1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. به زودی کراس‌اوور الکتریکی داغ جگوار I-Pace SVR معرفی می شود + عکس

به زودی کراس‌اوور الکتریکی داغ جگوار I-Pace SVR معرفی می شود + عکس

12 مهر 1398
  • 0

چند ماه پیش یک پروتوتایپ مرموز از آئودی E-Tron در نوربرگ‌رینگ دیده شد که کمی هیجان‌انگیزتر از نسخهٔ استاندارد به نظر می‌رسید. این خودرو ممکن است یک نسخهٔ اسپرت S با قوای محرکهٔ سه ‌موتوره با خروجی کلی بیش از 500 اسب بخار و باطری بزرگ‌تر از 95 کیلووات ساعت فعلی باشد؛ اما این چه ارتباطی با I-Pace دارد؟ خب جگوار هم اعلام کرده است که با ساخت نسخهٔ داغ‌تری از این کراس‌اوور تمام الکتریکی، در همان مسیر آئودی گام برمی‌دارد.

 

رئیس بخش خودروهای ویژهٔ جگوار-لندروور «مایکل ون‌در سند» در گفتگو با اتوکار، تولید نسخهٔ عملکرد بالا از I-Pace را رسماً تأیید کرده است اما به این زودی‌ها این خودرو را نخواهیم دید زیرا جگوار-لندروور در حال حاضر اولویت‌های مهم‌تری دارد. انتظار می‌رود I-Pace SVR قدرت و گشتاور بیشتری از 400 اسب بخار و 695 نیوتن متر نسخهٔ استاندارد داشته باشد که درنتیجه زمان لازم برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت را کاهش می‌دهد. نسخهٔ استاندارد I-Pace این کار را ظرف 4.5 ثانیه انجام می‌دهد و حداکثر سرعت آن به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

البته آئودی و جگوار تنها برندهایی نیستند که نسخهٔ پرفورمنس کراس‌اوورهای الکتریکی خود را آماده می‌کنند زیرا مرسدس بنز هم بارها گفته است که AMG اقدام به تقویت محصولات الکتریکی EQ خواهد کرد؛ بنابراین ممکن است نسخهٔ پرفورمنس کراس‌اوور EQC هم ساخته شود. در همین حال، تسلا هم با تجهیز مدل X به قوای محرکهٔ جدید پلاید، یکی از پیشروهای این میدان خواهد بود. این قوای محرکه که از سه موتور الکتریکی تشکیل شده است، با مدل S و نسل دوم رودستر مشترک خواهد بود.

کراس‌اوور الکتریکی داغ جگوار I-Pace SVR .jpg

منبع پدال


نظرات