد شد.

متن جوابیه شرکت کرمان موتور به خبر "باج‌خواهی خودروسازان از دولت"، به شرح زیر است:

"اظهارات نسنجیده برخی افراد صاحب کرسی و تریبون در مورد بخش خصوصی در درجه اول می‌تواند روند فرار سرمایه از مملکت را تسریع کند. گفتن این موضوع که شرکتی چون کرمان موتور به دنبال باج خواهی از دولت است در شرایطی که  بیش از ۷ هزار کارگر را مشغول کرده و بزرگترین تولیدکننده غیردولتی خودرو محسوب می‌شود، ضمن دلسردی مدیران این شرکت و حتی دیگر شرکتهای تولیدکننده  داخلی، برای ادامه کار در مملکت تحریم زده چیزی جز آب به آسیاب ریختن مخالفان توسعه کشور نیست.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، شواهد و قرائن بخش اعظم امتیازات دولتی متعلق به شرکتهای خودروسازی تابعه دولت است باید از فردی چون امیرحسن کاکایی سئوال کرد که امتیازات دولت به شرکتی چون کرمان‌موتور چه بوده است؟!

به اذعان مدیران ارشد صنایع خودروسازی کرمان، عمده امتیازات دولت برای شرکتهای دولتی بوده و تاکنون فقط بدعهدی های دولت  نصیب کرمان موتور شده است و جای تعجب نیست کسی که حقوقش توسط دولت تمام کمال پرداخت می‌شود، با تهمت به بخش غیردولتی درصدد حلال کرد وجوهاتش باشد که البته این راه درستی نیست و پیشه کردن تقوای الهی بهتر است.

لزوما کسی که در کسوت استادی دانشگاه فعالیت می‌کند حتی اگر در زمینه خودرو هم تدریس کند قرار نیست از مشکلات عدیده خودروساز غیردولتی آگاهی کامل داشته باشد. شاید اگر ایشان مدیر یک مجموعه و یا شرکت خودروسازی کوچک هم بودند، متوجه می‌شدند که ادامه کار در شرایط فعلی مملکت چقدر مشکل است. تصور کنید یک شرکت غیردولتی همچون کرمان موتور با اشتغال ۷ هزار نیرو در این شرایط تعطیل شود. خوب سوال اینجاست؛ اگر دولت حتی در قبال خودروساز هم تعهدی نداشته باشد، مسئولیتش در قبال این نیروها چیست؟ وقتی که خودروساز غیردولتی نمی‌تواند کار را ادامه دهد آیا وظیفه دولت نیست به دنبال راه چاره‌ای برای ادامه کار باشد؟ آیا جناب کاکایی به این موضوع فکر کرده‌اند که تبعات اجتماعی بیکار شدن ۷ هزار نیرو در یک منطقه محروم چیست؟".

منبع ایسنا



نظرات

  • محمد محمد (1 مهر 1398 ساعت 07:00)

    سلام
    من در منطقه اقتصادی کار میکنم جز کرمان موتور نیست حتی زیر مجموعه هم نیستم ولی شرایط اینجا خیلی سخت شده شرکت هست که الان داره حقوق نصب به نیرو های میده ولی کرمان موتور حق نیرو رو نمیخوره و دعای خیر نیرو های پشتش هیچ وقت زمین نمیخوره دوم اشغال ترین ماشین چینی سگش شرف داره در مقابل با محصولات ایران خودرو و سایپا اگر دولت از شرکتا بخش خصوصی مثل دولتی حمایت کنه بعد بیاین ببین چی میشه

  • حمید حمید (1 مهر 1398 ساعت 00:08)

    آقای کرمان موتور ، سلام ، اون موقعی ورشکست شدی که به جای تمرکز بر لیفان 820 رفتی سراغ هیوندا تا دو روز سود بیشتر به جیب بزنی ....

  • احمد احمد (31 شهریور 1398 ساعت 11:31)

    خوبه دیگه شما فئودال ها و سرمایه داران کشور تا تق به توقی میخوره بیکاری کارگرانی که مایه ثروت اندوزی شماها بودن رو پیراهن عثمان می کنید.خوب بهانه ای گیر آوردین.
    باید بلایی که دارن سر صاحب هپکو میارن سر شما هم بیارن.این مملکت رو چه به خصوصی سازی.
    اقای کرمان موتور وقاحتت خیلی زیاده.برو محصول چینی رو ببین با بهترین کیفیت تو چنده و شما با کمترین آپشن و ضعیف. ترین خدمات چند میدین؟
    روزی میرسه که نوبت ملت هم میشه و اونوقته که شما زالو صفتان که بواسطه بی قانونی ها و رانت تونستید ثروت های کذایی بدست بیارید باید جواب پس بدین.

    سالم سالم (1 مهر 1398 ساعت 16:10)

    برید خدا رو شکر کنید که همین کرمان موتور و شرکتای خصوصی بودن که ماشین چینی یا کره ای به ایران آوردند والا شما و دوستان باید پراید شاسی بلند سوار میشدید... در واقع باید گفت که شان ایرانی بسیار بالاتر از محصولات چینی و آشغالای وطنیه... شرکت کرمان موتور سیاستش بود تا ماشینهای کره ای رو به مردم ارائه بده...نه لیفانی که هم کیفیتش مشخصه هم ... مورد دیگه های که باید بگم که خدا پدر مادر بخش خصوصی رو بیامرزه که نه رانت داشت نه مدیر عاملش با نماینده ها ساخت وپاخت کرد و دستگیرشد نه قیمت محصول 90 درصد داخلی رو 50 میلیون تومان فروخت. به محض خوندن این مطلب بلافاصله خدا رو شکر کنید.